Cechy organizacyjne wielonarodowej firmy są zróżnicowane, ale zwykle bierze się pod uwagę dziedzictwo kulturowe. Z tego powodu dzisiaj Cię nauczymy jaka jest ocena kulturowego i historycznego dziedzictwa firmy.
Czym jest dziedzictwo kulturowe i historyczne
Historyczne dziedzictwo kulturowe nie jest w istocie czymś typowym dla firm, ani też odpowiada na zjawisko społeczno-kulturowe (jak wskazuje jego nazwa). Przede wszystkim musisz zrozumieć znaczenie słowa „dziedzictwo”. Przez dziedzictwo rozumiemy, że zestaw towarów należących do podmiotu, którym może być osoba, naród, a nawet instytucja, jak to ma miejsce w przypadku firm.
W przypadku spółek kapitał własny jest trudny do zdefiniowania, w każdym razie może odnosić się do wielu aspektów. Przede wszystkim do tradycji, na przykład, firmy kalibru Coca-Cola czy Apple niosą ze sobą rozszerzoną tradycję i historię. Rzeczywiście, jest to zjawisko znane głównie w firmach ponadnarodowych.
Historia tych renomowanych marek do pewnego stopnia stworzyła poczucie przynależności. Z kolei sprawa dziedzictwo kulturowe i historyczne firmy może to być również związane z infrastrukturą lub sposobem pracy.
Na przykład emblematyczny budynek firmy można uznać za dziedzictwo. W ten sam sposób sposób pracy z tzw. „Sloganami” również można uznać za dziedzictwo firmy.
Wycena dziedzictwa kulturowego i historycznego firm
Jeśli chodzi o wycenę dziedzictwa i jego znaczenie, toczy się wiele debat. W każdym razie pewne zasady dają pewność, że dziedzictwo kulturowe firmy ma zwykle określoną wagę. Mając to na uwadze, przeanalizujmy następujące aspekty, w których historyczne dziedzictwo firmy.
Poczucie przynależności
Prawdopodobnie najbardziej istotnym aspektem i dla wielu jedynym, który wysuwa się na pierwszy plan w odniesieniu do dziedzictwa kulturowego, jest poczucie przynależności. Tak jak człowiek postrzega ten patriotyczny sens w swoim narodzie, coś podobnego może się zdarzyć w firmie.
Utrzymywanie tradycji i promowanie istnienia dziedzictwa kulturowego firm często tworzy głęboko zakorzenione poczucie przynależności. Wracając do przykładów największych firm z branży FMCG, takich jak Coca-Cola, poczucie przynależności jest bardzo łatwe do zauważenia. Innymi słowy, jeśli firma ma określoną reputację, często pojawia się poczucie przynależności i idzie w parze z dziedzictwem kulturowym.
Zbuduj fundament dla ekspansji
Ten punkt jest całkowicie przedmiotem dyskusji, ale nadanie wartości dziedzictwu kulturowemu okazało się skuteczne dla wielu firm. W tej sekcji pojawiają się modalności i hasła pracy, które dają pewne „Osobowość” do firmy, który dla wielu określa społeczne cele i zadania firmy.
Na przykład firmę McDonald’s od wielu lat charakteryzują zabawki czy parki rozrywki dla dzieci. W rzeczywistości praktycznie każdy z was jest właścicielem parku, będąc częścią tożsamość firmy.
Na poprzednim przykładzie wszystko to wpisuje się w historię firmy, ale ta idea, która okazała się funkcjonalna, stopniowo stała się częścią dziedzictwa kulturowego tej firmy. Dzieje się tak również w przypadku firm rozwijających się, bo kiedy „osobowość firmy” jest ugruntowana, rodzi się duma, a duma jest wzniosła. poczucie przynależności, coś, co często pomaga w rozwoju i ekspansji firmy.
Druga strona medalu
Krótko mówiąc, wartość dziedzictwa kulturowego i historycznego firmy jest właśnie taka, że ocena nadana historii i wszystko, co pociąga za sobą istnienie firmy. Niektórzy uważają, że docenianie tego, co kiedyś było podstawą utrzymania istoty firmy.
Z drugiej strony, inni uważają, że dziedzictwo kulturowe nie ma podstaw. Niezależnie od Twojej wizji prawda jest taka, że jest to interesujący temat na poziomie biznesowym.