Skip to content

Jak łatwo tworzyć zapytania i formularze w programie Access (przykład)

26 de luty de 2021

Access to system pozwalający na zarządzanie bazą danych i tworzenie raportów. A co najważniejsze, jest zawarty w pakiecie biurowym Microsoft 365. Jest to narzędzie szeroko stosowane na poziomie zawodowym lub zawodowym. Dlatego dzisiaj nauczymy Cię, jak łatwo tworzyć zapytania i formularze w programie Access

Jak łatwo tworzyć zapytania w programie Access

Aby utworzyć kwerendę w programie Access, należy najpierw utworzyć kwerendę wybierającą, a następnie przekonwertować je na kwerendę tworzącą tabelę. Następnie wyjaśnimy kroki każdego z nich:

Utwórz zapytanie wybierające

  1. W opcji Utwórz grupy Zapytanie kliknij Projekt konsultacji.
  2. Następnie Pokaż tabelę, kliknij dwukrotnie tabele, które chcesz pobrać. Są one wyświetlane w górnej części projektanta zapytań jako okno. Po zakończeniu dodawania tabel kliknij zamknij.
  3. W każdej z tabel kliknij dwukrotnie pola, których chcesz użyć w zapytaniu. Pola znajdują się w pustej komórce w wierszu Pole.
  4. Jeśli chcesz, możesz dodać wyrażenia w wierszu Pole.
  5. Ponadto możesz dodać kryteria do wiersza Kryteria siatki projektu.
  6. Teraz naciśnij biegać (!) do wykonania zapytania iw ten sposób wyniki mogą zostać wyświetlone w arkuszu tekstowym.
  7. Opcjonalnie możesz zmienić pola, wyrażenia lub kryteria, a następnie ponownie uruchomić zapytanie, aż zwrócone zostaną dane, które chcesz umieścić w nowej tabeli.

Przekonwertuj zapytanie wybierające

  1. W widoku projektu otwórz kwerendę wybierającą lub przełącz się do widoku projektu. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
  2. Jeśli zapytanie jest otwarte, kliknij przycisk myszy na karcie dokumentu zapytania, kliknij opcję Widok projektu.
  3. Innym sposobem jest to, że jeśli zapytanie jest zamknięte, w panelu eksploracji kliknij prawym przyciskiem myszy zapytanie, a następnie Widok projektu.
  4. Teraz na karcie Projekt w grupie Typ zapytania kliknij Utwórz tabelę.
  5. Otworzy się okno dialogowe, w polu Nazwa tabeli wpisz nazwę lub kliknij strzałkę, aby wybrać istniejącą tabelę.
  6. Aby umieścić nową tabelę w aktywnej bazie danych, wybierz Aktywna baza danych, kliknij na nią, a następnie zaakceptuj.
  7. Teraz kliknij biegać (!) a następnie kliknij Tak, aby potwierdzić operację.

Jak tworzyć formularze w programie Access

Są różne sposoby tworzenia formularzy w programie AccessW tej sekcji wyjaśnimy tylko dwa z nich, czytaj dalej z nami, aby poszerzyć swoją wiedzę:

zarządzać dostępowymi bazami danych

Pusty formularz w programie Access

  • Przejdź do zakładki Utwórz, kliknij Pusty formularz. Program Access natychmiast otworzy pusty formularz w widoku układu i zostanie wyświetlony w okienku Lista pól.
  • W panelu Lista pól kliknij znak plus (+), znajduje się obok tabeli lub tabel, które zawierają pola, które chcesz zobaczyć w formularzu.
  • Teraz kliknij dwukrotnie pole, aby je dodać lub możesz przeciągnąć je do formularza. W przypadku, gdy zamierzasz dodać kilka pól w tym samym czasie, przytrzymaj klawisz Ctrl (CTRL) i kliknij kilka pól, a następnie przeciągnij je do formularza.
  • Dla dołączyć logo do formularza, tytuł, liczba stron, data, godzina i ważne informacje. Użyj narzędzia w grupie Kontrole w narzędziu do przesyłania formularzy.
  • Jeśli chcesz dodać więcej różnych formantów do formularza, kliknij Projekt i użyj narzędzia grupy kontrolnej.

Jak widać, tworzenie zapytań i formularzy w programie Access jest bardzo łatwe, a nawet można połączyć się ze stroną internetową, aby uzyskać do niej dostęp. Mamy nadzieję, że te informacje uważasz, że jest to bardzo przydatne, napisz nam swoje uwagi i podziel się tą publikacją ze wszystkimi.

dołącz do naszego kanału telegram