Skip to content

Jak utworzyć bezpłatną ankietę za pomocą narzędzi Google – szybko i prosto (przykład)

11 de marzec de 2021

Formularze Google to jeden z najłatwiejszych sposobów tworzenia bezpłatnej ankiety, Google zapewnia tę pomoc tym, którzy chcą łatwiejsze zestawianie informacji.

Google ma świetne narzędzie i usługę producenta które ułatwią nam życie podczas wykonywania zadań, wiele z nich jest nam nieznanych, takich jak Formularze Google.

Dowiedz się, jak utworzyć bezpłatną ankietę za pomocą Formularzy Google!

Ze strony Formularzy Google możesz twórz ankiety od podstaw, ale jeśli chcesz, możesz także uzyskać dostęp do ich szablonów.

Poniżej zostawimy listę rzeczy, które powinieneś i możesz zrobić w Formularzach Google, aby utworzyć ankietę i że jest to bardzo dobrze zrobione.

Wejdź do Formularzy Google

Możesz dostęp tylko za pomocą konta Googlewięc jeśli go nie masz, będziesz musiał go utworzyć, możesz to zrobić bezpośrednio z usług Google.

Wybierz szablon lub pracuj od podstaw

To narzędzie udostępnia szereg szablonów, które mogą ułatwić tworzenie ankiet. Będziesz mógł edytować małe punkty formularza, a tym samym szybko utwórz ankietę.

Jeśli z drugiej strony chcesz pracować od zera, będziesz miał do tego narzędzia dostarczone przez Google. Będziesz musiał dodać każde pytanie i formę odpowiedzi.

Przypisz nazwę

Ankiety muszą mieć imię nie tylko po to, aby można je było zidentyfikować, ale także po to, aby rozmówca wiedział, o czym mówi.

Spróbuj tego nazwa jest zrozumiała i wyjaśnij, o co chodzi w ankiecie, unikniesz w ten sposób marnowania czasu na wyjaśnianie tak prostej procedury.

Utwórz pytania do ankiety

Pamiętaj, że Twoje pytania muszą być konkretne i zorganizowane w dobry sposób, aby respondent mógł zachować porządek i odpowiedzieć ze zrozumieniem.

Postaraj się, aby pytania były powiązane, prowadząc rozmówcę do odpowiedzi z ciągłym i ogólnym wyobrażeniem o formie unikasz tego, że odpowiedzi nie są zgodne.

Wybierz typ odpowiedzi

Google pozwala zdecydować, w jaki sposób można odpowiedzieć na zadane pytania, dając rozmówcom dużą lub niewielką swobodę.

Możesz zdecydować, czy odpowiedzi będą proste, określając liczbę słów lub akapitów, które rozmówca będzie w stanie napisać; masz również opcję dodaj szybkie odpowiedzi albo użyj jednej lub wielu opcji.

Dostosuj kwestionariusz

Po ukończeniu treści czas na pokoloruj ankietę, możesz zdecydować o kolorach zastosowanego motywu, użyj do tego przycisku palety.

Możesz zobaczyć ostateczny wynik, klikając przycisk podglądu, który ma „Oko„Więc wiesz, jak wygląda Twoja ankieta.

W razie potrzeby możesz zmienić kolejność pytań, co pomoże ci zachować kolejność i dowiedzieć się, które z nich trafią do której części kwestionariusza.

Wyślij kwestionariusz

Musisz tylko zdecydować, za pośrednictwem jakiego medium Twoja ankieta będzie rozpowszechniana, w tym celu Google daje Ci w ręce trzy opcje. Za pośrednictwem poczty elektronicznej możesz wysłać ankietę do kilku kontaktów lub po prostu wysłać ją na swój adres e-mail w celu późniejszego rozpowszechnienia.

Poprzez łącze będziesz miał możliwość dołączenia go do strony internetowej lub rozpowszechniania go za pośrednictwem sieci społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram.

formularz interfejsu z linkiem

Wreszcie, daje ci kod HTML, który możesz wstawić bezpośrednio na twoją stronę, ułatwiając w ten sposób kontrolę ankiety z twojej strony internetowej.

Kilka zaleceń

Możesz wziąć pod uwagę, że to narzędzie zapewnia plik szerokie pole kreacji. Jego puste płótno umożliwia dołączenie dużej liczby obiektów do ankiety.

To narzędzie jest obecnie pozycjonowane jako jedno z najlepszych do tworzenia bezpłatnej ankiety, umożliwiającej wielu osobom dostęp do tej usługi.

Używaj tego narzędzia mądrze i staraj się uzyskać konkretne dane do swoich tabel. W ten sposób unikniesz konieczności konwertowania otrzymanych odpowiedzi na inny typ danych.

Czy wiesz, że oprócz Google Forms, istnieje również Google Docs, narzędzie, które pomoże Ci zarządzać pracą, zarówno zespołową, jak i indywidualną, wszystko to online i bez konieczności zapisywania wielu kopii dokumentu.

W przypadku bardziej pracochłonnych prac, które wymagają stałego gromadzenia danych i wartości, możemy skorzystać z arkuszy kalkulacyjnych Google.

Wszystkie te prace można szybko i bezpiecznie zapisać na dysku Google, gdzie wystarczy przesłać je do chmury Dysku Google, a tym samym uniknąć ich usunięcia lub utraty.

dołącz do naszego kanału telegram