Każda marka znajduje się na dowolnym logo lub ikonie. W ten sposób skutecznie identyfikowane są nawet najpopularniejsze sieci społecznościowe. Ta jakość sprawia, że utrzymujemy skojarzenie między reprezentacją wizualną a konkretną marką. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć Jaka jest różnica między „logo”, „izotypem”, „wyobrażeniem”, „marką” i „etykietą”?
Wizualne przedstawienie znaków towarowych
Zdecydowana większość projektantów wie, że istnieją różne nazwy, które odnoszą się do graficzne reprezentacje marek. Jednak inne osoby często używają terminu „logo” w odniesieniu do jakiejś wizualnej reprezentacji, nawet jeśli jest ona wyrażona nieprawidłowo.
W tym sensie pewne zamieszanie pojawia się, gdy mówimy o terminach „logo”, „izotyp”, „wyobrażenie”, „marka” i „etykieta”. Nawet słowo „marka” może odnosić się do różnych źródeł, takich jak marka, oznaczenie czy zarejestrowany znak towarowy.
Jaka jest różnica między „logo”, „izotypem”, „wyobrażeniem”, „marką” i „etykietą”?
Aby ustalić różnicę między „logo”, „izotypem”, „wyobrażeniem”, „marką” i „etykietą”, należy wiedzieć, z czego składa się każdy termin, aby określić punkty rozbieżności między nimi, jak ujawniamy poniżej.
Logotyp
Logo to identyfikator lub reprezentacja wizualna Zawiera zarówno litery, jak i słowa z czytelną typografią i cyframi. Zwykle firmy używają określonego lub osobistego kroju pisma zgodnie ze swoimi wartościami, aby klienci mogli je natychmiast zidentyfikować za pomocą cyfrowych i konwencjonalnych strategii marketingowych.
Izotyp
Izotyp to wizualny zasób zawierający obrazy, ikony i symbole. W przeciwieństwie do logo nie wymaga liter, słów ani cyfr. Ogólnie rzecz biorąc, izotyp służy do symbolizują markę lub usługa, która oferuje to samo.
Izotyp jest bardzo przydatny podczas prowadzenia reklamy internetowej lub fizycznej przy użyciu różnych narzędzi marketingowych.
Imagotyp
Imagotyp to reprezentacja graficzna, która wykorzystuje obrazy, ikony, symbole, a także może zawierać litery, słowa i cyfry. Dlatego jest to plik logo i kombinacja izotypów. Zarówno element piktogramowy, jak i tekst pozwalają na skojarzenie każdego elementu z konkretną firmą.
Z tego powodu reklamy na Facebooku i innych sieciach, w których logo firmy jest włączone w celu ustanowienia relacji między reprezentacją wizualną a marką, często pojawiają się w reklamach.
Marka
Marka jest cechą lub grafika który służy do odróżnienia firmy od innych za pomocą elementów graficznych. Marka może odnosić się do znaku, który oznacza przynależność lub jakość, charakterystykę firmy produkcyjnej lub prawną rejestrację w celu uzyskania pozycji i poczucia bezpieczeństwa.
Etykieta
Etykieta to wydrukowany element, który zawiera nazwę producenta, skład produktu i inne aspekty, które pozwalają na jego identyfikację, rozróżnienie i opis. Etykiety są zwykle używane do poinformować konsumenta istotne aspekty po nabyciu produktu na temat prawidłowego użytkowania lub w celu uzyskania ogólnej wiedzy na temat atrybutów produktu.
Jednak niektóre etykiety służą przekonaniu klienta i często są włączane do promocji za pomocą określonego logo i motywu. Często zawierają słowa „nowy”, „super” lub „ulepszona formuła”, aby zwrócić uwagę konsumentów.
Dlaczego terminy „logo”, „izotyp”, „wyobrażenie”, „marka” i „etykieta” są mylone?
Często występuje duże zamieszanie między terminami „logo”, „izotyp”, „wyobrażenie”, „marka” i „etykieta” z powodu nieprawidłowego użycia naszego obszernego słownictwa. W rzeczywistości preferuje duża grupa studiów projektowych używać terminów nieprawidłowo aby Twoi klienci mogli ich zrozumieć i zaakceptować nawet bardziej niż konkurenci.
W rzeczywistości większość ludzi ma tendencję do identyfikowania wizualnej reprezentacji każdej marki jako pliku „Logo” podczas gdy w rzeczywistości wspomniane przedstawienie dodane do wizerunku marki obejmuje poza wzornictwem wiele aspektów, takich jak marketing, cena, reklama, jakość i obsługa.