Skip to content

Jak utworzyć listę numerowaną lub wypunktowaną w Adobe InDesign?

12 de marzec de 2022

Układy stron stały się dziś bardzo ważną częścią branży handlu internetowego. Handel w ogóle jest czym trzyma dzisiejszą gospodarkęa prawda jest taka, że ​​handel cyfrowy, który łączy się bezpośrednio z pojęciami takimi jak marketing lub marketing cyfrowy, stał się filarem dużych firm ze wszystkich branż na świecie.

Adobe InDesign to aplikacja która odpowiada za kompozycję stron internetowych, którą opracowuje firma Adobe Systems. Ta aplikacja była skierowana do profesjonalnych artystów layoutów, którzy chcieli sprzeciwić się używanej wówczas aplikacji o nazwie qxp (QuarkXPress), która od dawna miała monopol na temat kompozycji strony, dlatego zaleca się pobranie Adobe InDesign z oficjalnej strony.

Jakiego typu dane można sortować według list Adobe InDesign?

Dzięki intensywnej kampanii marketingowej, zmieniającej nazwę Adobe InDesign na aplikację na nowe tysiąclecie, stopniowo zyskiwała ona użytkowników, ponieważ jej publiczność była sceptycznie nastawiona do jakości konkurencyjnej aplikacji.

Dane, które trafiają do list w programie Adobe InDesign, zwykle można łatwo przekształcić w spisy treści. Te tabele to te, które zawierają wszystkie informacje do wyświetlenia, takie jak magazyn, treść książkipodpisy, reklamy lub inny rodzaj przyciągającego wzrok obiektu, który pomaga czytelnikowi znaleźć potrzebne informacje. Każdy dokument może mieć wiele spisów treści, takich jak lista rozdziałów i lista ilustracji.

Jak wygląda procedura sortowania moich danych w programie Adobe InDesign?

Adobe InDesign, będąc dość zaawansowanym programem, ma dość proste sposoby organizowania danych. Treści lub dane, którymi chcesz zarządzać, aby były widoczne na stronie, zostały wcześniej zabrane, a gdy zrób układ strony nowe pomysły mogą być pod tym względem zróżnicowane.

Aby posortować dane możesz użyć sprawdzania pisowni w Adobe InDesign i przejść do sekcji listy, a w niej możesz edytować swoje kody wyliczeniowe, dzięki czemu ramki tekstowe zostaną ułożone w kolejności, w jakiej je umieścisz. Ramki tekstowe muszą mieć bardzo konkretną kolejność w odniesieniu do ogólnej prezentacji strony. Pierwszą rzeczą, która pojawi się na stronie, będzie prezentacja i jej ogólny podział.

praca z adobe indesign

Jak poprawnie posortować dane?

Aby poprawnie uporządkować dane, możesz łatwo tworzyć spisy treści, które zawierają wszystkie informacje niezbędne w jego strukturze. Ideą tych tabel jest to, aby treść wyglądała jak najbardziej uporządkowana i symetryczna, co sprawi, że strona będzie wyglądała bardzo profesjonalnie i przyjemna dla czytelników po jej całkowitym wykończeniu. Aby utworzyć tabele, wykonaj następujące czynności:

  1. W przypadku tworzenia tabeli dla pojedynczego dokumentu, zaleca się dodanie nowej strony na początku dokumentu
  2. Przejdź do układu, a następnie do spisu treści, jeśli nie masz stylu spisu treści, możesz go wybrać z menu stylów spisu treści.
  3. W polu „tytuł” ​​należy umieścić jeden dla tego samego spisu treści.
  4. Wybierz uwzględnij dokumenty księgi, aby utworzyć pojedynczy spis treści. Ta tabela będzie zawierała listę wszystkich dokumentów księgowych w pliku
  5. Określ lub określ zawartość lub informacje, które chcesz uwzględnić w tabeli. Odbywa się to poprzez dwukrotne kliknięcie stylów akapitu.
  6. Wybierz opcję zastępowania „istniejącego spisu treści”, aby móc zastąpić wszystkie istniejące artykuły w spisie treści.

Co zrobić, aby nałożyć winiety?

Winiety to kolejna metoda aby móc uporządkować treści, które mają być dodane na stronach, które mają być stylizowane. Tego typu akcje wykonywane w programie Adobe InDesign pozwolą na tworzenie wielopoziomowych list numerowanych lub mieszanych.Aby móc je wykonać należy wykonać następujące czynności:

  1. Kliknij listę punktowaną lub przycisk z ponumerowaną listą
  2. Wybierz z listy układ punktora lub styl wyliczenia.

Jakie są kroki, aby zastosować gotowy format listy?

Wstępnie zaprojektowane formaty są częścią, która daje nam punkt wyjścia, aby móc mieć pomysły podczas korzystania z Adobe InDesign. Aby móc korzystać z tych formatów, wystarczy przejść do sekcji „formaty” i wybrać ten, który najbardziej nam odpowiada lub najlepiej pasuje do motywu strony lub treści, która jest dostarczana do czytelnik.

dokonywanie zmian w adobe indesign

Jak mogę zapisać moją listę Adobe InDesign?

Do zapisz listę adobe indesign Po prostu zapisz plik w formacie InDesign, który zachowa specjalny format, który zawsze obsługuje ten typ pliku.

dołącz do naszego kanału telegram