Skip to content

Jaka jest struktura i cechy organizacyjne przedsiębiorstwa wielonarodowego?

4 de marzec de 2021

Mówiąc o strukturach organizacyjnych wielonarodowej firmy, wyobrażamy sobie elementy, które współpracują ze sobą, pomagają w operacji Tego samego. Chodzi o to, że struktura biznesowa implikuje unikalne cechy, które pozwalają na oczekiwany sukces, a także podstawowym czynnikiem jest posiadanie szerszej koncepcji. Dlatego w tym artykule wyjaśnimy, jaka jest struktura i cechy organizacyjne międzynarodowej firmy? więc przejdźmy do tego.

Co to jest firma międzynarodowa?

Międzynarodowa firma to taka rekomendacja posiada akcje, usługi lub oddziały w innych krajach, oferując produkty na więcej niż jednym rynku międzynarodowym. Może również odnosić się do tych firm, które są w jednym punkcie, ale eksportują swoje produkty i prowadzą działalność handlową ze swojej siedziby.

Następnie chcemy pokazać, jak zbudowane są międzynarodowe firmy, a następnie jakie są ich główne cechy, które definiują międzynarodową firmę na całym świecie.

Struktura firmy międzynarodowej

Zwykle firmy międzynarodowe napotykają dwa przeciwstawne warianty w zarysie struktury Twojej organizacji. Warianty te to potrzeba delimitacji, która pozwoli mu być kwalifikowana i konkurencyjna na rynkach lokalnych, a także potrzeba włączenia się do tego rynku.

Należy zauważyć, że zakładane konstrukcje muszą osiągnąć kompromis jedną z potrzeb wymienionych w pierwszym akapicie tego podtematu. I coś, co nie powinno odbiegać od komercyjnej wizji i utrzymywać strategicznej linii czy planu, aby była możliwość odniesienia sukcesu.

Format uzupełniający

Być właściciel oddziału za granicą jest to jeden z najważniejszych i podstawowych modeli strukturalnych międzynarodowej firmy. Spółki zależne to niezależne jednostki, których operacje, funkcje, finanse i zasoby ludzkie funkcjonują i pracują autonomicznie.

Jednak w tego typu konstrukcji jest pewna wada, a jest nią dekoncentracja decyzji strategicznych To uniemożliwia jedno podejście. Jest to problem, który te branże w innych częściach świata występują ze względu na globalną konkurencję na rynku.

Podział produktu

W schemacie strukturalnym podział produktowy międzynarodowej firmy ewoluuje na bazie produktów że ma w swoim katalogu. Każda pozycja ma swój własny zespół, który jest odpowiedzialny za produkcję, marketing, zasoby finansowe i ustalanie globalnych strategii produktowych na całym świecie.

Schemat funkcjonalny

Zadania takie jak operacje, rynek, finanse i zasoby ludzkie ustal i zidentyfikuj strukturę międzynarodowej firmyJa, to jest inny model. W szczególności cała międzynarodowa siła robocza pracuje zgodnie z kryteriami ustalonymi przez biuro produkcyjne.

Korzystanie z tego modelu biznesowego ma tę zaletę, że w biurach istnieje specjalistyczna wiedza i ustandaryzowane procesy na poziomie makro.

Schemat macierzy

Ta struktura jest opisana przez podwójne łącza raportowania w którym zasoby ludzkie podlegają zarówno kierownikowi operacyjnemu, jak i kierownikowi oddziału. Oferty pracy są kojarzone z wielofunkcyjnymi zespołami o różnych aspektach, takich jak finanse, operacje i handel.

Ci, którzy tworzą te zespoły, muszą powiadomić kierownika projektu, a także swoich bezpośrednich menedżerów w sprawach finansowych, operacyjnych i handlowych.

System międzynarodowy

Rozwój schematu macierzowego umożliwił stworzenie systemu międzynarodowego, dającego pierwszeństwo komunikacji poziomej w procesie handlowym. Przetwarzane informacje mają charakter zbiorczy i jest tworzony centralnie dzięki postępom w technologii informacyjnej. Schemat ten ma na celu zdefiniowanie banków wiedzy i globalnych sieci informacyjnych oraz generowanie zdolności w zakresie reagowania lokalnego.

Charakterystyka międzynarodowej firmy

Pokrótce przedstawiamy 10 głównych cech, które posiada międzynarodowa firma, są to fundamentalne czynniki każdej firmy na całym świecie.

cechy firmy międzynarodowej

  1. Historia globalna.
  2. Decentralizacja finansowa.
  3. Nowatorski rynek.
  4. Międzynarodowa współpraca biznesowa.
  5. Rozwój linii produktów.
  6. Przepływ kapitału makroekonomicznego.
  7. Globalne kompletne zaopatrzenie.
  8. Oprzeć się na zglobalizowanym reżimie.
  9. Określ przepisy kraju.
  10. Miej wspólny język, aby móc się rozwijać.

Są to cechy wielonarodowej firmy i, jak widać, spełniają one ważny czynnik, tzw tworzenie możliwości zatrudnienia.

dołącz do naszego kanału telegram