Skip to content

Jak sporządzić profesjonalny list motywacyjny? – Darmowe szablony (przykład)

26 de luty de 2021

Naucz się tworzyć profesjonalny list motywacyjny jest to niezbędne od momentu wejścia w świat pracy.

Niezależnie od tego, czy masz studia średnio-zaawansowane, zaawansowane czy specjalistyczne; tak jakby twoje doświadczenie było szerokie lub nieistniejące, to nie ma znaczenia. Cóż, tego typu dokument nie rozróżnia tych aspektów.

W rzeczywistości każdy, kto decyduje się na rozszerzenie pracai wyślij swoje Curriculum vitae lub CVmusi mu towarzyszyć dokument prezentacyjny.

Co to jest profesjonalny list motywacyjny?

To nic innego jak list, w którym kandydat na stanowisko lub pracę daje się poznać zawodowo. Zainteresowana strona przedstawia w nim powody, dla których jest najlepszą perspektywą do uzyskania tej pracy.

List motywacyjny tego typu, nigdy nie powinien zastępować CV. Jednym z najważniejszych aspektów tych dokumentów jest przedstawienie doświadczenia, jakie masz w danej dziedzinie.

Tak jak list motywacyjny jest krótkim wprowadzeniem, które ma wykazać, dlaczego warto wziąć pod uwagę tę pracę, tak Curriculum vitae jest miejscem, w którym możesz zademonstrować swoje prawdziwe cechy, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak stworzyć i sporządzić Curriculum Vitae w Canva jak w Freepik

Jeśli natomiast użytkownik nie ma żadnego doświadczenia zawodowego, to co musi zrobić, to życiorys dotyczący pierwszej pracy, o której mówi Twoje możliwości, umiejętności, predyspozycje i dlaczego chcesz dołączyć do firmy.

Jak napisać prezentację z szablonu?

W sieci jest wiele wzorów liter profesjonalna prezentacjaprzy czym kilka z nich jest dostępnych bezpłatnie i trzeba je tylko wypełnić.

W tym sensie na stronach takich jak modele programów nauczania możesz pobierz wiele bezpłatnych szablonów tych dokumentów, z różnymi prezentacjami i projektami.

Wystarczy wejść na stronę, zapoznać się z różnorodnością opcji i kliknąć przycisk „Ściągnij„Z listu, który chcesz.

Następnie będziesz musiał pobierz dwa rodzaje dokumentów Word. Pierwsza dla najnowszych wersji, a druga dla prezentacji 93-2007.

Na koniec wystarczy otworzyć pobrany plik i zmienić dane. Umieszczenie informacji i napisanego przez Ciebie profesjonalnego listu motywacyjnego.

Co powinien zawierać profesjonalny dokument prezentacyjny?

Pisząc list, nie można zapomnieć o wielu elementach. Ale nie można ich umieścić w żaden sposób ani bez ustalonej kolejności, tutaj zobaczysz jeden z najlepszych sposobów ich zlokalizowania.

Odbiorca i nadawca

To bardzo ważne podaj dokładne informacje osoby, która otrzyma dokument. Na przykład te listy są zazwyczaj analizowane przez osobę kierującą działem zasobów ludzkich (HR).

Z drugiej strony, Twoje dane również muszą być umieszczone poprawnie, bez błędów i bardzo przejrzyste. Przede wszystkim kontaktowych.

Właściwe powitanie

Pierwsze powitanie powinno udaj się bezpośrednio do rekrutera, z Twoim imieniem i nazwiskiem. Tak samo jak w poprzednim przypadku.

W ten sposób tworzy się poczucie empatii, dzięki czemu osoba jest bardziej otwarta na to, co przeczyta w następnej kolejności.

Pierwszy akapit

I jeden z najważniejszych listów motywacyjnych. Musisz to zapisać w połowie między powaga i trochę nieformalnościobowiązkowo umieszczając następujące punkty:

wznowienie kreskówki

  • Twoje pełne imię.
  • W jakim obszarze zdobyłeś swoje najważniejsze doświadczenie zawodowe i kiedy ono miało miejsce.
  • Stopień wyszkolenia.
  • Kierunek studiów.
  • W jaki sposób i kiedy dowiedziałeś się o kandydaturze.
  • Jakie są Twoje cele zawodowe.

Tekst centralny

Wystarczą dwa lub trzy akapity na treść listu. W tych będziesz musiał zagłębić się w swoje dane osobowe i opisz w kilku słowach, ale szczegółowo:

  • Wyjaśnij, że odpowiadasz na ofertę pracy, że masz to, czego szukają.
  • Twoje umiejętności i jak wykorzystasz je dla dobra firmy.
  • Dlaczego twoja osobowość dobrze pasuje do tego stanowiska.
  • Jak możesz pomóc firmie osiągnąć jej cele.

Wyjaśnij dostępność i zamknięcie

Konieczne jest, aby było to bardzo jasne jesteś dostępny na rozmowę kwalifikacyjną. Nawet zachęcanie do tego jest bardzo pomocne i okazuje zainteresowanie.

Wreszcie pożegnanie. W którym to dobrze dziękuję za poświęcony wam czas, umieszczając swoje dane i informując, że jeśli nie otrzymasz żadnych wiadomości, ponownie skontaktujesz się z nami.

W momencie prezentowania się na rozmowie kwalifikacyjnej ważne jest również, aby zabrać ze sobą listy polecające ze starych stanowisk, które pomogą Ci zaprezentować się jako bardziej uderzający kandydat.

dołącz do naszego kanału telegram