Posiadanie wydajnych sprzedawców, zdolnych do solidnej sprzedaży, jest celem każdej firmy zajmującej się sprzedażą; z tego powodu dział zasobów ludzkich musi odpowiadać za rekrutację i wybór sprzedawców, którzy są w stanie dokonywać sprzedaży generującej dochód dla firmy.
Aby wybrać dobrych sprzedawców, pracownicy działu zasobów ludzkich muszą kierować się określonymi zasadami, aby dokonać właściwego wyboru; wśród tych zasad jest zadawanie właściwych pytań. Ten post będzie analizował Jakie pytania i odpowiedzi są najlepsze na rozmowę kwalifikacyjną w sprawie sprzedaży?
Pytania i odpowiedzi do rozmowy kwalifikacyjnej dotyczącej sprzedaży
Dobrze przemyślane pytania pozwól wiedzieć poprawiła osobowość, umiejętności, wiedzę i doświadczenie kandydat Jako sprzedawca ważne jest, aby poprosić kandydatów o referencje dotyczące zatrudnienia, które należy zweryfikować pod kątem ich prawdziwości. Oto kilka pytań, które pomogą Ci poznać kandydatów na stanowisko handlowca.
-
Jak mogę osiągnąć najbardziej udaną sprzedaż?
To pytanie pomoże personelowi HR ocenić, co to jest Definicja sukcesu wnioskodawcy oraz mierzyć ich możliwości i umiejętności podczas sprzedaży. Ważne jest, aby zadać inne pytania uzupełniające, które odnoszą się do tego pytania, na przykład, jak radzić sobie z przeszkodami w takiej sprzedaży? i jak mam świętować wyprzedaż?
-
Wyjaśnij, na czym polega Twój proces sprzedaży
Znajomość procesu sprzedażowego kandydata pozwala zorientować się w ich przebiegu umiejętności, wiedzę i doświadczenie; Ponadto dzięki jego odpowiedzi możesz dowiedzieć się, czy był szczery we wszystkim, co ci powiedział, możesz nawet dowiedzieć się, ile czasu zajmuje zamknięcie żyły.
-
Gdyby firma wybrała Cię na to stanowisko, co byś zrobił przez pierwsze trzy miesiące?
Jeśli kandydat ma wiedzę na temat firmy i oferowanych usług lub produktów, łatwo będzie mu zorganizować plan działania, który wdrożyłby po zatrudnieniu. Również jeśli jest to plik doświadczony profesjonalista Skuteczna i atrakcyjna strategia idealnie nie będzie dla Ciebie trudna.
Poproszenie kandydata o opisanie firmy jest dobrym pomysłem, aby dowiedzieć się, czy on wie, gdzie będzie pracować, produkty, które ma do sprzedania i rynek, z którym będzie musiał się zmierzyć. Jeśli ma wiedzę o firmie, kandydat pokazuje, że jest zainteresowany stanowiskiem.
-
Jak zachować pozytywne nastawienie i uśmiech w obliczu trudnych klientów?
Dzięki temu pytaniu możesz dowiedzieć się, czy sprzedawca jest w stanie stawić czoła trudnym dniom i trudnych klientów z najlepszym nastawieniem, bez obniżania nastroju, a co najważniejsze bez bycia agresywnym, niegrzecznym lub niegrzecznym wobec klienta.
-
W którym momencie przestajesz próbować sprzedaży?
Odpowiedź na to pytanie może wykazać, że wnioskodawca jest uporczywy i nie poddaje się łatwo, szukając sposobu na przekonanie klientów. Jednak niektórzy kandydaci z ich odpowiedziami mogą wykazywać niewielkie zainteresowanie sprzedażą.
-
Co robisz, aby ulepszyć swoją strategię sprzedaży i pozostać na bieżąco z rynkiem?
Jeśli początkujący handlowiec stara się często badać rynek i zależy mu na prowadzeniu warsztatów i kursów podnoszących swoje umiejętności i wiedzę, jest to sprzedawca, który wiele wniesie do firmy.
Profiluj, co powinien mieć sprzedawca
- Musisz wiedzieć, jak sobie radzić z odrzuceniem.
- Bądź sprzedawcą wytrwały i zdeterminowany, ale nie powinien być agresywny ani napastliwy.
- Ważne jest, abyś znał firmę, dla której chcesz pracować oraz jej produkty lub usługi.
- Być optymistyczny i empatycznycechy, które przyciągają klientów.
- Musisz wiedzieć, jak komunikować się z klientami z zachowaniem bezpieczeństwa i szacunku.
- W zależności od obszaru musisz często aktualizować swoje umiejętności i wiedzę, aby doskonalić się jako profesjonalista.
- Odpowiedzialny i uczciwyKlienci czują się bezpiecznie, gdy sprzedawca okazuje zaufanie i uczciwość, ponieważ nie będą obawiać się oszustwa.
- Umiejętności skutecznego przyciągania, utrzymywania klientów i finalizowania sprzedaży.
Handlowcy są cennym narzędziem w firmach, ponieważ swoimi umiejętnościami, osobowością i wiedzą pomagają firmie rosnąć i zwiększać swoje dochody. Dlatego menedżer ds. Zasobów ludzkich musi upewnić się, że jego pracownicy przestrzegają określonych wytycznych, aby z powodzeniem wybrać sprzedawcę, który pomoże firmie.