Marketing cyfrowy nazywa się grupowaniem różnych manewrów w celu promowania określonych produktów i usług między innymi za pośrednictwem filmów, platform internetowych, takich jak blog, w sieciach społecznościowych, przestrzeniach internetowych.
Ale to od roku 1996 założyciel Amazon, Jeff Bezos, wymyśla nowy sposób sprzedaży i zwiększania sprzedaży książek na Amazon za pośrednictwem stron internetowych innych sprzedawców. Stało się to znane jako Marketing afiliacyjny.
W marketingu cyfrowym prowizja była wliczana za sprzedaż produktów, o ile była wymieniona na stronie internetowej tego sprzedawcy; Obecnie istnieje kilka sieci afiliacyjnych, do których można uzyskać dostęp jako pośrednik, na przykład w Hiszpanii Awin, Trade Tracker i Time One-Performance pośród innych.
Więc czym jest marketing afiliacyjny?
Marketing afiliacyjny jest zatem oddziałem Marketing cyfrowyw którym podmioty stowarzyszone, czyli strony internetowe, są odpowiedzialne za reklamowanie produktów innych osób, między innymi handlowców, firm, blogerów; i pozwala zarabiać prowizję za promowanie i dokonywanie sprzedaży tak długo, jak klient wykona z góry określony ruch.
Oznacza to, że płacisz za uzyskane wyniki, którymi może być dokończenie rejestracji, dotknięcie linku lub zakup produktu, a nie za jego promocję; więc wszyscy korzystają, reklamodawca, który płaci, jeśli są wyniki i partner, ponieważ jego działania promocyjne były pozytywne, osiągając wyznaczony cel.
Aspekty, które należy wziąć pod uwagę prowadząc marketing afiliacyjny
Istnieją pewne aspekty lub niezbędne filary, które należy wziąć pod uwagę podczas przeprowadzania promocji marketingu afiliacyjnego, aby uzyskać pożądany efekt; na przykład trafność, czyli produkt musi być dostosowany do zainteresowań Twoich klientów i nie zmieniaj swojego bloga w coś bezsensownego, dlatego warto promować produkty, które dostarczają rozwiązań.
Kolejnym ważnym aspektem jest wszechstronność produktutam, gdzie jest wystarczająco dużo informacji i łatwo je zdobyć, a także można dodać pewne akcesoria, które przyciągną uwagę użytkownika; Jeśli możesz wypróbować produkt, możesz wydać na jego temat wystarczająco uzasadnioną opinię.
Ważne jest, aby użytkownik został przekierowany do łącza tekstowego w witrynie produkt promocyjny, gdy informacja o produkcie jest pokazana, nadając jej wagę i wartość; Na koniec musisz być uczciwy, aby czytelnik dostrzegł, że nie ma oszustwa i że sprzedajesz tylko po to, aby zarobić na prowizję, ważne jest, aby zachować jego zaufanie.
Jak zarabiać na promowaniu produktów afiliacyjnych?
Jeden z najważniejszych kluczy do zarabiania pieniędzy jako partner jest promowanie produktów, na które na rynku jest duży popyt, bo to będzie generować dobre prowizje, które wahają się od 30 do 75%, można sprzedawać zarówno produkty wirtualne, jak i fizyczne, te ostatnie są dostarczane bezpośrednio do klienta.
Pamiętaj, że produkt firmy jest promowany w zamian za prowizję, ale uzyskanie pożądanego wolumenu i zysków wymaga czasu, ponieważ wymaga pewnych strategie długoterminoweZaleca się zacząć od jednego produktu, a następnie dodawać kolejne; szukaj również różnych sposobów promowania tego produktu w Internecie.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zacząć w tej branży, jest zarejestrować się w firmie produktu które planujesz promować, co jest bezpłatne, wtedy kiedy przejdziesz do promocji, otrzymasz osobisty link i tylko za jego pośrednictwem.
Możesz dokonać sprzedaży i otrzymać komisja który został wygenerowany, a nie przez inny link; Nie ma dokładnej liczby, ile możesz zarobić, będzie to zależeć od twojego wysiłku i wytrwałości, jaką musisz promować i sprzedawać produkt.
Wreszcie jest to bardzo ważne zdefiniować cel Co chcesz osiągnąć, do jakiej grupy odbiorców zamierzasz skierować produkt i jakich metod zamierzasz użyć, aby uzyskać proponowane cele i pożądane zyski; Cóż, wielką zaletą tej techniki marketingu afiliacyjnego jest to, że nie musisz produkować produktu ani usługi.