Każdego dnia konieczna jest modyfikacja lub zmiana sposobu, w jaki obsługujemy lub zarządzamy firmami, tworząc i projektując strategie, które mają na celu osiągnięcie celów i zadań bez powodowania większych komplikacji, więc najważniejsze jest, aby wiedzieć modele kultury organizacyjnej.
W tym sensie zasadnicze znaczenie ma ustalenie najlepszego modelu kultury organizacyjnej dla Twojej firmy, ponieważ zależą od niej inne czynniki lub aspekty; takie jak jego struktura, procesy i kontrola.
Cel kultury organizacyjnej będzie to zależeć od typu modeluponieważ każdy będzie przeznaczony do różnych czynników lub aspektów; zasadniczo zgodnie z tym, czego oczekujesz lub chcesz pokazać jako firma.
Modele kultury, jej struktura, proces i sterowanie
Zasadniczo kultura organizacyjna jest ukierunkowana na zachowania lub cechy, które pracownicy firmy muszą wykazywać i utrzymywać. Podobnie, będziesz w stanie coś zmienić w stosunku do innych organizacji, aby zwrócić uwagę na pojawiające się wyzwania i dostosować się do nich, rynki technologiczne lub nowe.
Zasadniczo typy modeli kultury organizacyjnej są zorientowane na 4 obszary lub zbocza, z których każdy będzie miał impregnowany rodzaj konstrukcji, a także proces i kontrola; ponieważ te czynniki bezpośrednio wypełnią wyznaczone cele lub cele.
Zorientowany na moc
Jego głównym celem jest wyróżnienie się lub wyróżnienie na rynku, zdobywanie nagród i niewątpliwie promowanie konkurencyjności, jako jedyny cel osiągnąć wyznaczone cele.
Jeśli chodzi o strukturę, to pokazuje liniową formę, w której jest jasno określone, kto dowodzi i jest posłuszny, wykazując dużą kontrolę w podejmowaniu decyzji; ponieważ proces zachodzi poprzez centralizację, mając jako główny plik upośledzać sztywnych i nieelastycznych, chociaż promuje przywództwo.
Zorientowany na normę
Kultura organizacyjna zorientowana na normę definiowana jest głównie na podstawie projektowania firmy, zapewniającego większa stabilność; oprócz bezpieczeństwa, z surowymi zasadami, a zatem z ustanowieniem funkcji.
Podstawy struktury organizacyjnej firmy są dobrze zdefiniowane iw tym przypadku jest zarządzana podział pracy, ale ze ścisłą kontrolą wewnętrzną, która nie pozwala na opuszczenie procedury, w której jest zaangażowany; z innego punktu widzenia jest mniej używany każdego dnia, ponieważ obecnie nie jest funkcjonalny.
Nastawiony na wyniki
Ten typ modelu jest oparty na redukcja kosztów i optymalizacja zasobów, skuteczne uzyskiwanie ustalonych wyników; z drugiej strony, jeśli pracownicy nie osiągną celów, są przekwalifikowywani lub zastępowani przez tych, którzy osiągają to, czego się oczekuje.
O ile dąży do skutecznego uzyskania wyników, stają się elastyczni w stosunku do reszty; Czy to harmonogramy, czy praca zdalna, ma zdefiniowane procesy i struktury oparte na małych zespołach, ale z odpowiedzialnością, która zmienia się zgodnie z ostatecznym celem.
Zorientowany na ludzi
Jeśli mówimy o znaczeniu kultury organizacyjnej, to w tym przypadku kręci się ona wokół ludzi, czyli jej pracowników; Dążą również do satysfakcji wszystkich członków firmy, rozumiejąc, że rozwój i wzrost zespołu doprowadzą organizację do sukcesu.
Mają bardziej zdecentralizowaną strukturę, która stara się utrzymać prosty i nieskomplikowany proces lub procedury, z podstawową kontrolą wewnętrzną; gdzie ważne jest, aby dbać o pracowników, ponieważ są istotną częścią organizacji, a także reprezentantami czy ambasadorami marki.
Funkcje kultury organizacyjnej
W przypadku każdej firmy należy wziąć pod uwagę znaczenie struktury organizacyjnej, ponieważ od niej będzie zależał sposób, w jaki będzie się ona rozwijała lub rozwijała; kultura organizacyjna pełni funkcję wyznaczone cele i jak je osiągnąć, a także pomoc w dostosowaniu się do aktualnej sytuacji społecznej.
Pokazuje również bezpieczeństwo i stabilność dla organizacjioparta na decyzjach podejmowanych na korzyść wszystkiego, co służy dobrobytowi; a także rozważenie tego, co nie działa i odrzucenie tego, aby kontynuować wyznaczone cele.