Obecnie żyjemy w świecie ciągłych zmian i wydarzeń, które generują wiadomości. A posiadanie największej sieci informacyjnej, odnoszącej się do Internetu, może powodować zamieszanie rozróżniać biuletyn od informacji prasowej. Jeśli jesteś lub studiujesz komunikację społeczną, ten temat będzie bardzo przydatny.
biuletyn Informacyjny
W języku angielskim jest lepiej znany jako „Biuletyn Informacyjny”. Jest to publikacja, która jest często dystrybuowana i zawiera główny temat. Takie okresowe ujawnianie może być dokonywane przez klub, społeczność lub stowarzyszenie. Biuletyn poszerzył swoje horyzonty, podróżując online. Znaleźli też doskonałe źródło informacji, takich jak: Marketing e-mailowy.
Aby cieszyć się biuletynami, musisz być subskrybentem. Podajesz swój adres e-mail i imię i nazwisko na stronie internetowej firmy, która świadczy tę bezpłatną usługę, chociaż zdarzają się płatne przypadki. Na podstawie tej koncepcji można już zauważyć niezwykłą różnicę. Pokażemy ci to punktami.
- Plik biuletyn Informacyjny ma jako główną cechę jego okresowość. Jest regularnie publikowany. Będzie to zależało od działań podejmowanych przez podmiot, który je dystrybuuje, a także od jego zainteresowania informowaniem swoich abonentów. Może być wydawany codziennie, co tydzień lub co miesiąc, co dwa miesiące lub co pół roku.
- Atrakcyjna konstrukcja. Musi przyciągać wzrok, a to wymaga, aby Twój projekt wzbudził zainteresowanie, wykorzystując obrazy i kolory, aby przyciągnąć uwagę subskrybenta. Aby osiągnąć ten cel, mamy programy, które mogą nam pomóc.
- Ich język jest to zwykle proste, ale uderzające. Sformułowanie, które podkreśla prostotę i tworzy więź zaufania między podmiotem a odbiorcą.
- Rozbudowa. Ten punkt będzie zależał od rodzaju informacji. Zwykle ma 1 lub 2 strony. Dobrze, że pamiętasz, jak ważne jest bycie zwięzłym.
- Osoba odbiorcy. Docelowi odbiorcy to subskrybenci. Jest to właściwie duża zaleta, ponieważ przykuwa uwagę osób, które dobrowolnie podały swoje dane osobowe w celu uzyskania informacji, które podadzą. Ta modalność wzrosła dzięki środkom elektronicznym, ponieważ mają mobilną platformę subskrypcyjną.
- Zbiorowy. Należy zauważyć, że ci, którzy ją wydają, stają się organizacjami lub markami, które mają wsparcie afiliantów.
Cel, powód
Już sam tytuł dobrze to wyraża. Służy do informowania zainteresowanej opinii publicznej. I to medium staje się doskonałym narzędziem marketingowym i reklamowym. Oto, co pociąga za sobą komunikat prasowy. Dzięki temu możemy łatwo określić ich różnice.
Informacja prasowa lub informacja prasowa
Jest to komunikat pisemny, skierowane do odbiorców mediów czy to radio, strony internetowe czy telewizja. Ma na celu wyjaśnienie stanowiska lub punktu widzenia firmy w danej sprawie. Dlatego będzie odzwierciedlać wizję i wartości firmy. Wskażemy ogólną charakterystykę:
- Zwykle jest to związane z twoim środowiskiem lub fakt zewnętrzny firmy.
- Ma tendencję do wyrażania siebie język dziennikarski.
- Jego publiczność jest na głoska bezdźwięczna. Ponieważ stały się środkiem rozpowszechniania wiadomości.
- Nie robione okresowo. Tylko wtedy, gdy wymagają tego okoliczności, takie jak obrona przed oskarżeniem, rozwianie wątpliwości w sprawie dotyczącej Twojej reputacji lub marki firmy, czy zorganizowanie wydarzenia.
Różnice między biuletynem a komunikatem prasowym
Krótko mówiąc, jeden z główne cechy, które je wyróżniają, to odbiorcy, do których jest skierowana. Przedział czasowy. Twoje sformułowanie. Jego treść, bo newsletter zwykle informuje o tym wewnętrzną firmę, zaś komunikat informuje o jej czynnikach zewnętrznych.
Wyjaśnienie tej wiedzy, takiej jak koncepcja i jej cel, pomoże nam nie mieszać tych terminów, które mogą powodować zamieszanie. Mamy nadzieję, że był to wielki wkład w Wasze studia. Możesz zostawić nam swoje komentarze.