Skip to content

Jakie są negatywne skutki dla kultury organizacyjnej i jak ją poprawić? (Przykład)

30 de styczeń de 2021

Właściwa i zdrowa kultura organizacyjna ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania firmy na najwyższym poziomie. Dzięki temu pracownicy czują się komfortowo w swojej pracy i są bardziej skoncentrowani na swojej pracy. Ale czy wiesz, co to negatywne skutki dla kultury organizacyjnej i sposoby ich poprawy?

Zanim przejdziemy do tematu, porozmawiajmy trochę o kulturze organizacyjnej. Dotyczy to zbiór wartości lub zasad należący do wszystkich członków danej firmy lub spółki, niezależnie od zajmowanego w niej stanowiska. Te wartości są zwykle zawarte w misji i wizji firmy.

Główną funkcją kultury organizacyjnej jest stworzyć silną tożsamość korporacyjną które można przekazać każdemu nowemu pracownikowi, aby stworzyć w nim poczucie przynależności i zaangażowania. Jednak nie zawsze jest to pozytywne.

Jakie są negatywne skutki kultury organizacyjnej?

Chociaż kultura organizacyjna dąży do tego, aby pracownicy osiągali więcej, tworząc schematy organizacyjne i podobne narzędzia; nie zawsze jest to osiągane. Tutaj omówimy możliwe negatywne skutki że może mieć to wpływ zarówno na pracowników, jak i na ogólne wyniki przedsiębiorstwa.

Przede wszystkim musimy wziąć pod uwagę, że sztywna i nieelastyczna kultura organizacyjna może powodować jej pracowników wykluczają możliwości rozwoju firmy, ponieważ wydaje się, że są one sprzeczne z ich podstawowymi wartościami. Podejście to jest słabo dostosowane do zmian rynkowych i dlatego prowadzi do niepowodzenia.

Inną możliwością jest to, że pracownicy przyswajają kulturę organizacji do tego stopnia, że ​​są niezdolny do negocjacji z firmami, które mają inne wartości. Nawet po opuszczeniu organizacji może być im trudno dostosować się do innych organizacji z powodu tej asymilacji.

W wielu przypadkach przyswojenie sobie zasad firmy jest tak głębokie, że wręcz może wpływać na życie osobiste pracownika. Dzieje się tak, gdy próbujesz zastosować wartości organizacji w swojej rodzinie, próbując narzucić ten sam rytm aktywności, jaki masz w pracy.

Najgorszym z negatywnych skutków kultury organizacyjnej jest prawdopodobnie utrata tożsamości. Nie mamy przez to na myśli, że muszą chronić swoją tożsamość cyfrową, ale raczej, że zasady firmy mogą tak głęboko wniknąć w pracownika, że ​​to stracić część siebie a całe jego życie kręci się wokół jego pracy.

Jak można poprawić negatywne skutki dla kultury organizacyjnej?

Nawet przy nienagannych zasadach jest możliwe, że kultura organizacyjna firmy generuje niektóre z tych negatywnych skutków. Ale nie wszystko jest stracone, dobrze przedstawiamy trzy praktyczne wskazówki które mogą pomóc zmniejszyć lub wyeliminować te niekorzystne konsekwencje.

Pierwsza wskazówka jest podstawowa i składa się z mówić o negatywach tak otwarcie, jak pozytywne. Czasami potrzeba kogoś, kto zna różnice między CCO i CC i napisać e-mail zwołany na spotkanie, aby omówić te aspekty organizacji, które nie działają lub które powodują irytację jej członków.

W ten sposób chcemy sugerować, że komunikacja jest podstawą każdej dobrej organizacji. W celu poprawy należy omówić błędy i negatywy. W tej linii pomysłów druga rada jest taka informacje zwrotne są dostarczane w odpowiednim czasie, pozytywne lub negatywne.

poprawić kulturę organizacyjną

Jest to niezwykle ważne, ponieważ w przeciwnym razie błędy mogą się powtarzać i kumulować, co utrudnia ich rozwiązanie w przyszłości. Aby to zrobić, przydatne byłoby utworzenie kalendarza w Trello lub podobnej aplikacji, w której organizować cotygodniowe spotkania których celem jest uzyskanie i przekazanie informacji zwrotnej na temat wykonanych prac.

Ostatnia wskazówka to: dać członkom organizacji niezależność i zaufanie aby wykonali swoje zadanie w sposób, który uznają za stosowny. Oczywiście bez sprzeciwu wobec wartości organizacji. Luźny nadzór zapewni każdemu członkowi pokój do działania w swoim obszarze.

Mamy nadzieję, że ten wpis okazał się przydatny oraz że potrafisz zidentyfikować i poprawić negatywne skutki kultury organizacyjnej w swoim miejscu pracy. Nie zapomnij udostępnić artykułu w swoich sieciach, jeśli był dla Ciebie przydatny.