ZA zamówienieJest to dokument, który kupujący firmy składają sprzedawcom w celu zażądania różnych potrzebnych im produktów; Zawiera wszystkie niezbędne informacje, aby dostawca mógł zrozumieć uzgodnione warunki i miejsce, w którym produkty mają być dostarczone.
Dokumenty te mają duże znaczenie dla firm, ponieważ bez nich nie będą mogły być odebrane produkty niezbędne do zadowolenia klientów, podobnie nie będzie możliwe zawieranie umów z dostawcami. Aby ukończyć ten dokument, będziesz musiał wykonać tylko szereg prostych kroków.
Otwarte i zamknięte zamówienie zakupu
Zamówienie jest składane jako plik orginalny dokument, który jest wysyłany do dostawcy żądanych towarów i usług, należy również mieć jego kopię i bardzo dobrze przechowywać te dokumenty, aby zapobiec jakimkolwiek incydentom.
Plik otwórz zamówienieTrwa do momentu anulowania przez wystawcę (kupującego); Dzieje się tak, gdy wymagania prawne nie są zaznaczone w kupnie i sprzedaży produktu lub w warunkach sprzedaży (takich jak ceny) i pozostaje takie do momentu anulowania; Służy to sprzedawcy do przygotowania zamówienia i wystawienia faktury w przypadku przyjęcia zamówienia.
Z drugiej strony tak jest zamówienie zostało zamknięteczyli o otrzymanych pozycjach, które są określone w zamówieniu i przy ich wytwarzaniu można je zamknąć; Tylko jeśli wszystko zostało już anulowane i otrzymane poprawnie, jeśli chcesz skomentować zakup, możesz to zrobić przed jego zamknięciem.
Jak złożyć zamówienie?
Te dokumenty, pozwolili nam postęp w prawidłowy sposób w firmie, ponieważ oferują (towary i usługi), które będą oferowane klientom; Jeśli zacznie ich brakować, konieczne jest pilne złożenie zamówienia, aby nie zabrakło Ci produktów, musisz utrzymywać system kontroli zapasów.
Należy pamiętać, że jest to interesujący dokument, że musi być również dobrze napisany i napisany w języku formalnym kroki do wykonania Dokument to: Wyślij zapytanie, w którym szczegółowo opiszesz, co chcesz kupić i jaki jest cel biznesowy tego zakupu, a tym samym uzyskaj autoryzację.
Następnie musisz znaleźć dostawcę, kiedyś dział zakupów zatwierdź wniosek, to wystawia zamówienie, aby uzyskać najbardziej dogodne dane dostawcy dla Twojej firmy.
Podobnie powinno Potwierdzić zamówienie, gdy dostawca otrzyma zamówienie, zweryfikuje, czy jest w stanie je dostarczyć na czas i zatwierdza poprzez platformę kontraktową, wtedy dostawa musi być kontynuowana, po wejściu w tę fazę wystarczy tylko poczekać na zamówione produkty i zweryfikować ilość kiedy przyjadą.
Treść, jaką musi mieć zamówienie zakupu i jego format – Przykłady
Podstawowe elementy, które muszą posiadać te dokumenty to: dane kupującego i sprzedającego, imię i nazwisko oraz numer identyfikacji podatkowej kupującego, dane dostawy i fakturowania, miejsce i data wystawienia, uwagi i spostrzeżenia (tutaj opisujesz szczegóły produktów ).
Także musisz umieścić, cenę stałą i formę płatności, termin opóźnienia dostawy oraz podpis osoby upoważnionej. Oprócz tworzenia tych dokumentów musisz korzystać z programu Word, a jeśli chcesz skorzystać z któregokolwiek z jego szablonów, w którym wypełnisz tylko niezbędne dane lub możesz je utworzyć samodzielnie, gdzie najpierw wskażesz informacje, a następnie zrobisz pudełko (lista) gdzie towary są odzwierciedlone i usługi, które są potrzebne.
Na przykładMożesz rozpocząć od wpisania nazwy dostawcy, w kolejnym wierszu adresu, numeru telefonu, w kolejnym wierszu numeru potrzebnej ilości, w okienku umieść listę z każdą pozycją, obok cena jednostkowa i jej cena całkowita.
Możesz także zacząć od umieszczenia pliku Nazwa firmy i jego informacje, w polu możesz umieścić (ilość, waga, opis, ceny) i utworzyć pole poniżej, w którym znajduje się pieczęć i podpis.