Jeśli chcesz, aby Twoja firma spełniała wyznaczone cele i realizowała określoną wizję, to fundamentalny krok do jej osiągnięcia planowanie. Dziś porozmawiamy o globalnym planowaniu, jaka jest definicja tego terminu i jakie są cechy globalnego planowania w biznesie? Poznaj je i zastosuj w swoim biznesie, abyś mógł osiągnąć skuteczną strategię korporacyjną.
Definicja planowania globalnego w biznesie
Ogólnie rzecz biorąc, planowanie oznacza myślenie, ustalanie i organizowanie działań niezbędnych do osiągnięcia celu lub celu. W przypadku biznesu planowanie globalne odnosi się do całego procesu, który obejmuje zaprojektowanie programu określającego ogólną działalność firmy. Ten program określa działania, które należy wykonać w celu zrównoważenia poziomów produkcja i popyt.
Kompleksowe planowanie jest również znane jako zagregowane planowanie, zagregowane planowanie produkcji lub łączne planowanie. Generalnie obejmuje krótko- do średnioterminową strategię operacyjną, czyli organizację działań na okres od 3 do 18 miesięcy. Jego głównym celem jest minimalizacja kosztów produkcji i zadowalające zaspokojenie popytu w planowanym okresie.
Globalny plan obejmuje jako główny element wszystko, co dotyczy jednostki produkcyjne. To znaczy cele produkcyjne dla wytworzenia produktu, przepracowane godziny, jednostki osiągnięte w okresie i wszelkie inne elementy, które pozwalają określić kroki niezbędne do skutecznego zakończenia projektu.
Charakterystyka globalnego planowania w biznesie
W zależności od rodzaju działalności lub firmy, planowanie globalne może mieć różne elementy i metody kontroli i oceny. Jednak aby program osiągnął swój cel, musi mieć następujące 4 cechy:
- Metoda analizy, kontroli i oceny proces produkcji i sprzedaży, używając ogólnej jednostki logicznej. W tym miejscu ważne jest, aby wziąć pod uwagę strategie finansowe firmy.
- Musi zawierać metodę prognoza popytu. W ten sposób planowane okresy i zakres celów można określić z większą precyzją, biorąc pod uwagę wahania rynkowe i inne czynniki.
- Jeden ze sposobów ustalenia koszty produkcji. Ten element pozwoli poznać wymagania produkcyjne maszyn lub liczbę godzin pracy na pracownika w zależności od zapotrzebowania.
- Model, który pozwala powiązać popyt i koszty, pomoże to zaprojektować program lub plik kalendarz z zajęciami należy to zrobić w zaplanowanym czasie.
Kroki do przeprowadzenia planowania strategicznego Twojej firmy
Aby opracować ogólny plan lub plan zagregowany, wszystkie pliki czynniki, które składają się na działalność firmy. W zależności od rodzaju działalności niektóre elementy mogą się mniej lub bardziej różnić, ale ogólnie kroki są następujące:
- Ustanów prognoza sprzedaż każdego produktu lub usługi, z podaniem ilości lub jednostek na tydzień lub miesiąc.
- Dodaj globalna suma szkód, używając, jeśli to możliwe, jednostki ogólnej dla wszystkich produktów.
- Przekształć globalny popyt w niezbędne wymagania, aby go pokryć, takie jak pracownicy, godziny pracy, materiały, zapasy, maszyny i inne.
- Wybierz jeden strategia produkcji która jest lepiej dostosowana i pozwala na zaspokojenie popytu, strategia ta musi efektywnie realizować cele firmy. Oznacza to efektywne wykorzystanie zasobów i jasne określenie kosztów i budżetów. W ten sposób plan zmaksymalizuje zyski i poprawi obsługę klienta.
Bez wątpienia utwórz plik planowanie globalne dla Twojej firmy może pomóc w utrzymaniu skutecznej strategii dalszego konkurencyjnego oferowania usług lub produktów. Podobnie unika opóźnień i sytuacji ryzyka lub strat w przedsiębiorstwie poprzez przewidywanie, poprzez popyt rynkowy, całkowitej produkcji.
Podobnie ważne jest, aby połączyć planowanie strategiczne, taktyczne i operacyjne w programowaniu globalnym, aby uwzględnić wszystkie aspekty, które mogą przyczynić się do sprawne prowadzenie biznesu. Aby to zrobić, istnieje kilka metod, które mogą pomóc w procesie projektowania planu, tak aby obejmował najlepsze propozycje.