W tym artykule omówimy znaczenie strategii mixu produktów w linii produktów. Zanim zaczniemy od jego znaczenia, musimy poznać kilka podstawowych pojęć. Linia produktów jest definiowana jako zestaw produktów, które są ze sobą ściśle powiązaneNawet promowane razem, mają nawet wspólne cechy wizerunkowe, nie są dokładnie takie same, aby nie zmylić konsumenta.
Z drugiej strony, jeśli chodzi o mieszanie produktu, to się do niego odnosi wszystkie produkty, które firma ma na rynku. Obejmuje kilka linii produktów, niezależnie od tego, czy należą do tej samej linii, czy nie. Można więc powiedzieć, że mix produktów to połączenie wszystkich linii firmy.
Następnie zobaczymy, jakie znaczenie ma strategia miksu produktów, oprócz przyjrzenia się niektórym typom tej strategii.
Znaczenie strategii asortymentu w linii produktów
Ta strategia ma ogromne znaczenie, nawet jeśli masz strategię produktową, musimy go stale aktualizować. Proponując te strategie w swoim biznesplanie, firma musi znać zachowania swoich konsumentów, a także wiedzieć, jak zareagują, dodając nowe produkty do asortymentu.
Badanie rynku przeprowadzone tą strategią musi być gruntowne, ponieważ dzięki tym strategiom niektóre produkty można wyróżnić spośród innych, pomagając w ich strategii marketingowej. Musimy też dać wyobrażenie o różnych aspektach produktu, aby konsument końcowy wiedział o tym, co ten innowacyjny produkt wnosi do konkurencji, korzyści z tego wynikające itp. Pomoc w sprzedaży asortymentu.
Rodzaje strategii asortymentu produktów
Widzieliśmy już podstawy i znaczenie strategii asortymentu produktów, ale jakie są Twoje rodzaje strategii? mamy kilka sposobów zastosowania tej ważnej strategii marketingowej, z których kilka wymienimy i wyjaśnimy. Ważne jest, aby zobaczyć, która strategia jest najlepsza dla każdej firmy, a także jak mogą one dobrze zarządzać asortymentem produktów.
Pozycjonowanie produktu
Plik przyciągnięcie uwagi do produktu lub usługi przekłada się na przychody firmyDlatego należy zrobić wszystko, co możliwe, aby odróżnić ten produkt od reszty. W ten sposób tworzony i pozycjonowany jest wizerunek produktu w porównaniu z wizerunkiem konkurencji, a nawet takim, który firma posiada już w swoim asortymencie.
Poszerzenie asortymentu produktów
Ten typ strategii, osiągnięty poprzez zwiększenie głębokości linii produktówWidać to na przykład, gdy firma dodaje podobny produkt do istniejącej już linii pod tą samą marką, jest to przykład zastosowania rozszerzenia asortymentu produktów.
Wzrost liczby linii z wysokimi cenami i niskimi cenami
Kiedy mówimy o handlu po obniżonej cenie, odnosi się to do dodawania tańszego produktu do linii produktów, co sprawia, że ludzie, którzy nie mogą go kupić po pierwotnej cenie, zdecyduj się go kupić po najniższej cenie, ponieważ wydaje ci się droższy w pierwotnej cenie.
Do tej strategii wymagana jest zmiana pozycjonowania produktu i przedłużenie linii, to gdy mówimy o rozbudowie linii po wysokich cenach, z którymi przyciągniemy inny rynek.
Modyfikacja produktów
Wreszcie, w tej strategii asortymentu produktów linia produktów na rynku jest modyfikowana, ta strategia służy uniknięciu ryzyka, jakie może podjąć projektowanie nowego, oprócz tego, że jest bardziej opłacalny dla firmy
Mamy nadzieję, że ten artykuł o strategiach mieszania produktów był dla Ciebie przydatny. Strategie te są bardzo ważne dla ulepszenia strategii marketingowej w firmie. Oprócz tego należy je brać pod uwagę przy wyznaczaniu celów firmy, pomagając w jej sukcesie.