Walmart to odnosząca sukcesy sieć supermarketów, ale za tym sukcesem stoi wiele strategii sprzedaży i pozyskiwania klientów. Jeśli chcesz wiedzieć, czym one są, czytaj dalej Jakie są strategie Walmart, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż?
Strategie, które Walmart rozwijał przez lata
Rozwój firmy
tak ok Walmart to już bardzo duża sieć supermarketów, nie przestaje rosnąć i co roku znacząco powiększać swojej siedziby. Dlatego od lat jednym z celów Walmart jest zwiększenie liczby metrów kwadratowych supermarketów zlokalizowanych w różnych miejscach na świecie.
Jest tak bardzo, że na rok 2003 Walmart zaplanował to 200 super centrów i około 50 supermarketów Walmartpomimo tego, że mieli już 1700 super centrów i ponad 1600 supermarketów dyskontowych.
Niskie ceny
Od początku istnienia Walmart jest określany jako sieć supermarketów, które zaopatrują swoje sklepy w produkty o niskich cenach. W tych supermarketach koncentrują się na tym, aby zawsze mieć najniższe ceny produkty żywieniowe aby klienci udawali się do swoich placówek i kupowali je, a także kupowali inne produkty w korzystnych cenach.
W Walmart ceny są tak niskie (w przypadku produktów spożywczych), że mówi się, że są to ceny 15% taniej niż w innych supermarketach istniejący. Ta nadmierna ilość niskich cen w Walmart wynika w dużej mierze z tego, że uznana sieć sklepów spożywczych powstrzymuje się od posiadania związkowej siły roboczej i zdumiewających dostaw.
Pionierzy w logistyce
Walmart charakteryzuje się bardziej niż wystarczającym wykorzystaniem logistyki, z której korzystają, ponieważ między innymi wiedzieli obsługiwać prawidłowo pod względem technologicznym i właściwie wykorzystaj ją na korzyść firmy.
Ponadto należy zauważyć, że niskie ceny w Walmart również tkwią w tym, jak firma ta poradziła sobie z dystrybucją, co jest szczególnie korzystne dla jej dostawców.
W ten sposób osiągnął Walmart utrwalić relacje z Twoim sprzedawcy, w którym obie strony podają dane, które służą do ustalenia, co jest w danej chwili łatwo sprzedawane. Osiągnięto jednak to, że dostawcy mogą obniżać lub zwiększać produkcję w zależności od tego, co jest sprzedawane, a Walmart utrzymuje niskie ceny.
Jakie są strategie Walmart, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż? Strategie 2020
- Logistyka: choć już wcześniej podkreślaliśmy ten aspekt, to warto o nim jeszcze raz wspomnieć, skoro obecnie Walmart ma różne centra dystrybucji i posiada kompetentny dział, który koncentruje się na logistycznej części firmy.
- Pracownicy firmy: Pracownicy Walmart są bardzo dobrze wyszkoleni do każdego ze swoich zadań, a firma dba również o motywowanie swojego zespołu, dlatego nieustannie organizuje wydarzenia, na których pracownicy mogą nawet wchodzić w interakcje z celebrytami, tak aby motywacja była zapewniona.
- Różne formaty: Walmart z czasem odkrył się na nowo, generując w ten sposób różne rodzaje obiektów takie jak Supercenters, Sam’s Club, Discount Stores, Neighborhood Markets, Walmart International i oczywiście Walmart.com, z których każdy ma inne aspekty, a także różne rodzaje punktów sprzedaży.
- Systemy: Walmart posiada obecnie najnowocześniejszą technologię, wdrażając system EPC (elektroniczny kod produktu) i Technologia RFID (identyfikacja częstotliwości radiowej). Ponadto od 2019 roku w kilku jej siedzibach zostały wdrożone roboty do sprawdzania brakujących produktów na półkach oraz do czyszczenia podłóg.
- Dostawcy i wartość: Walmart ma szeroki katalog dostawców, w którym wyróżniają się duże firmy, mali dostawcy i firmy zagraniczne. Ponadto wyróżniają się różnorodnością modnych produktów, wysoką jakością i oczywiście niskimi cenami.
- Komunikacja: Walmart dba również o społeczność, dlatego stworzyli różne programy pomocy społecznej.
- Produkty: w Walmart mają zespół, który jest odpowiedzialny za przeprowadzanie szeroko zakrojonych analiz rynkowych, w których uczestniczą próbki towarów, przeanalizować konkurencję i starają się, aby ich produkty były atrakcyjne dla klientów i odpowiednio eksponowane.