W dzisiejszych czasach ilość API (Application Programming Interface) do tworzenia gier w trzech wymiarach jest zróżnicowana, wśród nich znajdziemy OpenGL czy DirectX, które są najczęściej używane w momencie programowania lub tworzenia aplikacji z grafiką 3D, jednak pojawiły się nowe innowacje do tego świata wśród nich znajdziemy jeden z najnowszych i wydajnych, Vulkan, który jako główną cechą jest wydajność i prawidłowe wykorzystanie rdzeni naszego procesora na naszym urządzeniu, aby było lekkie i wydajne podczas korzystania z programu lub aplikacji.
Co to są biblioteki uruchomieniowe API i Vulkan Run Time?
Interfejs API lub interfejs programowania aplikacji to system, w którym jest używany do przetwarzania bibliotek w zestawie funkcji i procesów, które są zintegrowane z oprogramowaniem działa jako pomost lub jako łącze między dwiema aplikacjami.
Można go zdefiniować jako rodzaj modułu, który kończy komunikację lub interakcję z innymi aplikacjami w celu wypełnienia zestawu funkcji wymaganych przez takie oprogramowanie. może się różnić w zależności od użytkowania zdecydowane zostać przypisane do tej aplikacji.
Vulkan jest jednym z tych API, które wprowadzają innowacje pod względem wydajności, mówi się o nim, ponieważ ma pewne cechy, które odróżniają go od innych API. proste, proste, a nawet można by je określić jako minimalistyczne.
Istnieją jednak pewne wymagania, aby ten interfejs API mógł działać poprawnie na naszym urządzeniu i do tego są Biblioteki Vulkan Run TimeJest to aplikacja lub program, który działa jako pomost ulepszeń dla aplikacji, które zostały utworzone w Vulkan, w ten sposób umożliwia uruchomienie tego programu lub gry.
Jest dość porównywalny z zaktualizowanymi wersjami DirectX od tego czasu spełnia tę samą funkcję z tą różnicą, że jest instalowany na wirtualne wsparcie komputera pracującego z JAVĄ, który służy jako źródło pozwalające na korzystanie z aplikacji napisanych w takim języku programowania, tyle że DirectX przez lata wypuszczał dużą liczbę wersji, które mają nie różniły się zbytnio pod względem funkcjonalności lub wydajności wspomnianych gier lub aplikacji, które wymagają wspomnianego języka programowania.
Co sprawia, że biblioteki uruchomieniowe Vulkan różnią się od innych aplikacji?
- Vulkan ma coś dość uderzającego i polega na tym, że zmniejsza narzut, którego wymaga aplikacja, poprzez prawidłowe i wydajne rozprowadzanie pracy wymaganej do uruchomienia programu, radzi sobie bardzo dobrze z GPU a jednocześnie wymaga mniejszego wykorzystania procesora, poprawiając wykorzystanie tych aplikacji, które wymagają użycia Vulkan, a także najbardziej praktyczny sposób na osiągnięcie prostych i szybkich uruchomień w aplikacji bez przeciążania procesora.
- Jest podobny do OpenGL fakt, że nie jest zakotwiczony w jednym systemie operacyjnym, który pojawi się w systemie Windows 7, Windows 8 i wszystkich istniejących wersjach systemu Windows 10; Nawet mniej złożone systemy, takie jak Tizen, Android i Linux, w ten sposób wprowadzają innowacje w pojawieniu się wielu aplikacji, które wymagają wspomnianego interfejsu API, i poszerzają rynek, obejmując wiele urządzeń i programistów specjalizujących się w tych systemach operacyjnych, zmieniając się z biegiem lat i pojawieniem się nowych aktualizacji. .
- Zmniejsza obciążenie procesora Ponieważ ten interfejs API rozdziela pakiety informacji na partie w ten sposób, udaje mu się rozdzielić przetwarzanie informacji dużych procesów na mniejsze części, które przychodzą jeden po drugim, to znaczy waga wspomnianego procesu jest dzielona, aby aplikacja osiągnęła skrót informacje w szybszy i bardziej efektywny sposób, zapobiegając zatykaniu się lub przeciążaniu procesora.
Vulkan pojawił się na rynku jako świeże powietrze dla twórców aplikacji i gier wideo, będąc obecnie najczęściej używanym, jeśli chodzi o programowanie pozostawiając OpenGL lub DirectX w tylewiele aktualizacji kart graficznych lub aktualizacji gier i urządzeń ma Vulkan jako obiecujący interfejs API, który za kilka lat podbije cały rynek dzięki jego rosnącemu wykorzystaniu i ulepszeniom poprzez wersje i edycje, które wskazują na więcej aktualnych gier lub aplikacji niż obecnie na obecnym rynku.