Skip to content

Jak scalić tekst w wielu komórkach w tym samym polu programu Excel

16 de luty de 2022

Wszechstronność tego programu zapewnia szereg funkcji, które można wykorzystać w dowolnym środowisku. Dlatego pobranie Excela z jego strony internetowej to doskonały pomysł. Korzystają z tego profesjonaliści z dużych firm, instytucji edukacyjnych, służby zdrowia oraz użytkownicy domowi Excel, powierzając Ci swoje finanse, organizację i analizę danych dla funkcji statystycznych, harmonogramów i planowania.

Jakie zastosowania możemy nadać kombinacjom tekstowym w programie Excel?

Jedna z wielu przydatnych funkcji Excel to połączenie tekstu. Można to osiągnąć, korzystając z opcji połączenia dwóch lub więcej komórek i wyśrodkowania treści. Bardzo przydatne jest nadawanie tytułów tabelom lub wyznaczanie nagłówków. W programie Excel możesz także dodawać komórki zawierające tekst i liczby. Możesz to zrobić według podanego tekstu z formułą, a nawet zignorować tekst ze zdefiniowaną funkcją. Możesz nawet łączyć tekst i liczby bez wpływu na kolejność, formuły i wyniki.

Jakimi metodami możemy połączyć zawartość dwóch lub więcej komórek?

Najpopularniejszą metodą łączenia treści z dwóch lub więcej komórek jest użycie strony głównej arkusza Excel. Tam wybierz komórki, które chcesz scalić a następnie znajdź opcję „centrum scalania” w górnym menu. Zobaczysz cztery opcje: Scal w pionie, Scal i wyśrodkuj, Scal komórki i Rozdziel komórki

Wybierz scalanie w pionie. Zauważysz, że pionowe linie znikają i otrzymujesz szerszą przestrzeń do pisania tekstów. Jeśli wybierzesz łączenie i wyśrodkowanie, pionowe i poziome linie znikną, a tekst zostanie wyśrodkowany. Wybierając komórki scalające będziesz mógł wpisać tekst od lewej. Opcja rozłączenia komórek umożliwia przywrócenie scalonych komórek do ich pierwotnego kształtu.

z ampersand

Wśród metod połączyć dane z wielu komórek w jedną komórkę Istnieje zastosowanie funkcji „&”. W tym celu musisz najpierw wybrać komórkę, w której chcesz umieścić połączony typ danych „=” i wybrać pierwszą, którą chcesz połączyć. Wpisz „&”, zostaw spację między cudzysłowami. Wybierz następną komórkę, którą chcesz scalić, i naciśnij Enter. Przykładem takiej formuły może być: = D1&“ ”E1&. Podobnie będziesz mógł uzasadnić tekst i wstawić go do komórki, a dane pozostaną nienaruszone

połącz kilka komórek w jedną za pomocą formuł w programie Excel

Korzystanie z funkcji CONCATENATE

Możesz także użyć funkcji ZŁĄCZ.TEKSTY. Możesz to zrobić, wybierając najpierw komórkę, w której chcesz połączyć dane, wpisz formułę „= concat (”. Następnie najpierw wybierz komórki, które chcesz scalić. Oddziel komórki, które chcesz scalić, średnikami i użyj cudzysłowów, aby dodać spację lub dodatkowy tekst. Zamknij formułę w nawias. Może to być przykład formuły: =concat(D1 „bilans”).

Jak mogę scalić tekst komórek w programie Excel bez utraty informacji?

Możesz także użyć inne formuły Excela do łączenia tekstu bez utraty danych. Inną opcją jest funkcja scalania kolumn danych w kolumnę z formułą. Pierwsza formuła to „=A2 i B2 i C2…”. Wprowadź tę formułę w komórce D2 i przeciągnij uchwyt autouzupełniania na dół, aby zastosować formułę do aktywnych komórek, a dane zostaną scalone w jedną kolumnę.

Z paskiem narzędzi

Sposób użycia schowek może być kolejną opcją łączenia tekstów bez ryzyka utraty danych. Aby to zrobić, na pasku narzędzi programu Excel włącz schowek. Wybierz komórki, które chcesz scalić, i naciśnij „ctrl + C”, aby je skopiować. Następnie kliknij dwukrotnie pustą komórkę, w której umieścisz skopiowaną komórkę. Kliknij schowek w zapisanej komórce, którą chcesz scalić.

Możesz także uzasadnić tekst i wstawić go do wielu komórek, a dane pozostaną nienaruszone, używając klawisza „crtl” i jednocześnie klikając wszystkie komórki, do których chcesz skopiować, i wpisując tekst na pasku formuły. Naciśnij „ctrl + enter”. i będziesz miał zaoszczędził wysiłek ręcznego kopiowania tekstu do każdej komórki.

używając twojej klawiatury

Jeśli potrzebujesz funkcji częstego łączenia i centrowania danych w Excelu, skróty klawiaturowe mogą być bardzo przydatne. Możesz użyć zwykłej metody skrótu.

Odnosi się to do domyślnego skrótu (Alt>H>M>C). Następnie musisz wybrać komórki, które chcesz połączyć, nacisnąć „inne”, a zostaną wyświetlone litery definiujące każde narzędzie. Wybierz „H” dla menu głównego, a następnie „M”, aby wyświetlić „scal i wyśrodkuj”. Następnie naciśnij „M > C”, aby scalić wybrane komórki.

skonfiguruj kolumny Excela

Z ustawieniami kolumn

Ciekawym narzędziem, za pomocą którego można łączyć kolumny i dostosowywać wielkość komórek do długości tekstów, jest „Kootollsfor Excel”. Po zainstalowaniu programu przejdź do „zakresu lub zakresu”. Następnie kliknij „przekształć zakres”. Wybierz „pojedyncza kolumna”, a następnie „typ”. Naciśnij „ok”, a następnie wybierz komórki, w których chcesz wygenerować zmianę. Kliknij ponownie „ok” i kolumny zostaną połączone w jedną.