Co to jest wyznaczanie i wyznaczanie celów i jak to robić skutecznie?
- Postaw je na konkretne i mierzalne cele: które są dokładne i zrozumiałe we wszystkich wymiarach. Wiąże się to również z kilkoma pytaniami: Ile chcę otrzymać? Jak długo to osiągnąć? Jakie mamy zasoby, aby to osiągnąć? Ilu pracowników mam zaangażować?
- Nie mogą być nieosiągalne: Pomyśl: czy naprawdę można to osiągnąć? Jakie mamy zasoby i narzędzia? Usiądź ze swoim zespołem i nakreśl procedurę, której należy przestrzegać, aby je osiągnąć. Jeden szczegół: pracownicy otoczeni ograniczeniami i brakiem zasobów będą sfrustrowani, nawet jeśli mają wolę i umiejętności. Spowoduje to obniżenie poziomu zaangażowania w osiągnięcie celów.
- Trafność celów: Są cele, które są ściśle powiązane ze strategią firmy: Czy ta zmiana jest konieczna? Jak ważne jest to i na kogo wpływa? Kto to wykona? Zdefiniuj to dobrze i dokładnie ze swoim zespołem. Bądź realistą, przeanalizuj, czy masz umiejętności, aby sprostać wyzwaniu. Cel powinien być zgodny z ogólną strategią firmy.
- Że są sprawdzane i można je zmienićs: Tutaj przechodzimy do punktu, na czym polega proces efektywnej informacji zwrotnej na temat wyników, ponieważ kluczowa jest wymiana pomysłów między przełożonym a pracownikiem. Więc czytaj dalej.
Jak wygląda proces skutecznego uzyskiwania informacji zwrotnych na temat wyników?
- Szczerość jest niezbędna: Zgłaszając słabe wyniki, bądź bezpośredni, przejdź do sedna. Ale nie zamykaj dobrych rzeczy. Mówiąc o negatywach, pamiętaj: rzucanie piłką w twarz to nie to samo, co delikatne rzucanie nią, aby ktoś ją złapał.
- Zdobądź szacunek swoich współpracowników: „Słowa się poruszają, ale przykład się przeciąga”. Jesteś liderem zespołu, więc prawdomówność jest doceniana, gdy otrzymujemy informacje i porady. „Rób to, co mówię, ale nie rób tego, co ja” sprawia, że twoje komentarze nie są uwzględniane.
- Skoncentruj się na zachowaniu, które szkodzi zespołowiPowiedz: „Kiedy robisz„ to ”, czuję się„ tak ””. W ten sposób będą cię słuchać z większą empatią. Polecamy artykuł „Jak ważna jest skuteczna komunikacja w miejscu pracy”.
- Posłuchaj, zanim coś powieszOdp .: Zwróć uwagę na to, co ci mówią, opinie i sugestie. Wyjdź poza zwykłą wydajność, zobacz dlaczego. W ten sposób przekażesz skuteczną informację zwrotną i stworzysz atmosferę zaufania i szacunku. Pomyśl uważnie, zanim coś powiesz. A kiedy mówisz, powiąż ich komentarze i swoje z konkretnymi celami do poprawy lub osiągnięcia w określonych okresach.
- Śledź wydajność pracy: w ten sposób określisz ilościowo postęp. I ustaw zachęty dla osobistego rozwoju finansowego, zawodowego lub innych.