Skip to content

Jakie są różne typy modeli zmian organizacyjnych w firmach? (Przykład)

9 de luty de 2021

Gdybyś się zastanawiał Jakie są rodzaje modeli zmian organizacyjnych w firmach? Prosimy o uważne przeczytanie poniższych informacji. Z kolei zalecamy rozważenie znaczenia zarządzania sprzedażą w Twojej firmie.

Jakie są rodzaje modeli zmian organizacyjnych w firmach?

Poniższe pochodzą z najbardziej znane modele zmian organizacyjnych. Z pewnością jest ich wiele, ale możesz zacząć od poznania tych, które pokażemy poniżej.

Model Kurt Lewin

Model ten został opracowany przez psychologa Kurta i opiera się na trzech fazach. Pierwsza faza, tzw faza rozmrażania, stara się usunąć wszystkie te praktyki, które są obce temu, co planujesz zmienić. Na tym etapie ważne jest, aby wszyscy zaangażowani byli gotowi dokonać zmiany.

Druga faza, znana jako etap zmian, jest jak sama nazwa wskazuje początek zmian organizacyjnych. Wtedy musisz zacząć kształcić pracowników i inny personel, aby przyjęli nowe sposoby pracy. W tym miejscu ustalane są wszystkie cele związane z nową zmianą organizacyjną w firmie.

Trzecia i ostatnia faza dotyczy ponowne zamrażanie, W tej fazie, choć może się to wydawać sprzeczne, starają się ponownie zintegrować stare praktyki. Oczywiście odbywa się to zawsze w odniesieniu do nowych metod. Ma to na celu zapewnienie równowagi między starym i nowym, ułatwiając wprowadzanie zmian.

Z drugiej strony nie zaszkodzi znać 5 kroków do udanych negocjacji, o czym powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca.

Model Greiner

Plik Model Greiner, rozważa cztery różne czynniki, które należy wziąć pod uwagę. Pierwszą rzeczą do rozważenia jest wiek firmy, ma to na celu analizę, jak pewne idee mogą być zakorzenione wśród pracowników.

Z drugiej strony wielkość organizacjiczyli liczba osób pracujących, łączna liczba produktów lub sprzedaży i inne czynniki. Celem tego jest analiza pewnych czynników, w których praktyki stają się zwyczajami.

Kolejnym aspektem analizy są tzw fazy ewolucji, który reaguje na zmiany zachodzące w firmie. Analizując okoliczności, takie jak kryzysy i momenty równowagi, możemy zobaczyć ogólną reakcję firmy i dojść do przekonującej analizy.

Wreszcie dochodzi się do wniosku, który jest tempo wzrostu firmy, który odnosi się do szybkości, z jaką organizacja wykazuje istotne zmiany. Model ten ma na celu dogłębną analizę firmy w celu kierowania zmianami organizacyjnymi.

Powyższe jest podobne do metody oceny 360 stopni, kolejnego aspektu, który każdy właściciel firmy powinien wziąć pod uwagę w swojej organizacji.

Zmiany w celu osiągnięcia transformacji organizacyjnej

Po zapoznaniu się z poprzednimi modelami należy wziąć pod uwagę pewne czynniki, które zmieniają się podczas tworzenia pliku zmiany organizacyjne. Prosimy o uważne przeczytanie poniższych informacji.

Zmiany strukturalne

Odnosi się do zmian, jakie przedstawia firma, czyli do jej struktury, można by powiedzieć, że to właśnie ta struktura organizacyjna. Zmiany te zwykle reprezentują zmiany w hierarchii i inne podobne czynniki.

firmy zajmujące się zmianą organizacyjną

Z pewnością zmiany w strukturze są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania firmy. Niestosowanie lub niestosowanie wspomnianych zmian oznaczałoby możliwość wystąpienia stagnacji, co nie jest zalecane.

Zmiany kadrowe

Zmiany personalne są często konieczne do osiągnięcia znaczących zmian organizacyjnych. To tutaj podejmuje się decyzje zmiany menedżera lub szefowie firmy. W każdym razie tego typu działania pociągają za sobą również zmiany pracowników na poziomie ogólnym.

Z pewnością jest to jedna z najbardziej skomplikowanych zmian dla osiągnąć inną organizację. Mimo to w wielu przypadkach, jeśli konieczna jest transformacja, konieczne będzie uwzględnienie tych aspektów.

Zmiany kulturowe

Z pewnością zmiany kulturowe są konieczne z biegiem czasu, rozumiejąc, że nasze społeczeństwo nieustannie się zmienia. Biorąc to pod uwagę przy wielu okazjach konieczne są modyfikacje dotyczące ogólnej wizji i celów firmy.

Z kolei tego typu zmiana dotyczy również nabycia lub wykorzystania nowych technologii czy metodologii. Podstawowe aspekty i podstawy struktury organizacyjnej w firmie.

dołącz do naszego kanału telegram