Obecnie istnieje wiele powodów, dla których możesz potrzebować zaprojektuj okrągłą tablicę obiektów w programie do edycji, w tym przypadku 3D Studio Max, w którym można również tworzyć trójwymiarowe teksty.
Na przykład podstawowym ćwiczeniem podczas nauki korzystania z tego programu, a zwłaszcza funkcji, którą dzisiaj zobaczymy, jest kotwica lub pivot, postać w stosunku do innych sąsiednich.
Ta opcja, choć może się na to nie wydawać, ma wiele interesujących zastosowań, które można wykorzystać do symulacji, wyszczególniać lub pokazywać określone czynności codziennie.
Wspomniany „pivot” mógłby to być stół, a naszą potrzebą jest dodanie ludzi lub krzeseł, lub obu (ludzie siedzący na krzesłach) wokół. Podobnie, w środku można zrobić krzew i medytować wokół niego.
Oczywiście w programie można edytować kolory i używać innych kształtów. Niezależnie od tego, czego potrzebujesz, ten program może zastosuj się do tego, o co prosisz.
Nie czekajmy dłużej! Zobaczmy dalej, najlepsze szczegółowe wyjaśnienie w sieci można znaleźć informacje na temat tworzenia okrągłego układu obiektów w 3D studio max, a nawet ukrywania obiektów i blokowania ich.
Pierwsze kroki, aby utworzyć okrągłą tablicę obiektów
Po otwarciu programu kliknij opcję „utwórz” po prawej stronie, a następnie kliknij przycisk znajdujący się poniżej „kształtów”. Teraz wybierz dowolny obiekt lub potrzebujesz.
W tym samouczku użyjemy cylindra, kliknij i umieść go w odpowiednim obszarze. Następujący można wyprowadzić dwa możliwe przypadkiPo pierwsze, druga figura, która ma być zakotwiczona, to ten sam utworzony walec lub inna figura.
W tym artykule, Wybieramy utworzony cylinder, kopiujemy go i przy wciśniętym klawiszu Shift przesuwamy cylinder w żądaną stronę na osi X lub Y.
Teraz zobaczysz okno z kilkoma opcjami, wybierz, gdzie jest napisane „obiekt”, opcja „kopiuj” i kliknij „ok”. Następnie, jeśli chcesz, Możesz zmienić kolor figury i interfejs swojego projektu.
Jeśli co chcesz dodać kolejną figurę i nie kopiuj tego samego cylindra, po prostu wybierz go i umieść w wybranym miejscu. Następnie zmień oś wymienionej figury i zmień ją na trzpień cylindra lub używany przedmiot.
Jak powtarzać lub kopiować obiekty w szyku kołowym
Kliknij główną postać (pivot), a następnie naciśnij przycisk górnej opaski z obrazem kilku kwadratów i strzałką, po umieszczeniu na niej kursora mówi się „ Użyj przekształcenia środka współrzędnych ”
Po wyświetleniu listy opcji wybierasz trzecią, wybierz obiekt, który chcesz powtórzyć, następnie w górnym pałąku kliknij „narzędzia” i na liście rozwijanej naciśnij „tablica”.
Bardzo ważne jest, aby w nowym oknie nacisnąć, przycisk „Resetuj wszystkie parametry” usunąć wskazane tam współrzędne.
Następnie w polu zatytułowanym „wymiary tablicy”, w wierszu 1D, z nagłówkiem kolumny „liczba”, wskazujemy, ile razy Chcemy, aby poprzednio wybrana figura została powtórzona.
Teraz kliknij strzałka skierowana w prawo, znajdujący się pośrodku z trzech u góry, dodatkowo w kolumnie Z wpisz liczbę 360. Naciskając przycisk „Podgląd” będziesz mógł wreszcie wyobrazić sobie okrągłą macierz.
Rekomendacje na podstawie ceny 3d Studio Max i innych programów
Jeśli kiedykolwiek szukałeś ceny za studio 3d max i byłeś zaskoczony, trzymaj się mocno krzesła, ponieważ inne programy są jeszcze droższe.
Na przykład słynny AutoCAD używany szczególnie przez architektów, ma miesięczną licencję w wysokości 266,20 €, jednak pobiera opłatę w przypadku opłacenia całego roku, co daje około 177 €.
W przypadku program Revit, miesięczna licencja kosztuje 381 €, w ten sam sposób, jeśli płacisz za cały rok, co miesiąc kosztuje około 253 €, prawie tyle samo, co miesięczna opłata za AutoCAD.
Dla tworzenie gier wideo i animacji, miesięczna licencja programu Maya, jest równa licencji 3d studio max, w której można wstawiać plany i obrazy za 254,10 EUR, zmniejszając się o około 170 EUR.