Skip to content

Jak utworzyć i dodać spis treści za pomocą programu Adobe InDesign cc (przykład)

5 de marzec de 2021

Firma Adobe udostępniła programy do tworzenia i edycji treści. Photoshop i Illustrator to programy o największej reprezentacji, a także inne narzędzia, takie jak Adobe Acrobat do przeglądania i edycji plików w formacie PDF.

Adobe InDesign pojawił się jako połączenie narzędzi między Photoshopem i Illustratorem, a także własnymi narzędziami programu, które mają być pozycjonowane jako jeden z najbardziej kompletnych produktów do tworzenia i edycji treści redakcyjnych.

Narzędzia strukturyzujące

Jeśli uczysz się obsługi tego niesamowitego programu i chcesz dowiedzieć się, jak kształtować struktury okładki książki, magazynu lub gazety, czytasz idealny artykuł do tego.

Przy tej okazji będziesz mógł eksplorować jak utworzyć i dodać indeks treści używając programu Adobe InDesign, używając różnych narzędzi oferowanych przez ten program, aby utworzyć nowy dokument i nadać projektowi wyjątkowy charakter.

Do rozważenia

Przed przystąpieniem do tworzenia struktury strony indeksu zawartości ważne jest, aby tekst, który będzie częścią pliku indeks, nadałeś indeksowi styl akapitu, a spisowi treści format. Ponieważ to narzędzie jest oparte tylko na arkuszu stylów dokumentu.

Zacznij budować swój indeks

Po przygotowaniu tekstu na oddzielnym arkuszu i wprowadzeniu nowego, pustego arkusza, aby rozpocząć tworzenie struktury stylów arkuszy, należy postępować zgodnie z następującymi instrukcjami:

  1. Kliknij kartę Układ u góry ekranu.
  2. Wprowadź opcję Spis treści.
  3. Wpisz tytuł, który pojawi się w nagłówku twojego indeksu.
  4. Wybierz preferowany styl akapitu.

Wybór tytułów do uwzględnienia

Jak zobaczysz, do tej pory wszystko jest bardzo proste i tak pozostanie prawda. Strukturyzacja spisu treści w programie InDesign jest to dość łatwa procedura.

Po wykonaniu powyższych czynności pozostaje tylko wybrać tytuły, które zostaną uwzględnione w spisie treści. Aby to zrobić, użyjesz narzędzi znajdujących się w sekcji Style w spisie treści.

  • Po prawej stronie tej sekcji możesz wybrać styl akapitu.
  • Aby to zrobić, wybierz styl i naciśnij Dodaj po lewej stronie tej sekcji.
  • Podobnie, jeśli dodałeś nieprawidłowy styl akapitu, możesz go zaznaczyć i usunąć, klikając przycisk Odkładać.

InDesign ułatwia pracę

W ten sposób InDesign przejdzie do znajdź teksty zgodne ze stylami akapitów co wybrałeś aby włączyć je do indeksu lub spisu treści, łącznie z automatycznym podaniem numeru strony, na której się znajdują.

InDesign ułatwia pracę

Określa styl indeksu

W tym momencie przejdziesz do wyboru stylu akapitu treści, która będzie częścią indeksu. Aby to zrobić, wybierz odpowiednie opcje w «Styl»Znajduje się tuż pod sekcją, z którą pracowałeś.

  • Możesz pozostawić ten sam styl akapitu, który jest domyślną opcją w tej sekcji.
  • Masz również możliwość wyboru, które tytuły będą miały numerację stron, a które nie. Aby to zrobić, masz trzy możliwości: po wpisie, przed wpisem lub bez numeru strony.
  • W sekcji Pomiędzy danymi wejściowymi a liczbami zastosuj styl tabulacji lub separatora między tekstem a numeracją stron.
  • Kliknij OK, a następnie przejdź do pustej strony, którą utworzyłeś wcześniej. Kliknij na stronę i tak dalej automatyczny spis treści zostanie wstawiony.

Aktualizacja w przypadku modyfikacji

ZA negatywna cecha tego narzędzia polega na tym, że podczas modyfikowania tytułu wspomniana modyfikacja nie będzie widoczny automatycznie odzwierciedlone w spisie treści. Musisz więc wykonać następujące czynności:

  • Przejdź do zakładki Układ.
  • Wybierz opcję Zaktualizuj zawartość.

Lepszy inny styl

W przypadku, gdy tworząc spis treści chcesz wprowadzić modyfikacje i do znajdującego się w nim tekstu, będziesz musiał przejść do karta układu, kliknij spis treści, wprowadź odpowiednie zmiany i zapisz ponownie.

dołącz do naszego kanału telegram