Należności to równowaga na korzyść firmy przed osobami trzecimi powstałe w przypadku sprzedaży na kredyt lub świadczenia niektórych usług, należności wynikają z własnej działalności i są klasyfikowane w bilansie jako aktywa obrotowe.
Należności to kredyty udzielane przez firmę swoim klientom do sprzedaży lub świadczenia usług; Dla firmy, która udziela kredytu, są to pieniądze, które oczekują na zbiórkę za sprzedaż produktu lub świadczenie usługi. Należności można podzielić na:
- Krótkoterminowe należności, jeżeli rachunki są zamienne w okresie nieprzekraczającym dwunastu (12) miesięcy.
- Długoterminowe należności, jeżeli rachunki są zamienne w okresie dłuższym niż dwanaście (12) miesięcy.
Jeżeli należności nie są odpowiednio zarządzane, to znaczy nie ma odpowiedniej kontroli nad portfelem przeterminowanym lub portfelem, który jest bliski zapadalności tego może generować lub powodować brak płynności w firmie w związku z tym będzie musiała skorzystać z finansowania zewnętrznego i ponieść związane z tym koszty.
Wewnętrzne kontrole należności
Mieć zdrowy portfel należności Konieczne jest przeprowadzenie szeregu kontroli wewnętrznych, które pozwolą na odpowiednie zarządzanie nimi, tak aby spółka mogła finansować swoją działalność środkami własnymi, czyli wywiązywać się ze swoich zobowiązań i pokrywać potrzeby bez zaciągania długu lub finansowania. Wśród głównych kontroli, które firmy muszą przeprowadzić, aby utrzymać zdrowy portfel, są:
- Okresowe przeglądy nośników z informacjami zarejestrowanymi w pomocniczych należnościach.
- Firmy muszą ustalić politykę kredytową.
- Potwierdź należności wysyłanie wyciągów z rachunków klientów, aby byli przez nich rozpoznawani.
- Prowadź rejestr zwrotów sprzedaży, a także kontroluj dokumenty fizyczne lub noty kredytowe dotyczące zwrotów ze sprzedaży.
- Firma musi ustalanie zasad zwrotu towarów, rabatów dla klientów, promocji m.in.
- Weryfikuj codzienne wpływy pieniężne wynikające z zarządzania sprzedażą lub świadczenia usługi, aby wykazać, że przychody pieniężne są rejestrowane jako należności wraz z odpowiednimi nośnikami.
- Windykacja należności powinna być zarządzana przez personel inny niż sprzedawcy.
- Wiek sald należności powinna być okresowo weryfikowana w celu przeprowadzenia procedur windykacyjnych w szczególnym przypadku w przypadku należności, które nie zostały odzyskane.
Firmy ustanawiają kontrole wewnętrzne, aby właściwie zarządzać należnościami, ale te kontrole muszą być okresowo przeglądane i oceniane w celu wprowadzenia ulepszeń w procesie. Procedury badania wiarygodności to procedury lub testy badania przeprowadzane w celu wykrycia błędów istotności lub istotności oraz w celu uzyskania dowodów z badania sprawozdania finansowego.
Audytorzy powinien wstępnie ocenić wewnętrzne kontrole należności Poprzez ankietę kontroli wewnętrznej należności m. In. Jeśli wyniki badań są zadowalające, zakres procedur wiarygodności lub testów audytowych jest mniejszy, ale jeśli ocena wewnętrznej kontroli należności nie jest zadowalająca, zakres procedur wiarygodności lub badań kontrolnych musi być szersza lub szersza.
Audytor Musisz zastosować swoje kryteria lub osąd i ustalić, czy są to istotne dowody lub dowody kontroli były wystarczające, aby ustalić lub stwierdzić, że zbadane dane są rozsądne. Jednym ze sposobów ustalenia rodzaju procedur badania lub testów oraz ich zakresu jest określenie, jakie ryzyka mogą się zmaterializować w sprawozdaniach finansowych.
Jednym z najczęstszych ryzyk jest przeszacowanie należności, robią to firmy w celu zaprezentowania atrakcyjnych sprawozdań finansowych dla Banków, Inwestorów czy Akcjonariuszy. Identyfikując ryzyko i uwzględniając wynik oceny kontroli wewnętrznej, ustalić rodzaj procedur wiarygodności o testy audytowe w celu wykrycia wystąpienia ryzyka m.in .:
Testy audytowe:
- Potwierdzenie sald należności.
- Uzgodnienie między księgą główną a księgą zarejestrowaną w systemie księgowym.
- Księgowanie należności i sprzedaży.
- Sprawdź konwersja należności w walucie obcej.
- Sprawdź, czy postanowienia dotyczące kont wątpliwych lub kont wątpliwych są wystarczające.