Skip to content

Jakie są różnice między „słabością” a „siłą” firmy?

3 de marzec de 2021

Wszystkie firmy mają swoje atrybuty, które pozwalają im wyróżnić się w obszarze, w którym prowadzą swoją działalność. Istnieją jednak pewne słabości, które, jeśli nie zostaną wykryte na czas, mogą osłabić wydajność dowolnego podmiotu. Z tego powodu ważne jest, aby wiedzieć, jak ważna jest analiza SWOT Jakie są różnice między „słabością” a „siłą” firmy?

Co to jest „forteca” w świecie biznesu?

Mówiąc o „sile” w firmie, odnosi się on do atrybutów organizacji, czyli szczególnych cech, które pozwalają na osiągnięcie wyznaczonych celów.

Z tego powodu te atrybuty lub mocne strony są elementy wewnętrzne dowolnej firmy i może być kontrolowane tylko przez tę samą. Ponadto siła jest uważana za pozytywny element dla firmy, co daje jej wyraźną przewagę konkurencyjną.

Co to jest „słabość” w środowisku biznesowym?

„Słabość” jest kluczowym elementem pozwalającym poznać braki, które negatywnie wpływają na osiągnięcie postawionych celów. Ogólnie rzecz biorąc, słabe punkty są wykrywane w czasie analizy wewnętrznej, więc tak się dzieje decydujące czynniki które mogą wpłynąć na wyniki firmy, jeśli będą się upierać.

Dlatego konieczne jest planowanie strategiczne w celu wykrycia niedociągnięć lub „słabości”, które mogą stać się mocnymi stronami, gdy istnieje jasna wiedza o tym, co jest robione nieprawidłowo, aby zmienić to w szansę na poprawę.

Różnice między „słabością” a „siłą” firmy

„Słabość” i „siła” firmy to dwa elementy samoocena mają ogromne znaczenie, ponieważ pozwalają nam określić pozytywne i negatywne aspekty wysoce konkurencyjnego rynku. Z tego powodu ważne jest, aby wiedzieć, czym różnią się oba czynniki i jakie działania można wykonać, aby uzyskać całkowitą kontrolę nad wynikami dowolnej organizacji nastawionej na zysk lub organizacji non-profit.

Zmienność słabości i siły

Twierdza może się zmieniać w zależności od rodzaju działalności i oferowanych przez nią produktów lub usług. Słabość zależy jednak od uogólnionych czynników odnoszących się do nieadekwatnego wykonywania działań typowych dla każdej firmy, takich jak brak lub nieprawidłowe planowanie strategiczne, złe wykorzystanie marketingu czy niskie Trening personelu.

Ze swojej strony siła będzie zależeć od produkt lub usługę oferowane klientom, moce produkcyjne, koszty i ceny w porównaniu do innych firm tego samego typu, stosowanie nowych technologii oraz obecność przeszkolonych pracowników do reagowania na różne sytuacje.

Efekt słabości i siły

Słabość powoduje negatywny wpływ na firmę kiedy pojawia się na czas lub pozostaje niezauważony. Czynnik ten uniemożliwia prawidłowy rozwój celów, a zatem stwarza problemy, które zagrażają wydajności, prognozowaniu i trwałości każdej firmy.

słabe strony mocne strony firma

Ze swojej strony siła dodaje firmie dodatkowej wartości, ponieważ daje jej przewagę, której inne firmy mogą nie mieć. Generuje pozytywny lub mocny punkt dzięki temu łatwiej osiągniesz swoje cele. W ten sposób mocne strony wpływają na wyniki firmy i pozwalają jej wyróżnić się na tle konkurencji, tak jak ma to miejsce przy opracowywaniu odpowiedniego planu marketingowego.

Sposób rozpoznawania słabości i siły

Nie można łatwo zidentyfikować słabości, ponieważ proces ten wymaga bezstronnej samooceny. Będzie to zależeć od zestawu wcześniej zaplanowanych działań w celu poznania rzeczywistych przeszkód, konfliktów lub sytuacje ryzyka które mają miejsce w określonym czasie. Dlatego dokładna analiza może pomóc określić, jakie negatywne czynniki wpływają na biznes.

Z drugiej strony mocne strony są zwykle czynnikami, które można łatwo zidentyfikować, ponieważ wyróżniać się na pierwszy rzut oka. Chociaż mocne strony wymagają również analizy w celu ich identyfikacji, wycena jest zwykle mniej złożona, ponieważ podkreśla korzystne i najciekawsze punkty przedsiębiorstwa.

dołącz do naszego kanału telegram