Kiedy dodajemy tekst w programie Microsoft Publisher, program wykonuje dzielenie wyrazów w celu wcięcia słów w każdym wierszu i zachowania stałego odstępu między literami. Możliwe jest wyeliminowanie tej opcji, o czym dowiesz się z tego interesującego artykułu Jak łatwo usuwać lub usuwać łączniki ze słów w programie Publisher
Co to jest Microsoft Publisher?
Microsoft Publisher to aplikacja będąca częścią pakietu Microsoft Office. Ten program jest przeznaczony dla początkujących, którzy chcą zaprojektować i wykonać układ strony.
Tworzenie wizytówek w programie Microsoft Publisher jest prostym procesem, ponieważ aplikacja ma zestaw narzędzi, takich jak szablony domyślnie i inne, które można pobrać z oficjalnej witryny firmy Microsoft.
Do czego służy program Microsoft Publisher?
Microsoft Publisher służy do opracowywania projektu i układu dokumentów przeznaczonych dla marketing takie jak m.in. broszury, dyplomy, zaproszenia, katalogi. Ta aplikacja nie ma takiej samej akceptacji, jak inne programy skupione na tym stylu, takie jak Corel Draw lub Adobe InDesign.
Niemniej jednak, Microsoft Publisher jest przedstawiany jako niedroga alternatywa skierowany do małych firm. W ten sposób pliki programu Publisher można konwertować i eksportować do grafiki o wysokiej rozdzielczości, dodając własne czcionki i obsługę innych formatów, takich jak EMF.
Jak łatwo usuwać lub usuwać łączniki ze słów w programie Publisher
Microsoft Publisher ma domyślne ustawienia przedstawia automatyczne skrypty aby móc podzielić tekst. Jeśli chcesz łatwo usunąć lub wyeliminować tę opcję, przeczytaj każdy z kroków, które wyjaśnimy poniżej.
Uzyskaj dostęp do programu Microsoft Publisher
Pierwszym krokiem jest wejdź do aplikacji Microsoft Publisher. W tym celu przejdź do menu Start i wybierz opcję „Wszystkie aplikacje”. Następnie znajdź folder „Microsoft Office” i kliknij „Microsoft Publisher”.
Możesz również szybko uzyskać dostęp do tej aplikacji za pośrednictwem wyszukiwarki. Wpisz ikonę lupy „Wydawca” i kliknij program, który pojawi się w górnej części narzędzia. Jeśli masz ikonę Publisher na pulpicie, kliknij ją dwukrotnie, a będziesz mógł wejść do programu.
Usuń zaznaczenie opcji domyślnej w programie Microsoft Publisher
Po uzyskaniu dostępu do programu Microsoft Publisher musisz otworzyć dokument, z którym zamierzasz pracować. Aby to zrobić, zlokalizuj kartę „Plik” i wybierz opcję „Otwórz”. Znajdź dokument na swoim komputerze i naciśnij przycisk „Otwórz”.
Wróć do zakładki „Plik” i wybierz „Opcje”. Tam odznacz opcję „Zaawansowane”. W nowym oknie odznacz pole „Automatycznie podziel słowa na nowe pola tekstowe”.
Użyj pola tekstowego
Wewnątrz dokumentu, utwórz pole tekstowe, aby nie wstawiać łączników rozpowszechniać słowa. Aby to zrobić, umieść kurs w polu i wybierz „Narzędzia”. Następnie kliknij „Język”. Znajdź opcję „Skrypty” i odznacz pole „Automatycznie podziel ten artykuł”.
Sprawdź wprowadzone zmiany
Możesz sprawdź, czy program używa myślników odpowiednio w całym dokumencie. Aby to zrobić, zlokalizuj tekst, który zamierzasz zmodyfikować, i usuń łączniki za pomocą klawisza „Del”. Na koniec dostosuj rozmiar pola tekstowego zgodnie z jego zawartością.
Kiedy należy używać łączników?
Zaleca się używanie łączników w tych długich słowach, które mają następnie spację w tym samym wierszu tekstu. Czasami będziesz potrzebować skryptów podczas tworzenia broszur i gazet. Zależy to od treści i własnych potrzeb. Możesz nawet wstawić WordArt do programu Microsoft Publisher, gdy uznasz to za konieczne.
W razie potrzeby dodaj łączniki ponownie Ponieważ dokument tego wymaga, możesz wrócić do „Plik” i w „Opcjach” zaznaczyć pole „Automatycznie podziel ten artykuł”. W ten sposób Microsoft Publisher doda łączniki.