Skip to content

Instagram: Co to jest, do czego służy i jak działa – Kompletny przewodnik

11 de sierpień de 2021

Instagram to sieć społecznościowa należąca do Facebooka, skupiająca się na udostępnianiu obrazów, zdjęć i filmów z różnorodnymi, informacyjnymi i wszelkiego rodzaju treściami. Z ponad 1200 milionami zarejestrowanych i aktywnych użytkowników W pierwszym kwartale 2021 roku jest to obecnie jedna z najpopularniejszych sieci społecznościowych, w rzeczywistości druga co do wielkości po Facebooku. Bardzo możliwe, że masz konto na Instagramie lub jesteś zainteresowany założeniem konta, dlatego dzisiaj porozmawiamy o wielu ważnych aspektach związanych z tą potężną platformą.

Jaki jest główny cel Instagrama?

Głównym celem tej ogromnej sieci społecznościowej jest stworzyć platformę, na której można stworzyć społeczność między twórcą treści, marką osobistą, firmą usługową lub produktową a ich docelowymi odbiorcami. Poprzez różne sposoby dzielenia się informacjami generuj interakcje, tak aby wzrost organiczny i przyszłą konwersję wszystkich członków określonej społeczności można było uzyskać dla potencjalnych klientów Twojego produktu lub usługi.

Istnieje wiele korzyści, jakie ta sieć społecznościowa oferuje osobom, które chcą z niej korzystać lub już to robią, aby promować swoje treści, produkty lub usługi, które oferują za pośrednictwem swojej osobistej marki. Wspomnimy o najwybitniejszych aby każdy mógł identyfikować się z tymi, które odpowiadają jego potrzebom.

  • Możesz lepiej poznać swoich odbiorcówZe względu na to, że jest to wreszcie sieć społecznościowa, użytkownicy, którzy wchodzą, aby konsumować zawarte w niej treści, otwarcie wyrażają swoje upodobania, zainteresowania i sympatie, dzięki czemu możesz mieć dostęp do każdego osobistego profilu do znajdź idealnego klienta, czyli ten, który dokładnie szuka produktu lub usługi, którą oferujesz jako firma. Przekłada się to na większą szansę na przekształcenie obserwującego w potencjalnego i stałego klienta, co jest korzystne dla Twojej osobistej marki.
  • Jak wspomnieliśmy, Instagram ma ponad 1200 milionów zarejestrowanych i aktywnych użytkowników na całym świecie, co przekłada się na morze potencjalnych klientów, ponieważ za pośrednictwem tej sieci ci użytkownicy wyrażają swoje zainteresowanie różnymi produktami i usługami że jeśli wiesz, jak go dostarczać, masz gwarancję sukcesu jako marka osobista.
  • Kolejną niezwykle ważną korzyścią jest to, że Instagram ma program wsparcia kampanii reklamowych. Na pewno. Te kampanie promujące Twoją osobistą markę mają niski koszt (w zależności od kraju, w którym się znajdujesz). Jest to bardzo potężna usługa, która przy dobrej strategii z pewnością przyniesie bardzo korzystne wyniki Twojej marce osobistej.
  • Jedną z najpotężniejszych zalet Instagrama jest jego zdolność segmentacji, którą udostępnia kontom komercyjnym szereg narzędzi, za pomocą których można filtrować odbiorców która jest zależna od lokalizacji, zainteresowań, zachowań i pozwoli Ci być bardziej konkretnym w stosunku do odbiorców.
  • W ramach korzyści tej sieci społecznościowej należy wspomnieć, że jest ona całkowicie bezpłatna, korzyści, które można uzyskać, są duże, nawet płacąc za kampanię reklamową rentowność będzie na korzyść marki osobistej kto dokona inwestycji, zawsze będzie zysk, a cała platforma bazowa i dostęp do publiczności są całkowicie bezpłatne.

Wady korzystania z Instagrama jako sieci społecznościowej

Nic nie jest idealne i sieci społecznościowe nie uciekają od tej rzeczywistości, jednak to, co możemy nazwać „wadami” korzystania z Instagrama, naprawdę zależy od nas. niewielka cena za korzystanie ze wszystkich jego zalet. Z tego powodu zamierzamy wspomnieć o mniej korzystnych aspektach, które uważamy za najbardziej wyjątkowe.

wady korzystania z instagrama

  • Ilość treści każdego posta jest ograniczona, Instagram zezwala na maksymalnie 2000 znaków jako podpis dla każdego udostępnionego posta, więc będziesz potrzebować doskonałej strategii copywritingu, aby Twoja społeczność była zainteresowana pełnym przeczytaniem opisu Twoich publikacji.
  • Kolejnym ważnym ograniczeniem, o którym musimy wspomnieć, jest to, że nie możesz dodawać linków w opisach postów, więc będziesz musiał znaleźć sposób, aby Twoi widzowie przeszli do Twojego profilu i kliknęli na Twoją biografię, gdzie jest to jedyne miejsce, w którym możesz udostępnić link zewnętrzny.
  • Słabym punktem korzystania z tej sieci społecznościowej jest to, że do tej pory nie ma sposobu, aby chronić swoje obrazy, ponieważ każdy inny użytkownik lub firma może zrobić zrzut ekranu i wykorzystać udostępniony obraz dla własnej korzyści.
  • Za bycie tak ogromną siecią społecznościową, ilość konkurencji też jest ogromna. Jeśli więc chcesz pozostać na szczycie swojej kategorii treści, będziesz musiał poświęcić dużo czasu na tworzenie strategii treści, aby skupić odbiorców na Twojej osobistej marce.

Jak mogę poprawnie używać Instagrama do osobistej konsumpcji?

Jeśli masz lub chcesz utworzyć konto na Instagramie, profil tworzony domyślnie jest profilem osobistym, jeśli chcesz zachować ten profil, aby korzystać z tego konta jako zwykłego użytkownika, który konsumuje treści i dzieli swoje codzienne życie. powinieneś wiedzieć, jakie są podstawowe funkcje, które powinieneś obsługiwać aby prawidłowo używać swojego profilu na Instagramie.

Konta osobiste nie mają żadnych ograniczeń Jeśli chodzi o tworzenie Stories, postów lub bezpośrednie, to, co możesz zasadniczo udostępniać za pośrednictwem profilu osobistego lub komercyjnego, różnica polega na tym, że w tym przypadku nie będziesz mieć dostępu do analiz, które Instagram oferuje profilom komercyjnym.

Możesz także połączyć swoje osobiste konto na Facebooku i dzięki czemu możesz zsynchronizować to, co udostępniasz w obu sieciachDzięki temu zaoszczędzisz sobie kłopotów z udostępnianiem swoich postów osobno w każdej sieci. Od teraz, aby utworzyć profil osobisty, wystarczy zacząć eksplorować konta z treściami, które przykują twoją uwagę i śledzić je ze swojego profilu.

jak korzystać z osobistego instagrama

Jakie są główne różnice między profilem osobistym a biznesowym?

Zasadniczo różnica polega na tym, w jaki sposób Instagram eksponuje każdy profil publiczności który następuje. Na przykład algorytm Instagrama zawsze będzie faworyzować zawartość kont firmowych, aby były bardziej eksponowane niż konta osobiste, a wszystko to ze względu na zainteresowanie, że firmy posiadające konta na Instagramie mogą mieć większą sprzedaż.

Kolejną ważną różnicą jest to, że z profilu firmy masz dostęp do wszystkich narzędzi promocyjnych i płatnych kampanii reklamowych, w których możesz promować historie i wszelkiego rodzaju publikacje, podczas gdy z profilem osobistym nie jest to możliwe.

Wreszcie, konta osobiste nie mają dostępu do metryk Instagrama do analizy odbiorców, z drugiej strony konta biznesowe mają potężne narzędzia do segmentacji, będziesz mógł zobaczyć, kto Cię obserwuje, czasy zapisania publikacji, nawet zasięg, jaki miała, ile razy Twój post i nawet wtedy, gdy Twoi widzowie łączą się najczęściej.

Czym są historie na Instagramie?

Historie lub Historie na Instagramie to nowa funkcja na Instagramie, w której możemy udostępniać rodzaj tymczasowego posta, który zawiera filmy, zdjęcia lub animowane teksty, które możemy dostosować za pomocą efektów lub wstępnie zaprojektowanych szablonów i to Będą dostępne tylko przez 24 godziny od momentu ich udostępnienia.

co to są historie na Instagramie?

Inną osobliwością historii na Instagramie jest to, że nie mogą otrzymywać lajków ani komentarzyZamiast tego używane są „Reakcje”, które osoba, która chce wejść w interakcję, musi wybrać, a osoba, która udostępnia historię, otrzymuje bezpośrednią wiadomość w swojej skrzynce odbiorczej za każdym razem, gdy otrzyma reakcję.

W ciągu dnia możesz dzielić się dowolną liczbą historii bez otrzymywania ograniczeń z Instagrama za ilość publikacji tak, jakby miało to miejsce w przypadku tradycyjnego wpisu w Twoim kanale.

Jak działa kanał na Instagramie?

Kanał jest tym, co ludzie widzą po wejściu na profil konta na Instagramie, to sposób, w jaki zorganizowane są wszystkie miniatury postów ta osoba zrobiła to przez cały pobyt w tej sieci społecznościowej. Częścią kanału są również biografia, zdjęcie profilowe i dane kontaktowe.

Posiadanie atrakcyjnego kanału jest bardzo ważne dla profilu, ponieważ może mieć wpływ na różnicę między osobą, która opuszcza Twój profil, a osobą, która nadal konsumuje treści i może zostać klientem.

Dlatego istnieje wiele strategii organizowania kanału profilu, można znaleźć kanał zorganizowany według koloru które są dopasowane do palety kolorów Twojej firmy lub marki, lub źródła tęczy, które nie mają dominującego koloru, ale każdy udostępniany obraz ma inny dominujący kolor.

jak działa kanał na Instagramie?

Są też kanały zorganizowane pionowo, poziomo, ukośnie, w formie szachownicy, w przeciwieństwie do ramek, mozaiki i ogromnej różnorodności pomysły i projekty, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających i zadbaj o to, by konsumowali Twoje treści tak długo, jak to możliwe.

Jak mogę zarejestrować konto na Instagramie?

Jeśli nie założyłeś jeszcze konta na Instagramie, ale po przeczytaniu tego posta zachęcam do tego, Pokażemy Ci dwa sposoby rejestracji, które masz pod ręką w tej potężnej sieci społecznościowej.

Z PC

Jeśli chcesz założyć konto z komputera, musisz otworzyć swoją ulubioną przeglądarkę i wejść na oficjalną stronę Instagram https://www.instagram.com/, w środku zobaczysz sekcję z napisem „Nie masz konta? Zapisz się„kliknij tam, a zostaniesz przekierowany na nową stronę, na której będziesz musiał wybrać, czy chcesz się zalogować za pomocą swoich danych z Facebooka, czy wprowadzić pełne informacje.

W przypadku, gdy chcesz zintegrować swoje konto na FacebookuKliknij niebieski przycisk i musisz podać swój adres e-mail i hasło do Facebooka, a kilka sekund później konto na Instagramie zostanie utworzone i zintegrowane z Twoim profilem na Facebooku.

Jeśli chcesz użyć innych danych do utworzenia konta, to wpisz adres e-mail lub numer telefonu, którego chcesz użyć aby utworzyć konto na Instagramie, oprócz pełnego imienia i nazwiska, nazwę, którą chcesz jako użytkownik, hasło i kliknij przycisk „Zapisz się”.

jak założyć konto na Instagramie

Kiedy to zrobisz, otrzymasz e-mail z potwierdzeniem lub sms W zależności od metody użytej do utworzenia konta, z kodem potwierdzającym utworzenie użytkownika wpisz ten kod, a zostaniesz przekierowany do konfiguracji swojego profilu i biografii, gdzie możesz wybrać swoje zdjęcie profilowe, a także możesz rozpocząć obserwowanie niektórych osób, które są już częścią tej sieci społecznościowej.

Z aplikacji mobilnej

Jeśli natomiast wolisz używać aplikacji mobilnej do utworzenia konta i korzystać z niej bezpośrednio z telefonu komórkowego, to musisz pobrać oficjalną aplikację z App Store lub Play Store, w zależności od systemu operacyjnego Twojego telefonu komórkowego.

Po zainstalowaniu otwórz go i naciśnij przycisk „Zarejestruj się”, tutaj musisz wprowadzić nazwę użytkownika, hasło, adres e-mail lub numer telefonu, aby Twoje konto było z nim powiązane. Po wypełnieniu wszystkich tych pól, naciśnij przycisk „Utwórz konto”, a otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem na swoją skrzynkę odbiorczą, jeśli zarejestrowałeś się za pomocą swojego adresu e-mail, a jeśli używasz numeru telefonu komórkowego, otrzymasz wiadomość z kodem do aktywacji Twoje konto.

Wejdź ponownie do aplikacji i wprowadź kod otrzymany na telefonie lub kliknij link otrzymany e-mailem, gdy to zrobisz będziesz na platformie i będziesz musiał zacząć dostosowywać swój profil ze swoim zdjęciem i wypełnieniem informacji do swojej biografii.