Jako jeden z największych wysiłków na rzecz zmniejszenia obciążenia pracą wszystkich członków załogi, a tym samym poprawy integralności danych nawigacyjnych w 1978 r. System adresowania i raportowania łączności statku powietrznego lub ACARS, jest zintegrowany z lotnictwem.
Dopiero w latach 80-tych system ten stał się dość popularny i przez lata ten system odbył wspaniały lot, oprócz wielu ulepszeń w swoim systemie.
ACARS obejmuje system komunikacji, który jest określony w nadzór nad kodem między statkiem powietrznym a jego stacją naziemną. Wszystko to udaje mu się zrobić, a jedynym celem jest umożliwienie automatycznej kontroli stanu samolotu podczas lotu.
W ten sposób wysyła różne typy danych do centrum serwisowego, kierując w ten sam sposób wszystko, co dotyczy komunikacja operacyjne i logistyczne tego samego.
ACARS, INMARSAT i HFDL Co musisz wiedzieć?
W latach 70-tych samoloty zaczęły mieć skomplikowany sprzęt z komputerami w swoich systemach, ale nie komputery osobiste, ale inny specjalny sprzęt lotniczy. Ta okoliczność otworzyła drzwi do jeszcze większego rozwoju, tak że w 1978 roku ACARS ustąpił miejsca akronimowi w języku angielskim, ale to oznacza „System adresowania i raportowania łączności statku powietrznego”.
Do tego wszystkiego trzeba jeszcze dodać fakt, że zaczęto podłączać sprzęt komunikacyjny, który był na pokładzie i który działał z pasmami VHF: Bardzo wysoka częstotliwość i HF: Wysoka częstotliwość
Ta kombinacja umożliwia urządzeniu wysyłanie i odbieranie wiadomości przez zautomatyzowaną sieć, która jest zlokalizowana w jego stacjach naziemnych.
Wspomniane stacje są również połączone ze scentralizowanym systemem dystrybucji, który automatycznie kieruje wiadomości między statkiem powietrznym a odbiornikiem naziemnym. Ten sam proces jest nawet odwrotny.
Z tego powodu ta sieć, która składa się z czterech satelity, którego lokalizacja znajduje się na geostacjonarnej orbicie równikowej, tuż nad Pacyfik, Ocean Indyjski oraz wschodnia i zachodnia część Oceanu Atlantyckiego pomagają w zapewnieniu tego wszystkiego szerokiego pokrycia od 80 stopni szerokości geograficznej północnej do 80 stopni południowej szerokości geograficznej.
ACARS szybko stał się super ważnym narzędziem do prawidłowego zarządzania operacjami lotniczymi. Dzięki temu możliwe było również ułatwienie nie tylko automatycznego wysyłania danych lotu, ale także wymiany komunikatów, które powstają w ramach usługi, a także otrzymywania informacji. meteorologiczny bez problemu.
FANS i jego łącza danych
Lata po ACARSICAO utworzyło komitet, którego zadaniem było stworzenie systemu nawigacji lotniczej na przyszłość. W ten sam sposób opracowano różne koncepcje, które zaczęły obowiązywać w celu osiągnięcia zarządzania ruchem lotniczym.
W przypadku tego systemu musieli skoncentrować się na wcześniejszych pracach prowadzonych z ICAO, które miały szeroki związek z automatycznym zależnym nadzorem ADS lub automatycznym zależnym nadzorem.
Ten postęp pomógł w komunikacji, która ma miejsce między pilotem a kontrolerem za pośrednictwem łączy danych CPDLC lub Komunikacja łącza danych pilota kontrolera. Od tamtej pory te działania znane są jako „WENTYLATORY”, co oznacza system awioniki.
Ten system zapewnia komunikację bezpośrednio przez zaawansowane łącze danych z pilotem i sterowanie ruch lotniczy. W ten sposób można przenieść nawigację powietrzną i własny nadzór na znacznie wyższy poziom.