Wymagany zawód, który przeciąża dział administracyjny firmy absolutne zaangażowanie i poświęcenie osiągnięcie celów i zadań wyznaczonych przez instytucję.
Ponieważ, mimo że nie są najwyższym autorytetem w żadnej z tych organizacji, współpracując z innymi podobnymi do niej działami, udaje im się przeprowadzić prawidłowe zarządzanie, które gwarantują sukces Twoich usług.
Jednak praca w sposób zapewniający odpowiednią produkcję kapitału wymaga interwencja czynników, takich jak przywództwotak, aby każdy podmiot wchodzący w skład firmy mógł znaleźć drogę do realizacji swoich zadań.
Teorie i zasady rządzące administracją
Administratorzy, będąc nauką, której studia pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie organizacji, muszą być także postaciami o niezwykłej ludzkiej zdolności, gwarantującej powodzenie ich zarządzania.
Istnieją teorie, aby wyszkolić profesjonalistę, który będzie pełnić tę rolę stworzony przez Henri Foyal oraz inne charakterystyczne postacie, których myśli personel administracyjny może przyjąć tak, aby spełniały parametry planowania, organizowania, rozwijania, koordynowania i kontrolowania środowiska pracy.
Niektóre teorie znane administratorom
Z biegiem lat każda znana teoria ulegała różnym zmianom dostosować się do różnych okoliczności, które wpływają na przestrzeń roboczą.
Począwszy od neoklasycyzmu, gdzie administracja rozwijała zadania w sposób mechaniczny, nie zwracając najmniejszego uwagi na naturę człowieka i jego zachowanie.
Później ten pomysł został odrzucony i dzięki podejściu behawioralnemu zrozumiano, że każdy fachowiec potrafił znaleźć elastyczne i demokratyczne rozwiązaniafaworyzować podmiot.
Od tego momentu generowane są inne podejścia, w których każda osoba tworzy firma działa jako system, dlatego przy podejmowaniu decyzji należy wziąć pod uwagę wszystkie kluczowe aspekty, które będą podlegały zmianom.
W ten sposób obszary o dużym znaczeniu, takie jak zasoby ludzkie, jego administracja działa w oparciu o te teorie, aby wypełniać swoje cele i funkcje.
Zasady rządzące administracją
Niezależnie od podmiotu lub instytucji zatrudniającej personel administracyjny, muszą działać w oparciu o zasady które umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie ich zadań.
Należą do nich hierarchia, która jest niczym innym jak plikiem piramida dowodzenia, na którą składają się instytucje, co idzie w parze z kontrolą, jednością dowodzenia i delegowaniem władzy na inne wydziały.
Towarzyszy im również specjalizacja, która przypisuje zadania każdemu agentowi, do którego zostali zatrudnieni, które są klasyfikowane na podstawie centralizacji i decentralizacji każdej firmy.
Teorie i zasady leżące u podstaw przywództwa
Oprócz administracji, przywództwo jest również głównym czynnikiem sukcesu instytucji, których teorie są dyskutowane między narodzinami a stworzeniem tych, którzy pełnią tę rolę.
Teorie, które kierują liderami
Z teorii przywództwa partycypacyjnego wynika, że dobry lider umożliwia udział różnych osób lepsze zrozumienie decyzji i uzgodnienie celu, który zapewni korzyści wszystkim podmiotom.
Podobnie jest w przypadku przywództwa transakcyjnego korzyści i kary są przyznawane tym, którzy na nie zasługują, motywować w taki czy inny sposób do elementów składowych firmy.
Podobnie przywództwo transformacyjne zakłada, że ludzie mają skłonność do podążania za osobą, która ich inspiruje i służy jako przykład, więc ich wizja i entuzjazm pozwolą im wygenerować znaczące zmiany.
Zasady przywództwa
W przeciwieństwie do zasad administracji, te, na których opiera się przywództwo, są niczym innym wartości, które jednostka musi posiadać do prawidłowego wykonywania zadań.
Zgodnie z teorią trajektorii celu, właściwy lider firmy musi spotykać się z miękkimi umiejętnościami, takimi jak uczciwość, inteligencja, kompetencje, uczciwość, odwaga, otwartość i chłonność, które mogą pozwolić ci oglądać w dłuższej perspektywie i uzyskać największe korzyści dla instytucji.