Jeśli chcesz zacząć poruszać się w świecie marketingu, z pewnością spotkałeś się kiedyś z terminami „zróżnicowanie” i „pozycjonowanie”. Ale czy wiesz, co to strategie i modele różnicowania i pozycjonowania w marketingu? W tym artykule opowiemy Ci wszystko o tym.
W kontekście marketingu zarówno „zróżnicowanie”, jak i „pozycjonowanie” to terminy, do których się odnoszą wyróżnij swój produkt lub markę, ponad konkurencję i uczynić je wyjątkowymi. To z pewnością uświadomi użytkownikom Twój produkt i zechce go skonsumować.
Ci, którzy studiowali reklamę w różnych gałęziach i aspektach, sformułowali wiele modeli, które działają jako narzędzia do tworzenia skutecznych strategii marketingowych podczas pozycjonowania marki. W następnej sekcji omówimy je.
Modele różnicowania i pozycjonowania
Pierwszy model to cztery „ps” marketingu: promocje, ceny, miejsce i produkt. Jest to prawdopodobnie najbardziej podstawowy model i jest używany przy tworzeniu planów marketingowych. Te cztery elementy można dostosować tak, aby Twój produkt wyróżniał się i był lepiej pozycjonowany na tle konkurencji.
Z drugiej strony są Pięć sił Portera, teoretyk marketingu, który opisał ramy przewagi konkurencyjnej nad innymi markami. Te pięć sił to siła dostawcy, bariery wejścia, siła nabywcza, zagrożenie substytutami i stopień rywalizacji.
Innym modelem, który należy wziąć pod uwagę, jest Piramida rezonansowa marki Keller. Zgodnie z tym, marka staje się bardziej zróżnicowana w umyśle konsumenta, gdy przechodzi od dołu (świadomość marki) do szczytu (oceny i odczucia dotyczące marki) piramidy.
Wreszcie jest model oddzielenie poprzez innowacje. Sugeruje to, że innowacje i technologie można wykorzystać do oddzielenia produktu lub marki od konkurencji, odróżniając ją. To koncepcja, która idzie w parze z dzisiejszym światem, w nieustannych zmianach.
Dokonując dobrej analizy rynku, znając dziś znaczenie marketingu cyfrowego i tradycyjnego i stosując niektóre z tych modeli w swojej marce, odniesiesz sukces stań się ponad konkurencją. Aby to zrobić, w następnej sekcji zostawimy Ci kilka strategii.
Strategie pozycjonowania
Istnieje wiele strategii, których możesz użyć pozycjonuj swoją markę ponad konkurencją. W tej sekcji opowiemy Ci trochę o każdym z nich, abyś mógł opracować plan marketingowy, który najlepiej pasuje do Twojej firmy i pomoże Ci osiągnąć pożądany sukces.
- W stosunku do konkurencji. Ta strategia składa się z bezpośrednio porównać produkt swojej marki z tym samym produktem, ale od konkurencji, próbując pokazać, że twój jest lepszy.
- Z atrybutów twojego produktu. W tym przypadku chodzi o to wyróżnij cechę swojego produktu to czyni go wyjątkowym. Na przykład możesz pochwalić się jakością materiałów, z których jest wykonany, lub niestandardowym projektem, który mu dajesz.
- Poprzez aplikację produktu. W takim przypadku należy zaoferować produkt jako najbardziej odpowiedni do określonego zastosowania lub sytuacji. Dobrym tego przykładem są napoje energetyczne.
- W oparciu o korzyści, które zapewnia lub problemy, które rozwiązuje. Ta strategia jest szeroko stosowana w przypadku leków.
- Na podstawie typu użytkownika. Ta strategia ma na celu podkreślenie typu użytkownika, do którego skierowany jest Twój produkt konsument jest odzwierciedlony Na tym.
- Przełamując kategorię produktów. Polega na odsunięciu produktu od tego, co charakteryzuje jego kategorię. Na przykład w branży rolniczej strategia ta jest stosowana przez marki ekologiczne.
- Stworzenie nowej kategorii produktów, dzięki czemu nie ma jeszcze konkurencji z kim dokonać porównania.
Mamy nadzieję, że ten artykuł o strategiach i modelach różnicowania i pozycjonowania w marketingu był dla Ciebie przydatny i że będziesz w stanie zastosować technikę kontroli marketingu, która najlepiej pasuje do Twojej firmy. Nie zapomnij udostępnić tego posta, jeśli Ci się podobał!