Jeśli masz firmę, być może zastanawiałeś się, co możesz zrobić, aby być bardziej produktywnym i zmotywować pracowników. Dlatego dzisiaj przychodzimy, aby powiedzieć, co to jest najlepsze teorie na temat projektowania pracy, aby poprawić wydajność pracy.
Za każdym razem, gdy proponowane jest wykonanie zadania w Twojej firmie, podawane są instrukcje, których należy przestrzegać, aby w pełni je wykonać. Jednak te zadania mogą ulec zmianie, czyli sposoby ich realizacji, tak aby zarówno menedżerowie, jak i członkowie zespołu roboczego powinni wiedzieć, jak zaprojektować pracę jeszcze raz.
Idea zaprojektowania pracy jest taka być bardziej motywującym dla pracownika, bo znamy wpływ motywacji na ich pracę. Aby lepiej zrozumieć ten punkt, w następnej sekcji powiemy dokładnie, czym jest projekt pracy i jak poprawia wydajność pracy Twoich pracowników.
Co to jest projekt pracy?
Projektowanie pracy jest częścią nauki o biznesie, która stara się zrozumieć czynniki wpływające na optymalizację pracy w firmie. To fundamentalny proces, ponieważ pozwoli Ci stworzyć prace, które uzupełniają się nawzajem, aby osiągnąć wspólny cel, pracując jako zespół w sposób integralny.
Każdy projekt, który wybierzesz, powinien wyznaczaj cele, które stanowią wyzwanie dla pracownika i że nadają sens pracy do wykonania. W ten sposób nie tylko angażowałbyś go w wykonywanie jego pracy, ale także dałbyś mu możliwość większego uczestnictwa i większej inicjatywy w wyznaczaniu celów.
Zasadniczo projekt stanowiska powinien umożliwiać uproszczenie zadań, które każdy pracownik musi wykonać, a ich wykonywanie podkreśla jego umiejętności interpersonalne w pracy. Dzięki temu każdy pracownik poczuje się bardziej produktywny i zdolny, co da mu większą satysfakcję zawodową.
Jakie są najlepsze teorie projektowania miejsc pracy w celu poprawy wydajności pracy?
Każda firma powinna zaprojektować i zastosować model pracy, który można zastosować w każdym dziale, tak aby praca w nim była przyjemna. Jeśli środowisko pracy jest odpowiednie, pracownicy poprawią swoje wyniki i będą bardziej produktywni.
W tej sekcji pokażemy Ci niektóre z plików najlepsze teorie dotyczące projektowania pracy, co pozwoli Ci podnieść wydajność pracy wszystkich Twoich pracowników. Pamiętaj, że aby przetestować skuteczność tych teorii, możesz przejrzeć zalety oceny 360 stopni i zastosować ją w swojej firmie.
Teoria Fredericka Taylora: zarządzanie naukowe
Ta szkoła próbuje znaleźć bardziej efektywny sposób na wykonanie każdego zadania. W tym celu należy zastosować określone środki w ramach projektu obiektu, cokolwiek by to nie było. Obecnie nie jest zbyt popularny.
Teoria relacji międzyludzkich
Ta teoria opiera się na sposobie, w jaki czynniki społeczne mogą motywować pracownika i wpływać na ich wydajność. Innymi słowy, jeśli dobrostan pracownika będzie poszukiwany w sposób kompleksowy, poprawiający jego dobrostan społeczny w miejscu pracy, pracownik będzie bardziej wydajny.
Eksperci tej teorii sugerują, że pracownicy powinni pracować zespołowo, a kierownictwo firmy powinno delegować część swoich obowiązków. To zachęca wzmacnianie relacji międzyludzkich członków organizacji jako podstawa do projektowania pracy.
Teoria socjotechniczna
Polega to na zaprojektowaniu obejścia użycia pewnego rodzaju technologii, optymalizacji jej. Aby to osiągnąć, muszą mieć ekspertów w zarządzaniu tą technologią, ale muszą też budować wokół niej porozumienia społeczne. Zwiększyłoby to prawdopodobieństwo sukcesu.
Teoria motywacji
Skupia się na tym, aby pracownik spełniał jego oczekiwania, mając większe zapotrzebowanie, zarówno pod względem wysiłku, jak i czasu. Innymi słowy, jeśli projekt pracy jest trudniejszypracownik musi mieć wyższe wynagrodzenie, a kierownictwo musi bawić się tymi dwoma aspektami, aby motywować pracowników.
Mamy nadzieję, że zrozumieli Państwo te teorie dotyczące projektowania pracy, aby poprawić wydajność pracy. I nie zapomnij wziąć pod uwagę, że cechy osobowości wpływają na wydajność pracy Twoich pracowników.