Skip to content

Jaki jest proces skutecznej informacji zwrotnej o wydajności oraz wyznaczania i wyznaczania celów?

31 de styczeń de 2021

Chociaż wiele organizacji używa robotów w swoich procesach, nie można całkowicie pominąć ludzi, więc jest to konieczne poprawić, aby zwiększyć produktywność i unika się marnotrawstwa. Dlatego zobaczymy, jak przebiega proces skutecznego sprzężenia zwrotnego z wynikami oraz wyznaczania i wyznaczania celów.

Co to jest wyznaczanie i wyznaczanie celów i jak to robić skutecznie?

Ludzie są pod wpływem tego, co mają nadzieję osiągnąć w przyszłości. Obejmuje to ustalanie celów, które ludzie stawiają sobie na podstawie tego, co chcą zrobić i osiągnąć. Organizacje wyznaczają również cele strategiczne dotyczące zarządzania wydajnością ludzi, ekonomią, rynkiem itp.

Wyzwaniem dla menedżerów jest dopasowanie celów organizacji do celów personelu. W związku z tym interesujące jest poznanie teorii przywództwa trajektorii celu i jej zasad.

Więc jaki jest skuteczny proces wyznaczania celów i ich wyznaczania? Japończycy mają filozofię „Zrobię co w mojej mocy”. Chcemy, aby nasi współpracownicy go stosowali. Dobry cel pomaga nam skupić się, opracować strategie działania i nie poddawać się przeszkodom, ale wytrwać i pokonywać niepowodzenia. Chcemy, aby pracownicy czuli się zmotywowani i zaangażowani; być skuteczne i spełniać następujące wymagania:

  • Postaw je na konkretne i mierzalne cele: które są dokładne i zrozumiałe we wszystkich wymiarach. Wiąże się to również z kilkoma pytaniami: Ile chcę otrzymać? Jak długo to osiągnąć? Jakie mamy zasoby, aby to osiągnąć? Ilu pracowników mam zaangażować?
  • Nie mogą być nieosiągalne: Pomyśl: czy naprawdę można to osiągnąć? Jakie mamy zasoby i narzędzia? Usiądź ze swoim zespołem i nakreśl procedurę, której należy przestrzegać, aby je osiągnąć. Jeden szczegół: pracownicy otoczeni ograniczeniami i brakiem zasobów będą sfrustrowani, nawet jeśli mają wolę i umiejętności. Spowoduje to obniżenie poziomu zaangażowania w osiągnięcie celów.

zdefiniuj cele, podążaj ścieżką

  • Trafność celów: Są cele, które są ściśle powiązane ze strategią firmy: Czy ta zmiana jest konieczna? Jak ważne jest to i na kogo wpływa? Kto to wykona? Zdefiniuj to dobrze i dokładnie ze swoim zespołem. Bądź realistą, przeanalizuj, czy masz umiejętności, aby sprostać wyzwaniu. Cel powinien być zgodny z ogólną strategią firmy.
  • Że są sprawdzane i można je zmienićs: Tutaj przechodzimy do punktu, na czym polega proces efektywnej informacji zwrotnej na temat wyników, ponieważ kluczowa jest wymiana pomysłów między przełożonym a pracownikiem. Więc czytaj dalej.

Jak wygląda proces skutecznego uzyskiwania informacji zwrotnych na temat wyników?

Mając wyznaczone cele, wielu pracowników wyraziło to muszą czuć wsparcie swojego przełożonego. Tak więc za nimi były stare półroczne lub roczne modele oceny, które podkreślały błędy popełniane przy ustalaniu nowych poziomów wynagrodzeń.

Bardziej efektywne procesy informacji zwrotnej na temat wyników obejmują regularne spotkania w celu uzyskania porady, która pomoże poprawić. Ale jak sprawić, by nie były źródłem irytacji i słuchały Cię, abyś zmotywował?

menedżer komunikujący się z zespołem

  1. Szczerość jest niezbędna: Zgłaszając słabe wyniki, bądź bezpośredni, przejdź do sedna. Ale nie zamykaj dobrych rzeczy. Mówiąc o negatywach, pamiętaj: rzucanie piłką w twarz to nie to samo, co delikatne rzucanie nią, aby ktoś ją złapał.
  2. Zdobądź szacunek swoich współpracowników: „Słowa się poruszają, ale przykład się przeciąga”. Jesteś liderem zespołu, więc prawdomówność jest doceniana, gdy otrzymujemy informacje i porady. „Rób to, co mówię, ale nie rób tego, co ja” sprawia, że ​​twoje komentarze nie są uwzględniane.
  3. Skoncentruj się na zachowaniu, które szkodzi zespołowiPowiedz: „Kiedy robisz„ to ”, czuję się„ tak ””. W ten sposób będą cię słuchać z większą empatią. Polecamy artykuł „Jak ważna jest skuteczna komunikacja w miejscu pracy”.
  4. Posłuchaj, zanim coś powieszOdp .: Zwróć uwagę na to, co ci mówią, opinie i sugestie. Wyjdź poza zwykłą wydajność, zobacz dlaczego. W ten sposób przekażesz skuteczną informację zwrotną i stworzysz atmosferę zaufania i szacunku. Pomyśl uważnie, zanim coś powiesz. A kiedy mówisz, powiąż ich komentarze i swoje z konkretnymi celami do poprawy lub osiągnięcia w określonych okresach.
  5. Śledź wydajność pracy: w ten sposób określisz ilościowo postęp. I ustaw zachęty dla osobistego rozwoju finansowego, zawodowego lub innych.

Ciągłe stosowanie tych strategii sprawi, że informacje zwrotne na temat wyników i proces wyznaczania celów będą bardziej efektywne, a tym samym osiągnie obopólną korzyść dla zespołu. Nie trzeba dodawać, że jesteśmy bardzo wdzięczni za komentarze dotyczące tego, co zostało przeczytane.