Skip to content

Jak aktywować i dezaktywować autokorektę na komputerze z systemem Windows 10? – Ortografia

1 de luty de 2022

Autokorekta systemu Windows 10 to oprogramowanie o najbardziej sprawdzonej przydatności przy pisaniu pracy i nadaniu jej najlepszej prezentacji i jakości. Oprócz tego, że możemy uzyskać teksty bez błędów ortograficznych i z lepszym pismem, pozwala również znaleźć wszystkie powtarzające się słowa i jak je wyeliminować.

Jakie są kroki, aby włączyć lub wyłączyć sprawdzanie pisowni na komputerze?

O zastosowaniu korektora decyduje użytkownik. Niejednokrotnie opcje, które oferuje nam autokorekta, skutkują błędami, które często podważają jakość naszej pracy, dlatego czasami warto ją wyłączyć i podejmować własne decyzje. Okna 10 oferuje nam kilka sposobów na jego aktywację lub dezaktywację

Z Twojego panelu sterowania

Z panelu sterowania możemy wykonać diagnoza działania autokorektora. W tym celu musimy uzyskać dostęp do opcji „programy”. Wyświetlone zostanie okno z opcjami „programy i funkcje”. Lokalizujemy program Microsoft Office i widzimy tam opcję zmiany oraz menu z naprawą.

Bezpośrednio z paska uruchamiania

Najczęściej używany tryb dla włącz lub wyłącz autokorektę polega na uzyskaniu dostępu do paska startowego znajdującego się w lewym dolnym rogu pulpitu. Te proste kroki szybko Cię poprowadzą:

  • Przejdź do menu startowego i naciśnij Ustawienia
  • Kliknij opcję „zapis”
  • W sekcji „pisownia” znajdziesz dwie opcje: Automatycznie poprawiaj błędnie napisane słowa i zaznaczaj błędnie napisane słowa. Możesz je włączyć lub wyłączyć według własnego uznania.

dostarczanie dokumentów z doskonałą pisownią

Dezaktywując pierwszą opcję, musisz wybrać, według swoich kryteriów, poprawny sposób pisania słów. Z drugą opcją możesz włącz lub usuń czerwone podkreślenie ze sprawdzania pisowni w programie Word.

Skąd wiesz, czy sprawdzanie pisowni działa na błędnie napisanych słowach?

Możesz sprawdzić, czy sprawdzanie pisowni działa z błędnie napisanymi słowami, wykonując prosty eksperyment. Wypróbuj słowo, którego pisowni jesteś pewien. Na przykład wpisz „cansion”. Jeśli korektor działa, słowo zostanie podkreślone na czerwono. Dzięki temu dowiesz się, że istnieje możliwy błąd.

Umieść wskaźnik na słowie i kliknij prawym przyciskiem myszy, a pojawi się okno z różnymi opcjami. Wybierz ten, który Twoim zdaniem jest poprawny, a zostanie on natychmiast zmieniony. przy innych okazjach korekta odbywa się automatycznie, w przypadku gdy w słowie brakuje tyldy. Możesz przeprowadzić eksperyment z tym samym słowem „piosenka” i zobaczysz, że zostanie on automatycznie poprawiony

Możesz także użyć opcji pisania liter ze znakami akcentu w programie Word. Ułatwi to, zwłaszcza gdy piszesz na przykład po angielsku i musisz pisać słowa po hiszpańsku, które mają znak akcentu i unikasz kłopotliwej zmiany domyślnego języka.

Jednym ze sposobów jest możliwość dodawania symboli i wyszukiwania akcentowanej litery. Możesz także używać skrótów klawiaturowych, zapamiętując kombinacje dla każdego rodzaju akcentu lub specjalnego symbolu. Na przykład „á” z tyldą odpowiada równoczesnemu naciśnięciu ctrl + klawisz apostrofu, a następnie litery „a”.

Jak aktywować autokorektę dokumentów Word w systemie Windows 10?

Jeden z sposoby włączania i wyłączania autokorekty możesz to uzyskać, gdy używasz programu Word. W tym celu musisz wykonać następujące kroki:

  • Na pasku narzędzi programu Word kliknij opcję „przegląd”
  • Wybierz język”
  • Kliknij „ustaw język korekty”
  • Wybierz opcję „nie sprawdzaj pisowni ani gramatyki”
  • Opcja czerwonego podkreślenia pozostanie aktywna.

w razie potrzeby aktywuj i dezaktywuj autokorektę

Dlaczego nie możesz włączyć lub wyłączyć sprawdzania pisowni w systemie Windows 10?

Może się zdarzyć, że usterki są spowodowane: nie posiadasz legalnej kopii programu Word, zaleca się pobranie programu Word z jego oficjalnej strony, i zapobiegać piractwu problem można również wyszukać w opcji wyboru. Przejdź do preferencji językowych i tam wybierz recenzję. Upewnij się, że opcje są zaznaczone. „sprawdzaj pisownię podczas pisania”.

Aby dowiedzieć się, dlaczego możesz aktywować lub dezaktywować sprawdzanie pisowni, które musisz idź od najprostszego. Najpierw sprawdź w konfiguracji, w opcji zapisu, czy korektor jest włączony czy nie. Innym powodem i jego rozwiązaniem może być opcja sprawdzania pisowni w jakimś dokumencie, nad którym pracujesz i sprawdzenie, czy pole „nie sprawdzaj pisowni” jest zaznaczone. Domyślne opcje językowe również mogą być wyłączone.