Skip to content

Jakie są cechy demograficzne konsumentów w planie marketingowym? (Przykład)

1 de marzec de 2021

Badania klientów mają kluczowe znaczenie dla określenia możliwości dla firmy, która zamierza opracować plan strategii marketingowej. Z tego powodu zalecamy przeczytanie tego artykułu, z którym się nauczysz Jakie są dane demograficzne konsumentów w planie marketingowym?

Segmentacja demograficzna

Segmentacja demograficzna to proces, w którym rynek dzieli się na małe grupy. Zmienne, które wpływają na segmentację demograficzną, to między innymi narodowość, zawód, religia, rasa, dochód, wiek.

Plik Segmentacja demograficzna Jest to bardzo przydatne, ponieważ ułatwia zrozumienie zachowań konsumentów, które zostaną włączone do analizy rynku organizacyjnego. W ten sposób firmy mogą nauczyć się lepiej rozwijać swoją pracę.

Profil konsumenta

Profil konsumenta ma ogromne znaczenie przy stosowaniu dowolnej strategii marketingowej. Rozpoczyna się procesem badawczym, który pozwala poznać charakterystykę grupy konsumentów według konkretnego produktu lub usługi.

Profil konsumenta może opisywać cechy fizyczne, społeczne, ekonomiczne, aspekty motywujące klienta do zakupu produktu lub usługi, zachowania konsumenckie, ich nawyki konsumpcyjne, Twoje codzienne czynności i zainteresowania.

Jakie są dane demograficzne konsumentów w planie marketingowym?

Aby móc prowadzić biznes, jest to niezbędne opracować plan który definiuje m.in. produkt oferowany przez firmę, marketing, rynek, konkurencję. Następnie przedstawiamy cechy klientów lub konsumentów do realizacji planu marketingowego.

Atrybuty klienta

Ogólna populacja ma cechy społeczne, takie jak rasa lub narodowość. Jednocześnie można poznać poszczególne cechy, takie jak wiek, płeć, zawód czy poziom wykształcenia każdej osoby.

Cechy te pozwalają zdefiniować rynek docelowy w celu oszczędzania zasobów i zapobiegania rozprzestrzenianiu się reklam. Kiedy firma odkryje atrybuty klientów, będzie w stanie określić, którzy będą potencjalnymi konsumentami, a tym samym zdoła ukierunkować sprzedaż.

Jak rozpoznać cechy klientów?

Aby zidentyfikować cechy klientów, konieczne jest poznanie postaw, cech i zachowanie ludzi. Wszystkie te czynniki zależą od rodzaju oferowanego produktu lub usługi.

Wiek

Wiek jest to jeden z najważniejszych czynników w identyfikacji potencjalnych konsumentów. Można ustalić przedziały, aby podzielić populację na małe grupy, o ile są one zgodne z ofertą firmy.

Płeć

Płeć jest kolejnym dominującym czynnikiem określającym cechy demograficzne grupy ludzi. Nie jest to bardzo specyficzna cecha, więc można ją wykorzystać do pewnego Grupa społeczna w celu wytwarzania określonych produktów zgodnie z potrzebami każdej płci.

ocenianie sieci społecznościowych ludzi

Poziom społeczno-ekonomiczny

Poziom społeczno-ekonomiczny pozwala wiedzieć, czy ludzie są skłonni zapłacić określoną kwotę w zamian za produkt lub usługę. Ten poziom określa możliwości, które dana osoba może kupić lub nie poza zainteresowania i preferencje.

Podobnie na poziomie społeczno-ekonomicznym można poznać PMC i PMA, czyli dwa trendy opisujące, w jaki sposób ludzie wykorzystują swoje pieniądze.

Zainteresowania

Asertywność projekt rynku docelowego w dużej mierze zależy od określenia interesów potencjalnych konsumentów. Ta cecha pozwala na określenie grupy osób, które będą skłonne do nabycia określonego towaru lub usługi.

Kultura

Innym ważnym elementem definiującym cechy demograficzne konsumentów jest kultura. Niektóre religie, rasy i narodowości mają szczególne preferencje, które znajdują odzwierciedlenie w ich kulturze. Z tego powodu większość marek rozwija się inaczej kampanie reklamowe promować i sprzedawać produkt dostosowujący się do każdego regionu geograficznego.

dołącz do naszego kanału telegram