Firma Adobe udostępniła programy do tworzenia i edycji treści. Photoshop i Illustrator to programy o największej reprezentacji, a także inne narzędzia, takie jak Adobe Acrobat do przeglądania i edycji plików w formacie PDF.
Adobe InDesign pojawił się jako połączenie narzędzi między Photoshopem i Illustratorem, a także własnymi narzędziami programu, które mają być pozycjonowane jako jeden z najbardziej kompletnych produktów do tworzenia i edycji treści redakcyjnych.
Narzędzia strukturyzujące
Jeśli uczysz się obsługi tego niesamowitego programu i chcesz dowiedzieć się, jak kształtować struktury okładki książki, magazynu lub gazety, czytasz idealny artykuł do tego.
Przy tej okazji będziesz mógł eksplorować jak utworzyć i dodać indeks treści używając programu Adobe InDesign, używając różnych narzędzi oferowanych przez ten program, aby utworzyć nowy dokument i nadać projektowi wyjątkowy charakter.
Do rozważenia
Przed przystąpieniem do tworzenia struktury strony indeksu zawartości ważne jest, aby tekst, który będzie częścią pliku indeks, nadałeś indeksowi styl akapitu, a spisowi treści format. Ponieważ to narzędzie jest oparte tylko na arkuszu stylów dokumentu.
Zacznij budować swój indeks
Po przygotowaniu tekstu na oddzielnym arkuszu i wprowadzeniu nowego, pustego arkusza, aby rozpocząć tworzenie struktury stylów arkuszy, należy postępować zgodnie z następującymi instrukcjami:
- Kliknij kartę Układ u góry ekranu.
- Wprowadź opcję Spis treści.
- Wpisz tytuł, który pojawi się w nagłówku twojego indeksu.
- Wybierz preferowany styl akapitu.
Wybór tytułów do uwzględnienia
Jak zobaczysz, do tej pory wszystko jest bardzo proste i tak pozostanie prawda. Strukturyzacja spisu treści w programie InDesign jest to dość łatwa procedura.
Po wykonaniu powyższych czynności pozostaje tylko wybrać tytuły, które zostaną uwzględnione w spisie treści. Aby to zrobić, użyjesz narzędzi znajdujących się w sekcji Style w spisie treści.
- Po prawej stronie tej sekcji możesz wybrać styl akapitu.
- Aby to zrobić, wybierz styl i naciśnij Dodaj po lewej stronie tej sekcji.
- Podobnie, jeśli dodałeś nieprawidłowy styl akapitu, możesz go zaznaczyć i usunąć, klikając przycisk Odkładać.
InDesign ułatwia pracę
W ten sposób InDesign przejdzie do znajdź teksty zgodne ze stylami akapitów co wybrałeś aby włączyć je do indeksu lub spisu treści, łącznie z automatycznym podaniem numeru strony, na której się znajdują.
Określa styl indeksu
W tym momencie przejdziesz do wyboru stylu akapitu treści, która będzie częścią indeksu. Aby to zrobić, wybierz odpowiednie opcje w «Styl»Znajduje się tuż pod sekcją, z którą pracowałeś.
- Możesz pozostawić ten sam styl akapitu, który jest domyślną opcją w tej sekcji.
- Masz również możliwość wyboru, które tytuły będą miały numerację stron, a które nie. Aby to zrobić, masz trzy możliwości: po wpisie, przed wpisem lub bez numeru strony.
- W sekcji Pomiędzy danymi wejściowymi a liczbami zastosuj styl tabulacji lub separatora między tekstem a numeracją stron.
- Kliknij OK, a następnie przejdź do pustej strony, którą utworzyłeś wcześniej. Kliknij na stronę i tak dalej automatyczny spis treści zostanie wstawiony.
Aktualizacja w przypadku modyfikacji
ZA negatywna cecha tego narzędzia polega na tym, że podczas modyfikowania tytułu wspomniana modyfikacja nie będzie widoczny automatycznie odzwierciedlone w spisie treści. Musisz więc wykonać następujące czynności:
- Przejdź do zakładki Układ.
- Wybierz opcję Zaktualizuj zawartość.
Lepszy inny styl
W przypadku, gdy tworząc spis treści chcesz wprowadzić modyfikacje i do znajdującego się w nim tekstu, będziesz musiał przejść do karta układu, kliknij spis treści, wprowadź odpowiednie zmiany i zapisz ponownie.