Skip to content

Jakie są najczęstsze problemy w strukturach organizacyjnych?

21 de luty de 2021

Struktury organizacyjne są główny szkielet każdej firmy; to znaczy, co sprawia, że ​​codziennie się ruszasz. Pozwalają one osiągnąć cele, a tym samym firma może się utrzymać. Chociaż większość organizacji ma trudności i słabości w swojej strukturze organizacyjnej, niektóre można zidentyfikować, a inne nie.

Identyfikacja każdego z tych problemów jest jednym z kroków prowadzących do poprawy postępu firmy; tak, że może dać swoim klientom większą satysfakcję, dla swoich pracowników przyjemne środowisko pracy i solidne relacje biznesowe.

Najczęstsze problemy w strukturach organizacyjnych

Niepowodzenia opinii: Jednym z problemów, który może pojawić się w strukturach organizacyjnych, jest nie przywiązywanie wagi do informacji zwrotnej; co to jest zdolność pracowników i klientów do wyrażania swoich pomysłów, opcje, a nawet obawy. Brak informacji zwrotnej w firmie może mieć wpływ na przywództwo; stąd jego znaczenie. Wszystko to dlatego, że dzięki komentarzom menedżerowie i kadra zarządzająca mogą oceniać braki we wdrażanych systemach.

Ponadto te komentarze zezwalają na rozszerzenie efektywna komunikacja oraz w zasadach zaprogramowanych w firmie. Na przykład skutecznym mechanizmem komunikacji mogą być ankiety, spotkania jeden na jeden i grupy fokusowe.

Bez informacji zwrotnej może istnieć plik sfrustrowane środowisko pracy. Pracownicy nie mogą odnosić się do swoich miejsc pracy; wszystko to z powodu braku celu i motywacji, co może prowadzić do złej jakości usług i konfliktu w środowisku.

Małe przywództwo w strukturach organizacyjnych

W firmie przywództwo jest podstawowym elementem przestrzeganie i stosowanie struktur organizacyjnych. Jeśli ta struktura jest skuteczna, ale nie zapewnia odpowiedzialności lub nie egzekwuje zasad firmy; ta struktura nie jest produktywna. Skuteczne przywództwo to takie, które zachęca i wzmacnia innych do przestrzegania polityki wdrożonej przez firmę.

Na przykład, jeśli firma prowadząca sklep z napojami gazowanymi ma zasadę, że pracownicy mogą cieszyć się darmowym napojem gazowanym 35 minut przed zmianą; ale lider zespołu pozwala pracownikom zabrać ich w dowolnym momencie, co co się stanie, to że ta polityka stanie się przestarzała ponieważ nie jest stosowany.

Brak wizji

W strukturze organizacyjnej wizja, kierunek i cele są bardzo ważne. Bez żadnego z tych problemów w firmie pojawienie się nie zajmie dużo czasu; ponieważ pracownicy mogą być pozbawieni motywacji i produktywni. Ponadto, jeśli członkowie organizacji nie wyznaczą celu lub proporcjonalnego kierunku, nie będzie powodu, dla którego mieliby być dla firmy lub pracowników.

biznesmenów omawiających biznes

W tym celu deklaracja wizji zawierałaby podstawowe wartości, które mogą wyjaśniać, w jaki sposób misja pomoże firmie; Te elementy zapewnią cele, wizja i wytyczne o sposobie, w jaki wszystko w firmie będzie się odbywać, biorąc pod uwagę znaczenie moralności i etyki w biznesie.

Oznaki złej struktury organizacyjnej

Pracownicy nie wiedzą, kto jest ich liderem: Ten sygnał można zaobserwować, gdy pracownicy nie wiedzą, do kogo mogą się zwrócić aby rozwiązać twoje wątpliwości. Dlatego ważne jest, aby każdy pracownik dokładnie wiedział, gdzie może znaleźć rozwiązanie problemu; Dlatego ważne jest, aby istniała hierarchia określonych obowiązków.

Informacje zostały utracone lub istnieje przeróbka: Kiedy istnieją słabe kanały komunikacji wewnętrznej w firmie, powstaje chaos organizacyjny. Dlatego też przepływ komunikacyjny powinien służyć aby jednostki i działy połączyły siły. W ten sposób jeden lub dwa działy powinny wiedzieć, kiedy konieczne jest zebranie się w celu wspólnego sporządzenia raportu.

Podsumowując, zobacz, jakie są najczęstsze problemy w strukturach organizacyjnych, aby firma mogła stawić czoła każdej ewentualności, która się pojawi, To jest ważne. Pamiętaj, że rozwój biznesu będzie zależał od dobrej komunikacji, wizji i dobrego przywództwa.

dołącz do naszego kanału telegram