Naucz się tworzyć profesjonalny list motywacyjny jest to niezbędne od momentu wejścia w świat pracy.
Niezależnie od tego, czy masz studia średnio-zaawansowane, zaawansowane czy specjalistyczne; tak jakby twoje doświadczenie było szerokie lub nieistniejące, to nie ma znaczenia. Cóż, tego typu dokument nie rozróżnia tych aspektów.
W rzeczywistości każdy, kto decyduje się na rozszerzenie pracai wyślij swoje Curriculum vitae lub CVmusi mu towarzyszyć dokument prezentacyjny.
Co to jest profesjonalny list motywacyjny?
To nic innego jak list, w którym kandydat na stanowisko lub pracę daje się poznać zawodowo. Zainteresowana strona przedstawia w nim powody, dla których jest najlepszą perspektywą do uzyskania tej pracy.
List motywacyjny tego typu, nigdy nie powinien zastępować CV. Jednym z najważniejszych aspektów tych dokumentów jest przedstawienie doświadczenia, jakie masz w danej dziedzinie.
Tak jak list motywacyjny jest krótkim wprowadzeniem, które ma wykazać, dlaczego warto wziąć pod uwagę tę pracę, tak Curriculum vitae jest miejscem, w którym możesz zademonstrować swoje prawdziwe cechy, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak stworzyć i sporządzić Curriculum Vitae w Canva jak w Freepik
Jeśli natomiast użytkownik nie ma żadnego doświadczenia zawodowego, to co musi zrobić, to życiorys dotyczący pierwszej pracy, o której mówi Twoje możliwości, umiejętności, predyspozycje i dlaczego chcesz dołączyć do firmy.
Jak napisać prezentację z szablonu?
W sieci jest wiele wzorów liter profesjonalna prezentacjaprzy czym kilka z nich jest dostępnych bezpłatnie i trzeba je tylko wypełnić.
W tym sensie na stronach takich jak modele programów nauczania możesz pobierz wiele bezpłatnych szablonów tych dokumentów, z różnymi prezentacjami i projektami.
Wystarczy wejść na stronę, zapoznać się z różnorodnością opcji i kliknąć przycisk „Ściągnij„Z listu, który chcesz.
Następnie będziesz musiał pobierz dwa rodzaje dokumentów Word. Pierwsza dla najnowszych wersji, a druga dla prezentacji 93-2007.
Na koniec wystarczy otworzyć pobrany plik i zmienić dane. Umieszczenie informacji i napisanego przez Ciebie profesjonalnego listu motywacyjnego.
Co powinien zawierać profesjonalny dokument prezentacyjny?
Pisząc list, nie można zapomnieć o wielu elementach. Ale nie można ich umieścić w żaden sposób ani bez ustalonej kolejności, tutaj zobaczysz jeden z najlepszych sposobów ich zlokalizowania.
Odbiorca i nadawca
To bardzo ważne podaj dokładne informacje osoby, która otrzyma dokument. Na przykład te listy są zazwyczaj analizowane przez osobę kierującą działem zasobów ludzkich (HR).
Z drugiej strony, Twoje dane również muszą być umieszczone poprawnie, bez błędów i bardzo przejrzyste. Przede wszystkim kontaktowych.
Właściwe powitanie
Pierwsze powitanie powinno udaj się bezpośrednio do rekrutera, z Twoim imieniem i nazwiskiem. Tak samo jak w poprzednim przypadku.
W ten sposób tworzy się poczucie empatii, dzięki czemu osoba jest bardziej otwarta na to, co przeczyta w następnej kolejności.
Pierwszy akapit
I jeden z najważniejszych listów motywacyjnych. Musisz to zapisać w połowie między powaga i trochę nieformalnościobowiązkowo umieszczając następujące punkty:
- Twoje pełne imię.
- W jakim obszarze zdobyłeś swoje najważniejsze doświadczenie zawodowe i kiedy ono miało miejsce.
- Stopień wyszkolenia.
- Kierunek studiów.
- W jaki sposób i kiedy dowiedziałeś się o kandydaturze.
- Jakie są Twoje cele zawodowe.
Tekst centralny
Wystarczą dwa lub trzy akapity na treść listu. W tych będziesz musiał zagłębić się w swoje dane osobowe i opisz w kilku słowach, ale szczegółowo:
- Wyjaśnij, że odpowiadasz na ofertę pracy, że masz to, czego szukają.
- Twoje umiejętności i jak wykorzystasz je dla dobra firmy.
- Dlaczego twoja osobowość dobrze pasuje do tego stanowiska.
- Jak możesz pomóc firmie osiągnąć jej cele.
Wyjaśnij dostępność i zamknięcie
Konieczne jest, aby było to bardzo jasne jesteś dostępny na rozmowę kwalifikacyjną. Nawet zachęcanie do tego jest bardzo pomocne i okazuje zainteresowanie.
Wreszcie pożegnanie. W którym to dobrze dziękuję za poświęcony wam czas, umieszczając swoje dane i informując, że jeśli nie otrzymasz żadnych wiadomości, ponownie skontaktujesz się z nami.
W momencie prezentowania się na rozmowie kwalifikacyjnej ważne jest również, aby zabrać ze sobą listy polecające ze starych stanowisk, które pomogą Ci zaprezentować się jako bardziej uderzający kandydat.