Mówiąc o strukturach organizacyjnych wielonarodowej firmy, wyobrażamy sobie elementy, które współpracują ze sobą, pomagają w operacji Tego samego. Chodzi o to, że struktura biznesowa implikuje unikalne cechy, które pozwalają na oczekiwany sukces, a także podstawowym czynnikiem jest posiadanie szerszej koncepcji. Dlatego w tym artykule wyjaśnimy, jaka jest struktura i cechy organizacyjne międzynarodowej firmy? więc przejdźmy do tego.
Co to jest firma międzynarodowa?
Międzynarodowa firma to taka rekomendacja posiada akcje, usługi lub oddziały w innych krajach, oferując produkty na więcej niż jednym rynku międzynarodowym. Może również odnosić się do tych firm, które są w jednym punkcie, ale eksportują swoje produkty i prowadzą działalność handlową ze swojej siedziby.
Następnie chcemy pokazać, jak zbudowane są międzynarodowe firmy, a następnie jakie są ich główne cechy, które definiują międzynarodową firmę na całym świecie.
Struktura firmy międzynarodowej
Zwykle firmy międzynarodowe napotykają dwa przeciwstawne warianty w zarysie struktury Twojej organizacji. Warianty te to potrzeba delimitacji, która pozwoli mu być kwalifikowana i konkurencyjna na rynkach lokalnych, a także potrzeba włączenia się do tego rynku.
Należy zauważyć, że zakładane konstrukcje muszą osiągnąć kompromis jedną z potrzeb wymienionych w pierwszym akapicie tego podtematu. I coś, co nie powinno odbiegać od komercyjnej wizji i utrzymywać strategicznej linii czy planu, aby była możliwość odniesienia sukcesu.
Format uzupełniający
Być właściciel oddziału za granicą jest to jeden z najważniejszych i podstawowych modeli strukturalnych międzynarodowej firmy. Spółki zależne to niezależne jednostki, których operacje, funkcje, finanse i zasoby ludzkie funkcjonują i pracują autonomicznie.
Jednak w tego typu konstrukcji jest pewna wada, a jest nią dekoncentracja decyzji strategicznych To uniemożliwia jedno podejście. Jest to problem, który te branże w innych częściach świata występują ze względu na globalną konkurencję na rynku.
Podział produktu
W schemacie strukturalnym podział produktowy międzynarodowej firmy ewoluuje na bazie produktów że ma w swoim katalogu. Każda pozycja ma swój własny zespół, który jest odpowiedzialny za produkcję, marketing, zasoby finansowe i ustalanie globalnych strategii produktowych na całym świecie.
Schemat funkcjonalny
Zadania takie jak operacje, rynek, finanse i zasoby ludzkie ustal i zidentyfikuj strukturę międzynarodowej firmyJa, to jest inny model. W szczególności cała międzynarodowa siła robocza pracuje zgodnie z kryteriami ustalonymi przez biuro produkcyjne.
Korzystanie z tego modelu biznesowego ma tę zaletę, że w biurach istnieje specjalistyczna wiedza i ustandaryzowane procesy na poziomie makro.
Schemat macierzy
Ta struktura jest opisana przez podwójne łącza raportowania w którym zasoby ludzkie podlegają zarówno kierownikowi operacyjnemu, jak i kierownikowi oddziału. Oferty pracy są kojarzone z wielofunkcyjnymi zespołami o różnych aspektach, takich jak finanse, operacje i handel.
Ci, którzy tworzą te zespoły, muszą powiadomić kierownika projektu, a także swoich bezpośrednich menedżerów w sprawach finansowych, operacyjnych i handlowych.
System międzynarodowy
Rozwój schematu macierzowego umożliwił stworzenie systemu międzynarodowego, dającego pierwszeństwo komunikacji poziomej w procesie handlowym. Przetwarzane informacje mają charakter zbiorczy i jest tworzony centralnie dzięki postępom w technologii informacyjnej. Schemat ten ma na celu zdefiniowanie banków wiedzy i globalnych sieci informacyjnych oraz generowanie zdolności w zakresie reagowania lokalnego.
Charakterystyka międzynarodowej firmy
Pokrótce przedstawiamy 10 głównych cech, które posiada międzynarodowa firma, są to fundamentalne czynniki każdej firmy na całym świecie.
- Historia globalna.
- Decentralizacja finansowa.
- Nowatorski rynek.
- Międzynarodowa współpraca biznesowa.
- Rozwój linii produktów.
- Przepływ kapitału makroekonomicznego.
- Globalne kompletne zaopatrzenie.
- Oprzeć się na zglobalizowanym reżimie.
- Określ przepisy kraju.
- Miej wspólny język, aby móc się rozwijać.
Są to cechy wielonarodowej firmy i, jak widać, spełniają one ważny czynnik, tzw tworzenie możliwości zatrudnienia.