
Arkusze Google to arkusz kalkulacyjny należący do firmy Google i zasadniczo pełni taką samą funkcję jak Microsoft Excel, z wyjątkiem tego, że ten pierwszy może być używany za darmo, o ile dana osoba ma konto Google, dlatego musi być podłączony do Internetu w celu to.
Uzyskaj dostęp do Arkuszy Google przez Dysk Google lub bezpośrednio do ich strony głównej, zaloguj się za pomocą swojego adresu e-mail do korzystania z ich usług. Dzisiaj porozmawiamy o jednej z najbardziej podstawowych funkcji arkuszy kalkulacyjnych do wydobywania informacji z bazy danych.
ten = Funkcja BDEXTRACT w Arkuszach Google Ma taką samą funkcję jak jego odpowiednik w programie Excel, to znaczy wyodrębnia pojedynczą wartość z zakresu lub tablicy komórek, które spełniają określone kryteria lub warunek. Jest to bardzo przydatny sposób na uzyskanie „wartości bezwzględnej” również podczas pracy z Arkuszami Google.
Składnia lub „element” tworzący tę funkcję jest następujący: =BDEXTRAGE(baza danych, pole, kryteria); w każdym element formuły Musisz wybrać komórkę, która odpowiada odpowiedniej składni lub możesz wpisać ją ręcznie. Znaczenie każdego terminu we wzorze to:
- Baza danych: odpowiada zakresowi komórek, które zawierają wszystkie dane twojego rekordu, dlatego musi być wybrany od pierwszego elementu do ostatniego, nagłówki są ignorowane.
- Pole: Bardzo podobne do poprzedniego, ale zostanie zapisany tylko nagłówek kolumny, w której dane mają zostać wyodrębnione; musi to być ujęte w cudzysłów, chociaż można również wpisać liczbę reprezentującą pozycję kolumny.
- Kryterium: ostatni element formuły odpowiada warunkowi, który ustalamy, aby można było wyodrębnić dane; może to być pojedyncza komórka lub zakres komórek.
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to dobrze posortować i uporządkować dane w Arkusz kalkulacyjny Google Arkusze, Możesz mieć kryteria lub kryteria osobno lub tuż za lub przed głównymi danymi, ale nadal muszą być dobrze zorganizowane, aby uniknąć błędów w Arkuszach Google.
Z aplikacji mobilnej
Przede wszystkim musisz pobrać aplikację na telefon komórkowy a także mieć konto Google, aby z niego korzystać. Ignorując całą tę wstępną część, gdy już masz zarejestrowane dane, w dowolnym polu zacznij pisać formułę, która będzie =BDEXTTRAER, to automatycznie otworzy i zamknie nawiasy, a w nich wpiszesz składnię wspomnianą w poprzedniej sekcji i w w tej samej kolejności, oddzielone średnikami.
Zarówno bazę danych, jak i kryteria, możesz wybrać zakres, dotykając komórki i przeciągając, aż zakryjesz dane do wyodrębnienia, w odniesieniu do pola, możesz wpisać ręcznie lub po prostu dotknąć komórki. Gdy to zrobisz, naciśnij „Enter” na telefonie lub symbol czeku i to wszystko.
Z oficjalną stroną internetową
Jeśli chodzi o oficjalną stronę, praca staje się nieco wygodniejsza, do tego stopnia, że można nawet ukryć siatkę w Arkuszach Google. Po wprowadzeniu danych wpisz w dowolnym polu formuła =BDEXTRACT i otwórz nawiasy, wpisz te same elementy oddzielone średnikami, zamknij nawiasy i naciśnij „Enter”, aby wyświetlić wynik.
W przypadku, gdy formuła została wykonana poprawnie, w komórce, w której wykonałeś cały proces, wynik tego pojawi się bez dalszych ceregieli. Wręcz przeciwnie, jeśli wystąpił błąd, „####”, „#¡NUM!” lub „#WARTOŚĆ!”; Jeśli tak się stanie, sprawdź wszystkie dane i wprowadź je ponownie.
Spróbuj też uruchom formułę, ale w języku angielskim, czyli =DGET, jego składnia byłaby taka sama iw tej samej kolejności, również oddzielone średnikami, naciśnij „Enter”, aby wyświetlić wynik.
Jakie inne funkcje można wykonać w bazach danych Arkuszy Google?
istnieć inne przydatne formuły, które służą np. do łączenia danych między zakładkami w Arkuszach Google, sposób udostępniania danych; Zasadniczo formuły są takie same jak te, które istnieją w Microsoft Excel i sposób ich wykonania jest taki sam, piszesz w dowolnym polu, znak równości „=”, a następnie formułę, której zamierzasz użyć.
Gdy to zrobisz, otwórz nawiasy i wpisz elementy, które będą się różnić w zależności od użytej formuły, cała składnia oddzielona średnikami, a kiedy skończysz, zamknij nawiasy. Podobnie jak w Excelu, możesz używać formuł w formułach a metoda jest taka sama; Ważne jest, aby dla każdej formuły otwierać i zamykać odpowiadające jej nawiasy.