Skip to content

Jak sporządzić profesjonalny list motywacyjny? – Darmowe szablony (przykład)

26 de luty de 2021

Naucz się tworzyć profesjonalny list motywacyjny jest to niezbędne od momentu wejścia w świat pracy.

Niezależnie od tego, czy masz studia średnio-zaawansowane, zaawansowane czy specjalistyczne; tak jakby twoje doświadczenie było szerokie lub nieistniejące, to nie ma znaczenia. Cóż, tego typu dokument nie rozróżnia tych aspektów.

W rzeczywistości każdy, kto decyduje się na rozszerzenie pracai wyślij swoje Curriculum vitae lub CVmusi mu towarzyszyć dokument prezentacyjny.

Co to jest profesjonalny list motywacyjny?

To nic innego jak list, w którym kandydat na stanowisko lub pracę daje się poznać zawodowo. Zainteresowana strona przedstawia w nim powody, dla których jest najlepszą perspektywą do uzyskania tej pracy.

List motywacyjny tego typu, nigdy nie powinien zastępować CV. Jednym z najważniejszych aspektów tych dokumentów jest przedstawienie doświadczenia, jakie masz w danej dziedzinie.

Tak jak list motywacyjny jest krótkim wprowadzeniem, które ma wykazać, dlaczego warto wziąć pod uwagę tę pracę, tak Curriculum vitae jest miejscem, w którym możesz zademonstrować swoje prawdziwe cechy, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak stworzyć i sporządzić Curriculum Vitae w Canva jak w Freepik

Jeśli natomiast użytkownik nie ma żadnego doświadczenia zawodowego, to co musi zrobić, to życiorys dotyczący pierwszej pracy, o której mówi Twoje możliwości, umiejętności, predyspozycje i dlaczego chcesz dołączyć do firmy.

Jak napisać prezentację z szablonu?

W sieci jest wiele wzorów liter profesjonalna prezentacjaprzy czym kilka z nich jest dostępnych bezpłatnie i trzeba je tylko wypełnić.

W tym sensie na stronach takich jak modele programów nauczania możesz pobierz wiele bezpłatnych szablonów tych dokumentów, z różnymi prezentacjami i projektami.

Wystarczy wejść na stronę, zapoznać się z różnorodnością opcji i kliknąć przycisk „Ściągnij„Z listu, który chcesz.

Następnie będziesz musiał pobierz dwa rodzaje dokumentów Word. Pierwsza dla najnowszych wersji, a druga dla prezentacji 93-2007.

Na koniec wystarczy otworzyć pobrany plik i zmienić dane. Umieszczenie informacji i napisanego przez Ciebie profesjonalnego listu motywacyjnego.

Co powinien zawierać profesjonalny dokument prezentacyjny?

Pisząc list, nie można zapomnieć o wielu elementach. Ale nie można ich umieścić w żaden sposób ani bez ustalonej kolejności, tutaj zobaczysz jeden z najlepszych sposobów ich zlokalizowania.

Odbiorca i nadawca

To bardzo ważne podaj dokładne informacje osoby, która otrzyma dokument. Na przykład te listy są zazwyczaj analizowane przez osobę kierującą działem zasobów ludzkich (HR).

Z drugiej strony, Twoje dane również muszą być umieszczone poprawnie, bez błędów i bardzo przejrzyste. Przede wszystkim kontaktowych.

Właściwe powitanie

Pierwsze powitanie powinno udaj się bezpośrednio do rekrutera, z Twoim imieniem i nazwiskiem. Tak samo jak w poprzednim przypadku.

W ten sposób tworzy się poczucie empatii, dzięki czemu osoba jest bardziej otwarta na to, co przeczyta w następnej kolejności.

Pierwszy akapit

I jeden z najważniejszych listów motywacyjnych. Musisz to zapisać w połowie między powaga i trochę nieformalnościobowiązkowo umieszczając następujące punkty:

wznowienie kreskówki

  • Twoje pełne imię.
  • W jakim obszarze zdobyłeś swoje najważniejsze doświadczenie zawodowe i kiedy ono miało miejsce.
  • Stopień wyszkolenia.
  • Kierunek studiów.
  • W jaki sposób i kiedy dowiedziałeś się o kandydaturze.
  • Jakie są Twoje cele zawodowe.

Tekst centralny

Wystarczą dwa lub trzy akapity na treść listu. W tych będziesz musiał zagłębić się w swoje dane osobowe i opisz w kilku słowach, ale szczegółowo:

  • Wyjaśnij, że odpowiadasz na ofertę pracy, że masz to, czego szukają.
  • Twoje umiejętności i jak wykorzystasz je dla dobra firmy.
  • Dlaczego twoja osobowość dobrze pasuje do tego stanowiska.
  • Jak możesz pomóc firmie osiągnąć jej cele.

Wyjaśnij dostępność i zamknięcie

Konieczne jest, aby było to bardzo jasne jesteś dostępny na rozmowę kwalifikacyjną. Nawet zachęcanie do tego jest bardzo pomocne i okazuje zainteresowanie.

Wreszcie pożegnanie. W którym to dobrze dziękuję za poświęcony wam czas, umieszczając swoje dane i informując, że jeśli nie otrzymasz żadnych wiadomości, ponownie skontaktujesz się z nami.

W momencie prezentowania się na rozmowie kwalifikacyjnej ważne jest również, aby zabrać ze sobą listy polecające ze starych stanowisk, które pomogą Ci zaprezentować się jako bardziej uderzający kandydat.