Marketing lub reklama obejmuje niezliczone tematy, które mają wpływ na sukces firmy, w tym te związane z psychologia i jej relacje z konsumentami. Dlatego tym razem porozmawiamy o tym, jaka jest teoria, psychologia i znaczenie kolorów w marketingu czy reklamie?
Jaka jest teoria psychologii koloru?
Teoria lub psychologia koloru jest definiowana jako dziedzina badań, w której kolor jest odczytywany i analizowany. percepcja i wpływ Może powodować u ludzi określony kolor.
Z drugiej strony w dziedzinie reklamy teoria ta jest wykorzystywana do analiza wpływu które mogą powodować różne zakresy kolorów u potencjalnych klientów lub docelowych odbiorców, w tym ich uczucia i emocje.
Dzieje się tak, ponieważ świadomie lub nieświadomie ludzie kierują się kolorami, ponieważ kolory zawsze wywołują u ludzi emocje i uczucia, a także prowadzą ich do podejmowania określonych decyzji.
Do czego służy i jak wykorzystać psychologię koloru w marketingu
To, co postrzegają nasze oczy, może generować silne doznania i żywe emocje, to wszystko, co ludzie widzą przez to wszystko marketing cyfrowy lub tradycyjny naturalnie generują te emocje.
Co jest możliwe przy użyciu kolorów i biorąc pod uwagę, że postrzeganie kolorów będzie zależało od cech demograficznych konsumentów.
Decydując, co chcesz zamienić na swoją markę, jak ma wyglądać fizyczna siedziba firmy, jakie wartości ma przedstawiać Twoja firma itp. kolor może odgrywać kluczową rolę we wszystkich tych aspektach w pozytywny sposób.
Psychologia koloru odgrywa szczególną rolę w marketingu przy tworzeniu i projektowaniu nowoczesnego logo dla Twojej firmy, ponieważ kolory, które dla niego wybierasz reprezentować i identyfikować Twoja marka przed publicznością, a oni będą ich motywować do zakupu zgodnie z wywołanymi emocjami, dlatego wybór gamy kolorystycznej musi być bardzo udany i precyzyjny, aby odnieść sukces.
Jakie jest znaczenie kolorów w marketingu lub reklamie?
Czerwony
Czerwony to jedna z najlepszych opcji do wykorzystania w marketingu, ponieważ reprezentuje pasję, moc, siłę i jest bardzo wizualnym kolorem, który się wyróżnia, więc zwraca uwagę od razu. Ponieważ wyróżnia się spośród innych kolorów, jest szeroko stosowany w branży spożywczej, ale stosowany musi być minimalistyczny, ponieważ za dużo czerwieni może być za dużo.
Trochę znane firmy które używają koloru czerwonego w swoim logo, to Netflix, Toyota, Coca-Cola, McDonald’s i YouTube, i czy nie udało im się wywrzeć bezprecedensowego wpływu?
Zielony
Zielony to kolor, który przekazuje spokój, równowagę, świeżość i to zwykle reprezentują naturędlatego wiele marek posiadających produkty ekologiczne lub przeznaczonych do praktyk ekologicznych używa tego koloru.
Żółty
Żółty oznacza energię, szczęście, pozytywność, świetlistość i młodość i chociaż jest bardzo dobry w użyciu, ponieważ jest uderzającyale powinien być używany w odpowiedniej ilości, ponieważ zbyt duża ilość może być przytłaczająca.
niebieski
Kolejny niezwykle używany kolor w marketingu, który oznacza spokój, lojalność, zaufanie, stabilność, bezpieczeństwo i zaufanie i może być używany w każdy rodzaj działalności. Duże marki, takie jak Oral B, Twitter, Walmart, Ford, HP, Nivea, Samsung i Facebook używają niebieskiego w różnych odcieniach w swoich logo.
czarny
Czerń przywołuje siłę, elegancję, wyrafinowanie, aw marketingu jest używana jako kontrast, dodatkowo ze względu na swoją elegancję w swoich logo używają go marki takie jak Dior, Nike, Chanel, Prada, Jeep i Zara.
Pomarańczowy
To jest kolor przekazuje energię, entuzjazm, pewność siebie, kreatywność, ciepło i jakość, dlatego jest również szeroko stosowany w marketingu; Marki takie jak Hooters, Nickelodeon, Orange i Amazon mają to na swoim logo.
Fioletowy
Jest to kolor, który oznacza mądrość, królewskość, duchowość i bogactwo, dlatego zwykle jest używany Kosmetyki Płeć żeńska; Yahoo !, Milka, Taco Bell to kilka przykładów udanej propagandy i rozgłosu przy użyciu fioletowego koloru w logo.