Skip to content

Jak wygląda proces projektowania kampanii reklamowej produktu?

21 de luty de 2021

Czy chcesz zaskoczyć wszystkich, wprowadzając nowy produkt, o którym myślisz? Jednym ze sposobów wywarcia wpływu na opinię publiczną jest stworzenie dobrej kampanii reklamowej. I po to jesteśmy tutaj, ponieważ temat, który dziś wam wyjaśnimy, to Jak wygląda proces projektowania kampanii reklamowej produktu?

Jak wygląda proces projektowania kampanii reklamowej produktu?

Aby stworzyć dobrą kampanię reklamową produktu, potrzeba kilku czynników, aby wykonać różne kroki, które pokażemy poniżej:

1. Zidentyfikuj cele reklamowe

Zanim zaczniesz robić cokolwiek innego, musisz się zidentyfikować jaki jest cel kampanii reklamowej, ponieważ istnieje kilka celów, takich jak nagłośnienie nowego produktu, zwiększenie sprzedaży, pozycjonowanie marki, podkreślenie zalet produktu itp.

Ważne jest to, że po zidentyfikowaniu, do czego służy kampania reklamowa lub z jakimi celami, możesz utworzyć plik ukierunkowana kampania reklamowa w potrzebie zaspokojenia.

2. Zrób odprawę

Po zdefiniowaniu celów dobrym pomysłem jest zebranie wszystkich informacji o kampanii w odprawie lub dokumencie, w którym opisane są wszystkie ważne aspekty kampanii, w którym elementy powinny zostać uwzględnione:

  • Cel: możesz zidentyfikować grupę docelową lub idealną grupę docelową kampanii reklamowej stworzyć osobowość kupującego dzięki narzędziom online, takim jak Make my persona, jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych. Dzięki osobowości kupującego możesz zbierać dane, takie jak problemy, z którymi borykają się Twoi klienci, ich cechy demograficzne oraz sposób, w jaki Twoja marka może im ułatwić życie.
  • Produkt: w tej części briefingu musisz szczegółowo określić cel kampanii, który wcześniej zidentyfikowałeś, szczegółowo określając, dlaczego jest prowadzona. Jeśli chcesz lepiej poznać swój produkt, możesz skonsultować się z klientami i dzięki temu dowiedzieć się, jakie są jego zalety, wady, cechy itp.
  • Badania rynku: badanie rynku jest ważne przed wprowadzeniem produktu na rynek, dlatego dobrze jest zbadać, jak produkt jest sformułowany w kontekście konkurencji i sektora. Możesz wdrożyć różne metody w celu uzyskania niezbędnych informacji, ale naprawdę ważne jest, aby te dane pomagały Ci zobaczyć która kampania reklamowa działa najlepiej z celem.
  • Czas (Timing): w tej sekcji musisz umieścić wszystkie ważne daty związane z kampanią, a także to, co należy zrobić, aby wszystko zostało wykonane w przewidywanym czasie.
  • Budżet: aby obie strony (klient i firma) odniosły korzyści finansowe, mogą dojść do porozumienia w sprawie liczby, która zadowoli obie strony.

3. Przygotuj wstępną propozycję

W tym są zbierane korzystne aspekty produktu i na którym będzie oparta kampania reklamowa i przekształcona m.in. w teksty, elementy graficzne czy grafiki końcowe, filmy. Kiedy propozycja jest sfinalizowana, może zostać przedstawiona grupie klientów do oceny, a także kierownikowi firmy lub jej zarządowi.

Więcej kroków do tworzenia kampanii reklamowej

4. Przygotuj media plan

Na podstawie tego, co wiadomo o celu, musisz dokonać wyboru za pomocą jakich środków przekaz kampanii reklamowej zostanie przekazany i zostanie wykonany media plan, w którym kanały cyfrowe z pewnością zajmą szczególne miejsce.

reklama w mediach telewizyjnych komputerowych

Musisz się bardzo dowiedzieć jakie media konsumują społeczeństwo celuj i poznaj swoje nawyki cyfrowe lub związane z mediami. Niektóre media rozpowszechniające to telewizja, kampanie e-mail marketingu, sieci społecznościowe, broszury, billboardy itp., Gdzie przekaz reklamowy musi być dostosowany do każdego medium.

5. Uruchom kampanię i monitoruj

Gdy wszystko będzie gotowe zgodnie z harmonogramem określonym w wyczucie czasu Nadszedł czas, aby rozpocząć kampanię reklamową, oczywiście nigdy nie zaszkodzi dokonanie ostatecznej oceny całej kampanii w poszukiwaniu małe błędy lub dodaj drobne szczegóły, które mają znaczenie.

Po przeprowadzeniu kampanii lub nawet w czasie jej trwania, wyniki kampanii powinny być mierzone, aby sprawdzić, czy cele są osiągane lub czy zmienić strategię.

dołącz do naszego kanału telegram