Nie jest dla nikogo tajemnicą, że pieniądze są dla firm bardzo ważne. Dlatego każda firma lub firma zawsze szuka zwiększyć sprzedaż. Chociaż jest to proces, którego nie można osiągnąć z dnia na dzień. Wysiłek, aby to osiągnąć, jest tego wart dla firmy.
Dlatego z biegiem czasu wiele osób zapewniało systemy sprzedaży na podstawie ich badań i analiz. Wiele z nich zostało już odrzuconych, ponieważ nie dostosowują się do ciągłych zmian związanych z technologiami i wpływem, jaki mają one na współczesnego klienta.
Jednak nadal istnieją systemy sprzedaży, które nadal odnoszą sukcesy. Tak jest w przypadku Siedem kroków spersonalizowanego procesu sprzedaży. W tym artykule wyjaśnimy, o co chodzi w tych siedmiu krokach i wszystko, co musisz o nich wiedzieć.
Jak wygląda proces sprzedaży?
Proces sprzedaży odnosi się do procesu od pierwszej interakcji z klientem do zawrzeć umowę finansową i można sprzedać produkt lub usługę. Jak to słyszymy, brzmi to całkiem prosto. Cóż, myśląc, że chodzi tylko o powitanie klienta, oferowanie tego, co sprzedajemy i czekanie, aż podejmie decyzję.
W rzeczywistości ten proces jest znacznie bardziej delikatny, niż nam się wydaje. Cóż, chodzi o aplikowanie różne techniki i strategie aby osiągnąć nasz cel, sprzedaj produkt. Chodzi o zapewnienie klienta, że dokonuje bezpiecznego zakupu.
Tu rodzą się systemy sprzedaży, te struktury podzielić proces sprzedaży mając na celu skupienie się konkretnie na każdym z obszarów, które go tworzą.
Oczywiście są firmy, których produkty i usługi są uważane za niezbędne i dlatego nie przejmują się zbytnio strategią sprzedaży, którą obsługują. W tym przypadku moglibyśmy znaleźć szpitale, kliniki i firmy pogrzebowe. Istota niezbędne usługi nie wymagają spersonalizowanych procesów sprzedażowych.
Jednak w przypadkach, w których produkty mogą być zużyte, firmy szukają zastosuj najlepszy proces sprzedaży. Mogą to być firmy zajmujące się sprzedażą samochodów, serwisy internetowe, firmy ubezpieczeniowe, a nawet firmy zajmujące się promocją turystyki.
Siedem kroków skutecznego spersonalizowanego procesu sprzedaży
Poniżej szczegółowo wyjaśniamy każdy z siedmiu kroków, które składają się na efektywny proces sprzedaży:
Pierwszym krokiem jest reklama. Jest to pierwszy kontakt z klientem, na tym pierwszym kroku trzeba być bardzo ostrożnym, gdyż to on jest odpowiedzialny wywołać pierwsze wrażenie na kliencie. Ten krok obejmuje zarówno rozmowy telefoniczne, broszury, jak i nawet reklamy online.
Drugim krokiem jest podejście. Budząc zainteresowanie lub zdobywając uwagę klienta, konieczne jest ustalenie podejścia do personalizacji procesu. W związku z tym, najważniejsza jest elokwencja do uwzględnienia i osiąga się to poprzez promowanie socjalizacji pracowników.
Po podejściu konieczne jest nawiązanie bardziej osobistego kontaktu z klientem. Dlatego musisz znać swoje potrzeby i twoją dostępność finansową. Aby to zrobić, musisz wybrać odpowiednie pytania, nie chcemy na tym etapie stracić klienta.
Gdy potrzeby klienta i jego dostępność są znane, oferowany jest biznes. W ten sposób oczekuje się, że tak poprawnie przestudiowany klientowi aby móc zaoferować produkt, który odpowiada Twoim potrzebom. Ponadto, aby mieć jako wsparcie kilka alternatyw, które mieszczą się w wyżej wymienionych wymaganiach.
W niektórych przypadkach klienci nie są zadowoleni z naszych ciężko wywalczonych argumentów. Oczekują czegoś bardziej demonstracyjnego niż to, co oferujemy. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie demonstracji lub przedstawienie dowodu usługi. Aby to zrobić, musisz mieć optymalne narzędzia spełniać wymagania klientów. Zwykle klientami, którzy żądają demonstracji, są osoby posiadające wiedzę na temat oferowanego produktu lub usługi. Dlatego musimy sprostać.
Wreszcie, aby sfinalizować spersonalizowany proces sprzedaży, konieczne jest przeprowadzenie negocjacji. Ten proces jest najprostszy. Jednak będąc tak blisko zakończenia sprzedaży, zwykle uważany za najbardziej delikatny. W przypadku sprzedaży internetowej konieczne jest śledzenie przesyłki.