Rynek jest nasycony klinikami dentystycznymi, więc wielu dentystów wątpi, czy uda im się otworzyć własną klinikę; Jeśli tak jest w Twoim przypadku, nie martw się, dobra strategia marketingowa pomoże Ci przyciągnąć uwagę wielu pacjentów. W tym poście dowiesz się, jak to zrobić uzyskać plan marketingowy dla klientów podczas otwierania kliniki dentystycznej.
Jak rozpocząć plan marketingowy dotyczący otwarcia gabinetu stomatologicznego?
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek strategii marketingowej dla swojej kliniki dentystycznej musisz to jasno określić rodzaj usług, które planujesz świadczyćna przykład chirurgia jamy ustnej, stomatologia zachowawcza, periodontologia, endodoncja, stomatologia dziecięca i inne; Jest to niezbędne, aby reklamy były dostosowane do usług świadczonych przez Twoją klinikę.
Powinieneś także pomyśleć o tym, co będzie twoje docelowi odbiorcy Ponieważ niektóre kliniki stomatologiczne obsługują tylko dzieci, dorosłych lub osoby starsze, jasne określenie tego punktu pomoże Ci zorganizować strategię marketingową, która przyciągnie ich uwagę i zmotywuje do wizyty w klinice.
Zbadaj rynek oraz kliniki dentystyczne, które masz w pobliżu, aby dowiedzieć się, czy konkurujesz z silnymi lub rozwijającymi się klinikami, także zbadaj mocne i słabe strony Twojej konkurencji; Te informacje pomogą Ci zaprojektować silny plan marketingowy, różniący się od tego, co oferuje konkurencja.
Zastanów się, ile pieniędzy i czasu chcesz zainwestować, aby zorganizować skuteczną strategię marketingową. Ważne jest, aby zaplanować plan marketingowy z wyprzedzeniem (minimum 6 miesięcy) i wdrożyć go na kilka tygodni przed otwarciem, aby dotrzeć do większej liczby osób.
Strategia marketingowa, którą możesz wprowadzić w życie
Promocje: promocje i rabaty przyciągają ludzi; Dlatego oferuje bezpłatną kontrolę jamy ustnej lub czyszczenie jamy ustnej w dniu otwarcia, 20%, 30% rabatu na niektóre zabiegi lub możliwość rozdania pasty, płynu do płukania ust lub szczoteczki do zębów. Nie tylko prowadzisz tego typu promocje w dniu otwarcia, ale robisz je często i bierzesz pod uwagę swoich częstych pacjentów.
Rozdaj ulotki: Ta metoda może wydawać się stara, ale jest to narzędzie, które może pomóc w dotarciu do grupy docelowej; Dlatego rozdawaj ulotki w miejscach, w których skupia się publiczność, którą chcesz przyciągnąć. Nie zapomnij dodać swojej lokalizacji, informacji kontaktowych i wszelkich promocji.
Portale społecznościowe: Sieci społecznościowe mają miliony użytkowników, dlatego są cennym narzędziem do nagłośnienia każdej firmy. Załóż konto dla swojej kliniki stomatologicznej na Instagramie, Facebooku, Twitterze i zacznij wskazówki dotyczące zdrowych zębówpowiadamiaj obserwujących o promocjach i rabatach, które będą dostępne w dniu otwarcia. Nie zapomnij dodać swoich danych kontaktowych, lokalizacji i witryny internetowej.
Ważne jest, abyś zawsze był aktywny w tych sieciach społecznościowych, więc przesyłaj zdjęcia i filmy z treściami związanymi z kliniką i pielęgnacją zębów. Użyj tych kont do prowadzenia konkursów, zwłaszcza tych, w których musisz udostępnić publikację innym użytkownikom, aby wziąć w nich udział, tego typu konkurs pomoże Ci nagłośnić Twoją klinikę.
Youtube: Ta platforma ma duży ruch, więc byłoby idealnie, gdybyś utworzył kanał do przesyłania filmów, gdzie dajesz praktyczne wskazówki dotyczące pielęgnacji zębów i porozmawiasz o problemach, które często dotykają pacjentów. Na YouTube możesz dodawać linki do swoich sieci społecznościowych i strony internetowej, aby znali Twoją klinikę.
Strona internetowa: Wiele osób korzysta z internetu, aby znaleźć najbliższą klinikę dentystyczną; z tego powodu ważne jest, aby utworzyć stronę internetową zawierającą rozszerzenie informacje kontaktowe, lokalizację, oferowane usługi i zdjęcia kliniki. Możesz również zamieścić zdjęcia przed i po niektórych pracach stomatologicznych wykonanych przez personel, który będzie pracował w klinice, co jest przydatne dla przyszłych klientów, aby przekonać się, że klinika ma wykwalifikowany personel.
Reklama, dla której robisz promować swoją klinikę dentystyczną Powinien oddawać ideę, że zdrowe usta i piękny uśmiech nie są związane z bólem, to ważne, bo jeśli reklama sprawia wrażenie, że oferowane przez Ciebie zabiegi są bolesne i irytujące, pacjenci nie będą chcieli odwiedzać kliniki.