Excel to jeden z najlepszych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office. To uznanie zostało zdobyte dzięki codziennemu użytkowaniu tysięcy użytkowników na całym świecie, którzy wykorzystują ich niezwykłość przybory. Wieloplatformowa możliwość bezpośredniej instalacji w sklepie Google Play.
Narzędzia programu Excel
Wiem absolutnie wszystko opcje że ten program może zapewnić, może być trudny zarówno do odkrycia, jak i do poznania. Wśród całej gamy narzędzi są makra. Ważnym faktem dotyczącym makr jest to, że można je łatwo edytować i modyfikować.
Coś, co na początku może być naprawdę skomplikowane, ponieważ jest to język programowania. Ale kiedy już to zrozumiesz, zrobi na Tobie jeszcze większe wrażenie łatwość manipulowania programem Excel.
Makra w programie Microsoft Excel
Można traktować makra jako pliki instrukcje, które mogą być wykonywane sekwencyjnie lub w dowolnej innej kolejności.
Jego wielką użytecznością jest możliwość tworzenia makr w dokumentach programu Excel zaoszczędzić dużo czasu w przypadku powtarzalnych zadań, poprzez automatyzację procesów. Jeśli więc okaże się, że bardzo regularnie tworzysz tę samą tabelę z różnymi danymi, może to dużo zaoszczędzić.
Jak działają makra?
Aby móc używać makr, musisz użyć rozszerzenia Visual Basic for Applications (VBA), odpowiedzialna za tworzenie i modyfikowanie makr potrzebnych do dokumentu Excel.
Aktywuj VBA w Excelu
Ta metoda tworzenia makr za pomocą VBA nie jest wizualnie dostępna dla wszystkich w programie Microsoft Excel. Nie oznacza to jednak, że nie możesz go włączyć. Celem jest wyświetlenie go na wstążce, na karcie Deweloper. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:
- Ustaw się na dowolnej karcie na wstążce.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby wyświetlić menu.
- Kliknij Dostosuj Wstążkę.
- Musisz zaznaczyć pole Deweloper i kliknij zaakceptuj.
- Przejdź do zakładki Deweloper i kliknij Visual Basic. Następnie:
- Znajdź i kliknij kartę Narzędzies.
- Wybierz opcję Bibliografia.
- Zaznacz pole, które odpowiada Wyrażenia regularne Microsoft VBScript 5.5 i kliknij zaakceptuj.
Automatyczne makra
Makra są bardzo przydatne podczas wykonywania powtarzalnych zadań, zmieniając program Microsoft Excel w zautomatyzowany system, który to zrobi pomagają zaoszczędzić czas i wysiłek aby odtworzyć cały format dokumentu, który przygotowałeś zaledwie kilka godzin wcześniej lub dzień wcześniej.
Jak dostosować makra do swoich potrzeb?
Makra mogą działać zgodnie z podanym harmonogramem. W momencie podejmowania działania, rozpoczynania nowej kartki lub nowej książki. Tego typu działania są znane jako zdarzenia i tutaj będziesz mógł wiedzieć, jak je zaprogramować.
- Wprowadź VBA przez zakładkę Deweloper.
- Na pasku Ogólne, aby wybrać opcję Arkusz roboczy, abyś mógł pracować na arkuszu.
- Na pasku obok programu Excel udostępni Ci szereg opcji umożliwiających szybsze określenie opcji, którą chcesz wykonać.
Należy zauważyć, że są one używane do czynności, które można wykonać w arkuszu. Możesz również podać instrukcje, że podczas otwierania dokumentu Excel są wykonywane określone czynności:
- Aby to zrobić, zamiast opisywać polecenia na arkuszu, będziesz klikać ThisWorkbook.
- Podobnie wybierz opcję Arkusz roboczy na pasku opcji.
- Domyślnie wyśle Cię na wydarzenie otwarty, więc wykona określoną akcję podczas otwierania dokumentu.
Proste przykłady
Tego typu wydarzenia mogą być nieco zagmatwane. Więc tym razem nauczysz się planować proste wydarzenia.
W przypadku, gdy chcesz, aby okno dialogowe pojawiło się podczas otwierania pliku Excel, tak powinno wyglądać pole VBA:
Private Sub Workbook_Open ()
Msgbox „Cześć!”
Napis końcowy
Zapamietaj to skoroszyt musi zostać zapisany jako skoroszyt programu Excel z włączoną obsługą makrw przeciwnym razie ustawione instrukcje nie zostaną wykonane. Jeśli chcesz, aby to okno dialogowe pojawiało się za każdym razem, gdy wybierzesz określony arkusz w skoroszycie programu Excel, powinno wyglądać następująco:
Prywatny podarkusz_Activate ()
Msgbox „Kto tam jest?”
Napis końcowy