Świat rozwinął się, ewoluował i zglobalizował do tego stopnia, że pozwala nam z łatwością tworzyć małe firmy czy przedsięwzięcia, które zmierzają do celu, jaki chcemy. Wiele osób wyświetla swój wizerunek za pomocą wielu narzędzi dostępnych w Internecie, a zwłaszcza potężnych sieci społecznościowych.
Stąd powstaje tak zwana marka osobista ; że chociaż jest to coś korzystnego dla jednostki, może być groźne lub naganne dla innych. Ale tutaj ważne jest, aby każdy zdołał się ujawnić, wpłynąć na społeczeństwo i osiągnąć pewien prestiż i satysfakcję z tego, co robi.
Dzięki naszej osobistej marce, to, czego szukamy, to być rozpoznawanym zarówno w naszej pracy, jak i osobistym obszarze, w sposób, który uważamy za odpowiedni, który przynosi nam korzyści we wszystkich aspektach naszego życia.
Czym jest marka osobista?
Marka osobista odnosi się, jak sama nazwa wskazuje, do czegoś osobistego, niepowtarzalnego, niewyczuwalnego, ale z umiejętnością wyróżnienia się i bycia zauważonym wśród wszystkiego . Marka osobista jest w zasadzie tym, co odróżnia nas od innych ludzi na całym świecie.
Aby trochę lepiej zrozumieć całą koncepcję marki osobistej, dokonamy szybkiego porównania z marką komercyjną. Ilekroć widzimy gdzieś znak towarowy, taki jak marka z trzema równoległymi paskami, wiemy, że należy on do marki Adidas , a automatycznie, gdy go identyfikujemy, wiemy, czym jest ta marka, czym się zajmuje, a nawet kim jest jej twórca.
To samo dzieje się z naszą marką osobistą, choć nie jest to coś fizycznego ani namacalnego, ale po tym, co rozpoznają nas inni ludzie, z czym będą nas identyfikować . Z tego powodu istnieje tak zwany personal branding.
Personal Branding to rozwój, metody i techniki, których używamy, aby doskonalić i wzmacniać ślad, jaki zostawiamy na innych ludziach, mądrość, którą dzielimy, to proces zarządzania, który realizujemy ze wszystkimi komponentami, które odnajdujemy w naszym trajektorii życia, które pomagają w rozwoju naszej osobistej marki. Komponenty, które pomagają nam rozwijać naszą markę osobistą to:
- Nasza postawa , czyli sposób, w jaki działamy w obliczu przedstawianych nam sytuacji
- To, co mówimy , to, co mówimy przed ludźmi, jest obecnie brane pod uwagę, w tym nasze posty na portalach społecznościowych
- To, co robimy , czyny, które wykonujemy, muszą być zgodne z tym, co mówimy, ponieważ mają większą wagę niż nasze słowa
- Obraz, który wyświetlamy , jeśli chcemy być widziani w określony sposób, musimy to wszystko rzutować w naszych działaniach i mowie
Na co zwrócić uwagę przed stworzeniem marki osobistej w internecie?
Aby stworzyć lub rozwinąć własną markę osobistą, musisz najpierw dokonać samooceny. Najpierw poznaj siebie i podkreśl, jaka jest Twoja siła i co Cię wyróżnia. Choć wydaje się to proste, tak nie jest.
Chodzi o rozpoznanie swoich zalet i unikalnych cech, ocenę, czy to, co przekazałeś do tej pory, przynosi korzyści w różnych aspektach i obszarach Twojego życia. Gdy wszystko będzie jasne, będziesz mógł zdefiniować swoją markę . O tym, jaki chcesz być, co chcesz przekazać i korzyści, które przyniesiesz sobie i osobom trzecim.
Stworzenie osobistej marki, która Cię identyfikuje i odróżnia od reszty ludzi w Internecie, jest trudnym zadaniem; Potrzeba dużo cierpliwości i pewności siebie, aby móc wywrzeć wpływ i wartość dla innych. W tym sensie będziesz musiał dokonać wielkich poświęceń, aby mieć większy zasięg i otwartość.
Z drugiej strony, zanim zaczniesz publikować swoje treści; upewnij się, że jesteś kreatywny, żywy, dostarczasz treści wartościowe lub mające znaczenie dla innych; spróbuj dotrzeć do innych, przekonać ich i sprawić, by wysłuchali tego, co masz do powiedzenia. Musisz także zdefiniować odbiorców, do których chcesz dotrzeć i przygotować materiał, który przekonuje , porusza i chwyta ludzi.
Oprócz tego musisz jasno powiedzieć, że marka osobista nie dotyczy ciebie ; ale przeciwnie, co możesz zrobić ze swoimi doświadczeniami i wiedzą, aby móc pomagać innym. Dlatego wyjaśnij to bardzo dobrze, abyś mógł zacząć i osiągnąć pomyślny wynik w perspektywie średnio- i długoterminowej.
Jak zbudować markę osobistą od podstaw?
Jeśli chcesz mieć swoją osobistą markę, a nie wiesz jak ją zbudować; następnie czytaj dalej te informacje, gdzie dowiesz się wszystkiego, czego potrzebujesz, aby mieć tę markę i być rozpoznawanym w sieciach społecznościowych.
Określ, jakie będą cele
Aby odnieść sukces ze swoją marką osobistą, musisz określić pewne cele, które musisz spełnić; Mogą one występować w dwóch aspektach, ogólnym, obejmującym wszystkich, oraz innych szczegółowych, które muszą zostać osiągnięte, aby rozwijać globalną ideę.
Więc tutaj musisz wyjaśnić i wziąć pod uwagę pytania takie jak: Co chcę zrobić z moją marką osobistą? Gdzie zamierzam kierować markę? Gdzie jestem i dokąd chciałbym pojechać? między innymi… Interesujące w tym przypadku jest to, że masz dokładniejsze wyobrażenie o tym, co możesz zrobić, aby pomóc innym i jak zamierzasz to osiągnąć.
Poznaj i podziel grupę docelową
Teraz bardzo ważne jest, abyś wiedział, do kogo się zwracasz i znał odbiorców, do których chcesz się z tobą zobaczyć. W tym celu musisz stworzyć przestrzeń do interakcji z publicznością; Może to być poprzez ankiety, fora, czaty, posty i komentarze itp.
Teraz będziesz musiał wybrać swoich odbiorców, tutaj wykorzystasz cały potencjał, który rozwinąłeś w swojej osobistej marce, aby dotrzeć do odbiorców, których wybrałeś według swoich kryteriów, aby byli zainteresowani tym, co oferujesz.
Niektóre kluczowe punkty do wyboru odbiorców to ocena, kto może być zainteresowany Twoją marką, jaka jest ich motywacja, jakie są problemy, a przede wszystkim w jakich wirtualnych społecznościach możesz dalej rozwijać swoją osobistą markę, aby dotrzeć do większej liczby osób.
Innym wyjątkowym aspektem jest to, że musisz dokładniej przestudiować swój cel (grupa docelowa); Oznacza to posiadanie informacji o tym, co robią, gdzie mieszkają, jak żyją, jakie są ich upodobania i zainteresowania, dlaczego widzieliby moją markę, co mogę im zaoferować, jak mogę dodać więcej wartości…
Krótko mówiąc, im lepiej znasz swoich odbiorców, tym więcej możesz wydobyć ze swojej osobistej marki; mając te informacje pod ręką, będziesz mógł tworzyć strategie, które przynoszą im korzyści, a nawet mają więcej zamożnych i lojalnych zwolenników swojej marki; bo możesz to zrobić, o ile stosujesz działania zgodne z potrzebami konsumentów.
Wybierz ton komunikacji
Bardzo ważną strategią wzmacniania i promowania marki osobistej jest wiedza, jak dotrzeć do odbiorców ; to znaczy używać odpowiedniego tonu głosu, któremu towarzyszy żywe i niezbyt techniczne słownictwo.
Przemawianie publiczne jest kluczowym punktem, gdy wpływasz na odbiorców i sprawiasz im przyjemność; więc musisz wiedzieć, jak w to grać i być w stanie subtelnie przekonać ich do dostosowania się i pokochania Twojej marki. Należy zauważyć, że umiejętność komunikowania się i mówienia jest tym, co przyciąga najwięcej uwagi , dlatego musisz zachować silny głos (ale nie rozbrzmiewać); intrygujące (ale nie przesadnie); wyraźne, ale z pewnymi formalnościami.
Zaprojektuj logo lub wizerunek firmy
Jak się powszechnie mówi , „obraz się sprzedaje” ; Dotyczy to zarówno Twojego wyglądu fizycznego, jak i logo, które reprezentuje Twoją markę. W tym sensie konieczne jest stworzenie obrazu, który kondensuje idee, które mają być przekazane (ustanowione w celach); Stamtąd trzeba być kreatywnym, aby mieć atrakcyjny projekt.
Aby osiągnąć efekt wizualny za pomocą logo, potrzebujesz wsparcia specjalisty w tej dziedzinie , abyś mógł przyciągnąć uwagę samym wizerunkiem firmy. Możesz też zrobić to sam, oczywiście jeśli znasz się na projektowaniu i edycji; lub przynajmniej przetłumaczyć go na fizyczny rysunek, aby ktoś inny mógł uczynić go wirtualnym.
Do tego wszystkiego należy umieścić kolory, które urzekają, coś przekazują i z którymi ludzie czują pewną powinowactwo. Dlatego projekt musi być żywy , z osobowością, aktualny, efektowny, wyjątkowy i szczególny.
Stwórz plan działania
Kiedy określisz, kim jesteś, co chcesz robić i do kogo kierować, będziesz w stanie zbudować swoją strategię w oparciu o zebrane dane o swoich odbiorcach i Twojej osobistej marce oraz wyznaczyć sobie cele krótko- i długoterminowe .
Kiedy już stworzysz swoją markę osobistą, ważne jest, aby dotrzymać słowa o tym, kim jesteś i dać o tym znać reszcie świata. Nie możesz zapominać o głównych wartościach , ponieważ zawsze będziesz rozpoznawany za to, co robisz i mówisz.
Tak więc na podstawie posiadanych informacji musisz stworzyć plan działania, aby zrealizować każdy z wyznaczonych celów. Osiągniesz to odpowiadając na potrzeby użytkowników; pomagać im w codziennych problemach; motywować ich do kontynuowania i dawania z siebie wszystkiego.
Wszystkie działania, które umieszczasz w planie, muszą zostać wykonane w miarę upływu czasu; możesz wdrożyć strategie, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców i zapewnić im wsparcie, którego potrzebują; także zatrzymać i zatrzymać tych, którzy już za tobą podążają; być w ciągłej interakcji , aby wyprzedzić to, co jest wymagane w niezbyt odległej przyszłości.
Zbieraj i mierz wyniki
Kiedy idziesz do przodu i zwiększasz publiczność, szukaj metod zbierania informacji i mierzenia wyników , które przyniosła twoja praca i zaangażowanie.
Aby zmierzyć statystyki, musisz tylko szczegółowo opisać uczestnictwo, zobaczyć zakres, jaki masz; porównaj liczbę odpowiedzi z liczbą obserwujących… Również w zależności od wyników można zapewnić miejsca do debaty, dzielenia się pomysłami , obawami i sugestiami, jakie użytkownicy mają w stosunku do Twojej marki; Na podstawie tej analizy możesz dodać więcej wartości i uzyskać większy wpływ.
Co jest potrzebne do promowania marki osobistej w Internecie?
Najpierw musisz zrobić dobre wrażenie na docelowym , innym aspektem do rozważenia jest logo i materiał, który publikujesz lub udostępniasz. Powinieneś zbadać i skonsultować się z odbiorcami, aby dowiedzieć się, czy podoba im się to, co robisz, lub czy musisz coś ulepszyć. Staraj się nie powtarzać tego samego schematu pomysłów i bądź bardzo kreatywny; eliminuj rutyny i wykonuj czynności, z którymi użytkownicy czują się bardziej zaznajomieni i czerpią z nich więcej.
Jak spieniężyć moją markę osobistą i usprawnić jej rozwój?
Bądź autentyczny
Autentyczność jest dziś jednym z najodważniejszych sposobów na bycie istotnym w mediach społecznościowych. Wiele osób, które przesyłają treści, musiało ciągle wymyślać siebie na nowo, aby nawiązać kontakt z publicznością i zaangażować ją w to, co robią.
Jeśli chcesz poprawić swoją osobistą markę, radzimy zawsze, ale zawsze bądź sobą ; nie naśladuj innych, rób rzeczy naturalnie, ufaj sobie i że robisz to dobrze. Generuj wartość dla innych swoją osobowością, która urzeka znacznie bardziej niż jakikolwiek inny atrybut; więc nie daj się ponieść modom ani trendom, w końcu Twoja własna treść jest więcej warta.
Korzystaj z narzędzi do analizy danych
Jedną z porad, jakie dajemy, jest korzystanie z ankiet w różnych sieciach społecznościowych; również za pomocą Google Docs możesz stworzyć pełniejszy formularz.
Oprócz tego twórz fora, wideokonferencje, otwieraj bloga z komentarzami i szukaj najbardziej odpowiedniego sposobu na uszczegółowienie opinii swoich obserwujących. Po uzyskaniu informacji możesz użyć programu Excel do tworzenia tabel i wykresów uzyskanych danych; nawet ankiety Google to znacznie ułatwiają, ponieważ dają wyniki właśnie tam, podobnie jak Instagram, Facebook czy Telegram.
Miej elastyczną strategię
Tworzone strategie nie powinny być tak surowe; więc szukaj sposobu na składanie propozycji, które dostosowują się do warunków zewnętrznych i potrzeb odbiorców.
Posiadanie elastycznej strategii może być bardzo korzystne ; ponieważ pomoże Ci to mieć większą obecność w sieciach, skutecznie realizować cele, a Twoi obserwatorzy są lojalni wobec Twojej marki; ponieważ osiąga się to poprzez uwzględnienie celu i większy udział w Twojej marce.
Optymalizuj profile w mediach społecznościowych
Musisz sprzedać swój wizerunek publicznie, więc musisz podać jak najwięcej informacji i skierować ich do swoich zwykłych kanałów bardziej prywatnej lub osobistej komunikacji. Na tym polega optymalizacja profili; to znaczy podaj najistotniejsze informacje, aby bardziej szczegółowo poznali Twoją ofertę, poznali Cię i zdołali się z Tobą skontaktować. Ten aspekt jest kluczowy dla każdej marki osobistej lub organizacji.
Zrozum użytkownika lub potencjalnego klienta
Aby być dobrze polecanym przez obserwujących Twoją markę, musisz ich wysłuchać, zrozumieć, czego chcą i czego potrzebują. Dzięki temu zdobędziesz punkty i zatrzymasz potencjalnych klientów; więc musisz zapewnić bardziej spersonalizowaną uwagę i dodać wielką wartość, być bardziej wydajnym dla tych użytkowników.
Wielokrotnie umiejętność zrozumienia ludzi sprawia, że stają się niekwestionowanymi zwolennikami Twojej marki; ponieważ czują, że są brani pod uwagę, że ktoś stawia się w ich sytuacji i potrafi mieć takie samo spojrzenie na problem; więc musisz im pomóc tak bardzo, jak tylko możesz, a zobaczysz niesamowite rezultaty.
Wskazówki dotyczące rozwijania własnej marki osobistej
- Podziel się swoją biografią i przebytą drogą, aby dotrzeć tam, gdzie jesteś
- Zoptymalizuj swoje konta w sieciach społecznościowych
- Twórz profile na różnych stronach internetowych, aby promować swoją osobistą markę
- Posiadaj własną domenę
- Wykorzystaj marketing i jego narzędzia, aby wzmocnić swoją osobistą markę
- Jeśli nie masz pojęcia o jakichś kluczowych obszarach rozwoju własnej marki osobistej, zaufaj
- profesjonaliści
- Stworzenie bloga i aktualizowanie go jest niemal niezbędne
- Zadbaj o obraz, który wyświetlasz , zarówno w realu, jak i w Internecie