Skip to content

Jakie są główne funkcje kanału dystrybucji w marketingu?

21 de luty de 2021

W marketingu odpowiedzialne są różne elementy gwarantują sukces sprzedaży, bo to nic innego jak cykl, który trzeba dopełnić co do joty, który zaczyna się od wytworzenia, a kończy na zakupie konsumenta.

Przez całe życie byliśmy świadkami działania kanału dystrybucji, który jest niezbędnym czynnikiem prawidłowego funkcjonowania organizacji oferującej sprzedaż określonego zestawu produktów.

Dlatego nawet firmy usługowe działają właśnie w oparciu o ten marketing gwarantują sukces twojego zarządzania i uzyskać korzystne wyniki dla tych, którzy pracują na każdym ze swoich stanowisk.

Kanały dystrybucji i ich związek z marketingiem

Strategie sprzedaży można postrzegać jako naukę, a raczej gałąź badań, ponieważ jest to aspekt odpowiedzialny za analizę, ocenę i wdrażanie różnych taktyk, które mogą zapewnić sukces sprzedaży.

Aby to osiągnąć, składa się z sekwencji kroków, które można określić jako cykle, spośród których wyróżniają się kanały dystrybucji.

To nic innego jak środki, które firma przyjmuje w celu zapewnienia nabycia określonego zestawu produktów, a tym samym ułatwienia dostępu wszystkim kupującym.

W ramach tego elementu marketing odpowiada tylko za polecanie i korzystać z tych kanałów, które są najbardziej efektywne w odniesieniu do aspiracji każdej organizacji, minimalizując w ten sposób straty i poprawiając jakość świadczonych usług.

Dowiedz się więcej o kanałach dystrybucji

Wspomniano wcześniej, że te kanały to nic innego jak środek do ułatwiać dostęp do produktów. Nie można go określić jako cykl, ponieważ jego cel nie jest spełniony w określony sposób.

Jednak objęcie tego narzędzia marketingowego wymaga integracji różnych aspektów, aby zapewnić zgodność z celami, co w konsekwencji poprawi jakość świadczonych przez firmę usług. W ten sposób składają się z:

Frakcjonowanie

Nazwa może wydawać się Tobie dziwna, ale w rzeczywistości jest to jedna z zasad, na jakich działają kanały dystrybucji, gdyż dotyczy kwotę uzyskaną przez każdy podmiot.

Innymi słowy, zakupy dzielą się na trzy grupy: hurtowników, detalistów i konsumenta, charakteryzujące się ilością kupowanego produktu.

W ten sposób podział zapewnia, że ​​ostatnie ogniwo w sprzedaży, którym jest konsument, może znaleźć żądany produkt w potrzebnej ilości.

Finansowanie

W marketingu odpowiedzialne jest finansowanie określić, czy usługa jest dostępna dla danego zbioru osób.

Kanały dystrybucji są głównymi agentami umożliwiającymi ten aspekt, ponieważ będąc odbiorcami hurtowymi nabywają produkt po niższej cenie i ułatwiają finansowanie konsumentom.

Zakres i transport

Te dwa aspekty to zasady, na których działa każdy pośrednik kanałów dystrybucji, ponieważ transport to nic innego jak środki użyte do zapewnienia dostawy produktu w konkretnej firmie, dzięki czemu konsument ma do niej szybki dostęp.

środki transportu produktów

Pod względem zakresu jest to kolejny element, z którym pracują pośrednicy, ponieważ poprzez transport mogą pokonywać duże odległości do zapewnić obecność produktu gdzie każdy konsument tego potrzebuje.

Awans

Będąc szeroko stosowanym elementem, nawet w marketingu cyfrowym, promocja to nic innego jak plan sprzedaży założona przez firmę lub sprzedawcę w celu osiągnięcia dwóch rzeczy:

Pierwszą jest zapewnienie dystrybucji i rozpoznawalności marki, którą próbujesz promować, czy to produktu, czy firmy, az drugiej strony, uczynienie tej usługi znacznie bardziej dostępną dla tych konsumentów, którzy chcą ją kupić.

W ten sposób marketing to nic innego jak strategia sprzedaży zależy bezpośrednio od kanałów dystrybucji zagwarantowanie dostępu do produktów każdemu ze swoich klientów.

dołącz do naszego kanału telegram