Na jakość połączenia internetowego mogą wpływać różne czynniki wpływające na sygnał, takie jak szum lub tłumienie. Aby sprawdzić stan linii ADSL, możesz sprawdzić szum i tłumienie, które są jedną z wielu przyczyn, które zwykle wpływają na sieć.
Tłumienie na linii ADSL
Nazywa się to tłumieniem przy zmniejszona siła sygnału z powodu odległości od linii telefonicznej. Im większa odległość między centralą a punktem dostępu do sieci (modemem), tym mniejsza jest siła sygnału. Innym czynnikiem, który może powodować tłumienie, jest połączenie kabla za pomocą jednej lub wielu zworek, co jest uważane za złą instalację.
Zwykle każdy typ sieci ma ograniczenia odległości, aby uniknąć przyciemnienia. Jeśli sygnał stanie się zbyt słaby, urządzenie odbiorcze nie otrzyma dobrze informacji lub zostanie dostarczona niekompletnie.
Połączenia światłowodowe mają poziom tłumienia 1 dB na każdy kilometr przebiegu. Podczas gdy połączenia z miedzianym kablem UTP używane w Połączenia ADSL mają straty na poziomie 10 dB na kilometr.
Dla unikać często używanych przemienników lub wzmacniaczy aby zwiększyć siłę sygnału, ponieważ kabel jest zwykle ograniczony do określonej odległości.
Jak przeglądać i poprawiać tłumienie
Tłumienie jest wyrażane w jednostkach logarytmicznych, takich jak decybel (dB), ponieważ prostszą miarą jest wykonywanie obliczeń. Jego wartość jest wykładnicza, a im niższa wartość, tym niższy poziom tłumienia przedstawia połączenie.
Jednym ze sposobów określenia, czy w sieci występują problemy z tłumieniem, jest testowanie punktu zakończenia. Można to również sprawdzić z poziomu konfiguracji routera, zwykle zawiera narzędzie do poznania istniejącego poziomu tłumienia.
Generalnie nie można kontrolować usterek ściemniania, jeśli usterka jest poza naszym domem. W każdym razie możesz sprawdź stan kabli sieciowych znalezione w domu. Jeśli uległy pogorszeniu lub jakimś fizycznym uszkodzeniom, najlepiej je wymienić.
Instalacje ADSL należy wykonać z rozszerzeniem mikrofiltr, który oddziela sygnał głosu i danych. Ponadto połączenia ADSL nie powinny być nawiązywane przez linię PCR, ponieważ zakłóca to przesyłanie informacji.
Hałas na linii ADSL
Termin hałas w obszarze telekomunikacji jest związany z zakłócenia sygnału z urządzeń elektrycznych. Poziom zakłóceń sygnału będzie zależał od stopnia zakłóceń powodowanych przez urządzenie.
W przeciwieństwie do tłumienia szum nie zakłóca prawidłowego przesyłania danych tak długo, jak siła sygnału jest większa niż szum.
Jak sprawdzić i poprawić hałas
Poziom hałasu mierzony jest w SNR lub decybelach, chociaż Termin SNR jest najczęściej używany w urządzeniach ADSL. Aby określić poziom szumów w połączeniu, konieczne jest uzyskanie dostępu do konfiguracji routera za pomocą nazwy użytkownika i hasła.
Na stronie ustawień powinieneś poszukać opcji Margines SNR lub coś podobnego, może się różnić w zależności od routera. Tutaj zostanie wyświetlony poziom szumów istniejący w połączeniu, który zwykle jest wartością.
Jeśli wartość jest mniejsza niż 6 dB, hałas jest znaczny. Jeśli uzyskana wartość mieści się w zakresie od 7 dB do 10 dB, w połączeniu występuje duży szum. Optymalne wartości wynoszą od 11 dB do 20 dB.
Aby poprawić połączenie, należy ocenić czas instalacji kabli i urządzeń. Podobnie jak stan kabli, bo jeśli obecna wilgoć może generować nadmierny hałas.
Robić instalacje z dobrej jakości kablami Unikanie mostów jest niezwykle ważne. Sprawdź stan mikrofiltra i urządzeń połączeniowych, takich jak router lub modem.