Skip to content

Jakie są jakościowe i ilościowe metody i techniki badania rynku?

9 de marzec de 2021

Dzisiaj porozmawiamy o tym, czym są jakościowe i ilościowe metody i techniki badania rynku? Kiedy mówimy o badaniach rynku, mamy na myśli plik proces, który poszukuje i obejmuje różne działania mające na celu gromadzenie, identyfikację i rozpowszechnianie produktu firmy. Dochodzenia te decydują o jego powodzeniu przed wprowadzeniem na rynek iw trakcie jego wprowadzenia, będąc podstawową częścią biznesplanu.

Jaki jest cel badania rynku?

Główną funkcją badań rynkowych jest analizować zachowania i cechy populacji. Celem badania rynku jest poznanie klienta, aby sprzedał towar, współudział w jego sukcesie przed wprowadzeniem produktu na rynek.

Przeprowadzając badanie rynku, możemy znaleźć dwa typy, jakościowe badanie rynku lub ilościowe. Te dwa typy badań mają różne metodologie, z których każda jest stosowana w zależności od celu badań

Jakościowe badania rynku

Badania jakościowe wykorzystuje jako dane analityczne, zasoby ludzkie i ich opinie. Dzięki temu udaje mu się głębiej zrozumieć konsumenta w kontekście kulturowym, w którym ma uzyskać więcej informacji o sytuacji, wydarzeniu lub jego postawie.

Od tego czasu jej charakter jest zwykle głębszy zagłębia się w znajomość potrzeb klienta. W ten sposób identyfikacja reakcji, które mogą pojawić się w odniesieniu do przedmiotu badań, pomaga firmom i markom w uzyskaniu produktów bardziej równoważnych z tym, czego oczekuje klient. Aby poznać dane, których potrzebuje firma, metody takie jak:

  • Grupy dyskusyjne z tymi grupami, które składają się z ograniczonej liczby uczestników, oczekuje się twojej opinii na temat jakiegoś aspektu produktu oferowanego przez firmę. Chociaż praktyka ta jest stosowana na płaszczyźnie fizycznej, jej odpowiednikiem w świecie cyfrowym mogą być komentarze do produktu.
  • Z drugiej strony stosuje się rozbudowane wywiady, w których na koniec dialogu wyciągane są wnioski na temat tego, co wywiad chce przeanalizować
  • Wreszcie na rynku jakościowym zwykle stosuje się metodę analizy, tzw obserwować konsumentów w siedzibie firmy. Analizy te wykonują ci, którzy pracują w sklepie, ponieważ to oni mają największy kontakt z konsumentem.

Ilościowe badanie rynku

Ma podejście do badań, które mają na celu pomiar. wykorzystuje głównie dane matematyczne, gromadząc je za pomocą ankiet i wywiadów pozyskiwanie mierzalnych danych i odkrywanie wzorców w badaniach.

Regularnie tego rodzaju badania koncentruje się na gromadzeniu danych i strukturach w celu uzyskania statystyki. Skupia się na zbieraniu informacji przez większą liczbę uczestników, w ten sposób badając każdego z nich i stosując techniki rozpoznawania tych wzorców, takie jak:

  • Poprzez wywiady telefoniczne zadawany jest zestaw szczegółowych pytań grupie populacji, w celu uzyskania odpowiedzi, które są wykorzystywane do badań rynkowych.
  • Inną metodą są ankiety lub wywiady, gdzie dostarczana jest seria pytań, za pomocą których analizuje w odpowiedziach preferencje rynku. Można to zrobić osobiście lub online
  • W badaniach rynku, jeśli chcemy analizować konkurencję, najczęściej stosuje się metodę Mystery Shoping, gdzie zakupy dokonywane są z planowaniem, do zbadania elementów, których potrzebuje firma konkurenta.

analiza danych rynkowych

Należy wspomnieć, że nie są jedynymi, bo po wielkim postępie technologicznym, który prezentowaliśmy na przestrzeni lat, oni udało się ewoluować ramię w ramię z populacją tworzenie wielu sposobów gromadzenia i badania informacji w prostszy i bardziej szczegółowy sposób, aby stworzyć interakcję z konsumentami i firmami, demonstrując w ten sposób jej znaczenie w strategii marketingowej.

Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie przydatny, w którym widzieliśmy Jakie są jakościowe i ilościowe metody i techniki badania rynku?

dołącz do naszego kanału telegram