Skip to content

Google Panda: Co to jest i jak sprawdza się w pozycjonowaniu stron internetowych?

22 de luty de 2022

Google panta to aktualizacja lub nowa wersja algorytmu odpowiedzialnego za wyszukiwanie w Google. Pierwsza wersja tego algorytmu została uruchomiona w lutym 2011 roku i miała na celu utrzymanie kontrola między stronami internetowymi stron „złej jakości” i „dobrej jakości”, ponieważ karał te strony, które nie spełniały standardów.

Nazwa tego algorytmu została podana, ponieważ tak nazywa się jego twórca, pracownik Google o imieniu Navneet Panda, ten człowiek był odpowiedzialny za opracowanie wspomnianej technologii, aby firma mogła uruchomić ten algorytm. Ten algorytm został stworzony, aby móc: zoptymalizować jakość wyników wyświetlane w wynikach wyszukiwania, ponieważ strony internetowe stale rosły, a ich zawartość była gorszej jakości, ale czy ten algorytm się powiódł? A jakie były jego zalety?

Co to jest algorytm Google Panda?

Jak już wspomniano powyżej google-panda to aktualizacja Dodany w celu usprawnienia wyszukiwania w Google, został stworzony przez pracownika firmy o nazwisku Navneet Panda, stąd jego nazwa. Uruchomiony w lutym 2011 r., którego głównym celem jest zapobieganie nadmiernemu rozprzestrzenianiu się witryn niskiej jakości, które rozprzestrzeniały się przed jego pojawieniem się. Po jego uruchomieniu narzekano na różne strony i fora, ponieważ zmiany w wynikach Google zostały natychmiast zauważone.

Jakiś czas przed uruchomieniem Google Panda tylko niewielka część serwisów, które zostały uruchomione, miała przyzwoitą jakość treści, podczas gdy zdecydowana większość witryn pozostawiała wiele do życzenia pod względem jakości i treści.

Ponieważ jego jedynym celem było: osiągnąć wysoką pozycję w siecib, osiągnęli to, używając słów kluczowych i splagiatowanych treści innych stron i autorów, ponieważ skupili się na pisaniu treści pod konkretne słowa kluczowe, dzięki czemu zwiększą się odwiedziny ich stron internetowych, które były pełne reklam i treści o niskiej wartości.

Ponieważ sytuacja ta się rozprzestrzeniała, firma postanowiła podjąć działania w tej sprawie, uruchamiając tym samym algorytm Google Panda, aby: poprawić treść wyświetlaną w wynikach. W związku z tym strony musiałyby po tym spełnić szereg wymagań, aby ich strony zostały uznane za wartościowe treści i uzyskały dobrą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Musi więc mieć oryginalną treść, a nie kopiować ani modyfikować, a przede wszystkim mieć wartość dla swoich konsumentów.

Jakie korzyści ma Panda dla użytkowników i stron internetowych?

Algorytm Pandy został stworzony za pomocą cel filtruj te strony, które nie zawierają wartościowych treści, lub że jest kopiowany dla użytkowników w ich wynikach, i co to oznacza? Cóż, te strony, które skupiają się tylko na generowaniu podstawowych treści w celu wypełnienia ich reklamami, nie będą już obecne w głównych wynikach wyszukiwania. Po wdrożeniu tego nowego algorytmu zaatakowano wiele witryn i nie trzeba było długo czekać na zgłoszenie roszczenia.

Jednak nie wszystkie były roszczeniami. Cóż, podobnie jak wpłynęło to na witryny z treściami o niskiej wartości, tak witryny, które mają wartościową treść, zdołały osiągnąć dobrą pozycję w wyszukiwaniach.

Jedną z głównych zalet Google Panda jest to, że zapewnia ludziom dobre wrażenia podczas wyszukiwania, ponieważ zajmuje się ich znajdowaniem witryny, które zawierają cenne informacje i odrzuć te witryny, które nie spełniają wymaganych parametrów.

komputer z wyszukiwarką google

Kolejną zaletą jest to, że generując wartościowe treści za pośrednictwem stron internetowych, a ich linki są udostępniane na innych platformach, takich jak portal społecznościowy Facebook lub Twitter przez osoby, które je odwiedzają, Panda rozpozna tę witrynę jako dobrą jakość i sprawi, że masz lepszą pozycję w wyszukiwaniach użytkowników.

Skąd mam wiedzieć, czy moja witryna jest analizowana przez Google Panda?

Należy pamiętać, że Google nie powiadamia swoich użytkowników o swojej analizie, ani też tego nie ostrzega przed wymierzanymi karami, więc sprawdzenie, czy Twoja strona internetowa nie spełnia parametrów, nie jest takie proste. Tak więc w przypadku, gdy Twoja strona internetowa została prawdopodobnie ukarana przez Google panda lub chcesz temu zapobiec w przyszłości, konieczne jest nauczenie się monitorowania zmian na Twojej stronie internetowej, możliwe rozwiązania to:

doradztwo marketingowe

Metodą, która jest bardzo korzystna dla Twojej strony internetowej, jest przeprowadzenie konsultacji marketingowych, które mają na celu poznanie rynku i publiczności, do której strona lub witryna jest skierowana, aby mieć treść, która jest interesująca i osiągnąć większy zasięg zarówno w wyszukiwaniach, jak i w odwiedzinach.

Częsty audyt strony internetowej

Konieczne jest rozpoznanie, jakie mogą być powody, dla których Google mógł sankcjonować Twoją stronę internetową lub za które może ją sankcjonować w przyszłości. Aby to osiągnąć, należy przeprowadzić analizę strony internetowej według sekcji, szukając ewentualnych problemów w każdym z nich, aby następnie zastosować niezbędne rozwiązania

. slajd z analizą

przetestuj, aby się upewnić

Aby pomóc użytkownikom i wydawcom, których to dotyczy, lepiej zrozumieć, co jest brane pod uwagę, aby strona internetowa była traktowana jako zawierająca wartościowe i wysokiej jakości treści, firma zapewnia samoocenę poprzez ogłoszenie na blogu. W tym teście użytkownicy będą mogli uzyskać 23 klucze do zrozumienia co uważa się za witrynę wysokiej jakości? I w ten sposób być w stanie poprawić w punktach, które mogą zawieść.

dołącz do naszego kanału telegram