Niektóre badania potwierdzają, że nawet 45% personelu firmy będzie podlegać rotacji w ciągu mniej niż sześciu miesięcy. Ten wskaźnik rotacji personelu może mieć wiele przyczyn, ale czy wiesz, co to jest Wada rotacji pracowników i jej negatywne konsekwencje? W tym artykule opowiemy Ci o tym.
Dlaczego pracownik odchodzi z pracy?
Zanim omówimy wady rotacji personelu, przyjrzyjmy się powody, dla których pracownik decyduje się na rezygnację do pracy, którą wykonujesz w firmie. Pamiętajmy, że kapitał ludzki to najważniejszy zasób firmy. Dlatego w twoim najlepszym interesie jest zatrzymanie pracowników.
Przede wszystkim brak pojednania między pracą a życiem rodzinnym jest ważnym czynnikiem, który skłania wielu pracowników do odejścia ze stanowiska. Dzieje się tak zwykle, gdy harmonogram pracy jest bardzo nieelastyczny lub wymaga, abyś pracował w nadgodzinach w domu z aplikacją, aby była bardziej produktywna.
Z drugiej strony, a złe środowisko pracy Zawsze sprawi, że pracownicy nie będą chcieli pozostać na swoim stanowisku. Może się to zdarzyć, gdy nie ma dobrej komunikacji między pracownikami i / lub ich przełożonymi, a ich zasługi nie są uznawane.
Co więcej, zawsze istnieje możliwość, że pracownik uzna, że jego wynagrodzenie nie jest adekwatne do jego zaangażowania. Wszystko to może zrobić pracownik czuje się niezadowolony i że zaczyna przeglądać strony w poszukiwaniu pracy w Internecie lub bezpośrednio wysyłać swoje CV do niektórych firm.
Musimy jednak pamiętać, że rotacja kadr zależy nie tylko od tego, czego chce pracownik, ale także od tego zarządzanie personelem firmy. W związku z tym rotacja pracowników będzie wynikiem połączenia tych czynników wewnętrznych i zewnętrznych wobec firmy, ale specyficznych dla pracownika.
Wady i negatywne konsekwencje rotacji pracowników w firmie
Bardzo duża rotacja pracowników może świadczyć o niestabilności w firmie. To będzie miało negatywny wpływ na wzrost to samo w dłuższej perspektywie, choć w krótkim okresie może się to wydawać najmniej kosztowną ścieżką. Poniżej wymieniamy główne wady z tym związane.
- Zwiększ koszty pracyze względu na procesy poszukiwania, selekcji, a przede wszystkim szkolenia nowych pracowników. Wymaga to czasu i wysiłku, który w dłuższej perspektywie generuje większy wydatek niż przy utrzymywaniu stałej grupy pracowników.
- Może to wpłynąć na wizerunek, jaki firma prezentuje na rynku, gdyż częsta rotacja pracowników może być nawet uznana za brak szacunku dla pracowników.
- Trudność w pomyślnym rozwijaniu projektów, ponieważ trudno jest pracować w zespole jeśli jego członkowie są stale wymieniani.
- Jeśli pracownik wie, że za kilka miesięcy nie będzie już pracował w firmie, jest to bardzo prawdopodobne nie wkładaj całego wysiłku w pracę że robisz lub czujesz się zaangażowany, ponieważ nie masz do tego motywacji. W tym miejscu ważne staje się stosowanie teorii przywództwa partycypacyjnego, które pomagają utrzymać motywację pracowników.
- Niektórzy klienci mogą nadal wymagać usług firmy, ponieważ mają pewne zaufanie do konkretnego pracownika. Tego rodzaju relacji nie da się stworzyć, jeśli personel jest zbyt często zmieniany.
Niezwykle ważne jest, aby zawsze brać pod uwagę dobre samopoczucie pracownika; dobrze niezadowolony pracownik będzie mniej produktywny w twojej pracy. Ponadto stale zmieniający się personel nie jest magicznym rozwiązaniem problemów firmy. Wręcz przeciwnie, mogłoby to znacznie pogorszyć sytuację.
Kiedy rotacja personelu jest korzystna?
Niektóre badania pokazują, że coraz bardziej innowacyjne i dynamicznie rozwijające się firmy co kilka lat zmieniają swoich pracowników. Robią to dla przeszkolić swoich pracowników w różnych obszarach, dzięki czemu zdobywają nowe umiejętności, a tym samym rozwijają swoje zasoby ludzkie w pozytywnym środowisku.
Mamy nadzieję, że ten post dotyczący wad rotacji pracowników i jej negatywnych konsekwencji był dla Państwa pomocny. I pamiętaj, że kapitał ludzki to najcenniejszy zasób firmy.