Od początku 2020 roku dla wielu firm niezbędne stało się dostosowanie się do modalności pracy zdalnej. W tym kontekście nie jest zaskakujące, że Google zdecydował się na stworzenie aplikacji do zarządzania zadaniami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o co to jest Google Tables i jak to działa, Czytaj dalej.
Co to są Tabele Google?
Niedawno inkubator projektów Google, znany jako Area 120, ogłosił, że uruchomił Google Tables, narzędzie do zarządzania projektami i zadania. Jego celem jest usprawnienie monitorowania projektów poprzez automatyzację niektórych procesów.
Ta aplikacja umożliwia zarządzanie różnymi zadaniami projektu bez konieczności ręcznego przeglądania różnych dokumentów lub przenosić pliki z jednego konta na drugie na Dysku Google, dzięki czemu zaoszczędzisz czas i wysiłek, który możesz zainwestować w inne aspekty swojego projektu.
Jak można się spodziewać, Tabele Google zostały tak zaprojektowane kompatybilny z innymi aplikacjami Google (jak Arkusze Google, Dysk Google i Kalendarz Google). Dlatego jeśli używasz już ich w swoim projekcie, bardzo przydatne i łatwe będzie zsynchronizowanie ich z tym menedżerem. Jest również kompatybilny z aplikacjami innych firm, takimi jak Zapier.
Ponadto jego estetyczny wygląd idzie zgodne ze stylem Google. Użyj kolorów czerwonego, niebieskiego, żółtego i zielonego, aby rozróżnić różne części projektu, a wszystko jest na białym tle. Dzięki temu wygląda znajomo i bardzo łatwo jest rozróżnić wszystkie części projektu, którym zarządzasz.
Wszystkie te funkcje sprawiają, że Google Tables bezpośrednio konkuruje z innymi aplikacjami, które są bardziej wydajne w pracy zdalnej, takie jak Trello i Notion. Jednak obecnie (październik 2020 r.) dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych jako wersja beta.
Jak działa Google Tables?
Google Tables umożliwia użytkownikowi stwórz wirtualną tablicę w którym możesz w najwygodniejszy sposób zorganizować wszystkie zadania związane z realizowanym projektem. Po utworzeniu umożliwia dostosowanie każdego zadania za pomocą danych.
Niektórzy dane, które można powiązać z zadaniem To członek zespołu odpowiedzialny za jego wykonanie, krótki opis zadania i jego status (o ile jest w toku, w trakcie lub zakończone). W razie potrzeby możesz nawet dodać załączniki, takie jak zdjęcia lub dokumenty.
Ale powodem, dla którego Google Tables jest rewolucyjny, jest to wykrywa postęp w projekcie bez konieczności ręcznej modyfikacji przez użytkownika. Osiąga to, zbierając dane z różnych źródeł, porównując je i wklejając do innego dokumentu jako podsumowanie, które można wyświetlić.
Ponadto aplikacja ta pozwala zaplanować wysyłanie e-maili z przypomnieniami, gdy zadanie zbliża się do terminu; a także wysyłanie wiadomości do pokoju rozmów w przypadku pilnego problemu i ponowne przydzielanie zadań w zależności od dostępności członków projektu.
Czy Google Tables jest całkowicie bezpłatne?
Dostęp do tego narzędzia będzie bezpłatny dla wszystkich użytkowników z kontem Google. Istnieje jednak również wersja lub tryb, w którym płacąc miesięczną płatność, będziesz mieć dostęp do większej liczby opcji i korzyści. W tej sekcji zostawiamy podsumowanie cech każdego z nich.
Darmowa wersja pozwala mieć maksymalnie 100 tabele i 1000 wierszy. Ponadto możesz mieć do 1 GB zajęty przez załączniki i wykonać łącznie 50 akcji botów (które są automatycznymi akcjami aktualizacji i ponownego przydzielania zadań).
Ze swojej strony płatna wersja pozwala mieć dziesięć razy więcej te same korzyści: 1000 tabel, 10 000 wierszy, 10 GB załączników i 500 działań botów. Zawiera również zaawansowane funkcje udostępniania i historii.
Te ulepszenia mają rozszerzenie koszt 10 $ miesięcznie na użytkownika. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak kupić płatną wersję i jakie są jej konkretne korzyści, zalecamy odwiedzenie Centrum pomocy Google Tables.
Mamy nadzieję, że to podsumowanie pomogło Ci nieco lepiej zrozumieć, czym jest Google Tables i jak działa – nowa aplikacja Google do łatwego zarządzania zadaniami i projektami.