W momencie tworzenia każdej firmy należy wziąć pod uwagę pewną liczbę obowiązkowych parametrów, aby spełnić cel, który może osiągnąć optymalne wyniki finansowe w oparciu o Twoje cele i cele. Ale w tym celu należy określić strukturę lub system, w którym wspomniana firma będzie działać.
Jest to ogólnie brane pod uwagę jako struktura organizacyjna. Który opiera się na zarządzaniu i organizacji firmy na rzecz jej rozwoju i produktywności. Uwzględnia to ważne cechy, takie jak stanowiska pracowników, poziomy hierarchiczne itp.
Odpowiada za wyjaśnienie procesu oceny biznesu, branży lub firmy, który jest zarządzany przez szereg ważnych procesów, takich jak planowanie, organizacja, kierowanie i kontrola. Utrzymując w ten sposób kompletne i absolutny porządek organizacji bez problemu i niedogodności.
Z drugiej strony, również w oparciu o strukturę organizacyjną cele i cele są zdefiniowane do osiągnięcia w długim, średnim i krótkim okresie. ich identyfikację i opracowanie odpowiednich strategii w celu osiągnięcia pożądanych rezultatów, zarówno na poziomie biznesowym, ogólnym, jak i indywidualnym.
Wśród korzyści, jakie może przynieść Przy prawidłowo dostosowanej strukturze organizacyjnej w firmie możemy mówić o wsparciu, jakie może udzielić całemu systemowi firmy w oparciu o poprawną komunikację, uporządkowanie zakresów pracy, rozwiązywanie sytuacji itp.
Jak już wcześniej komentowaliśmy, struktura organizacyjna dostosowuje się do podejście i możliwości konkretnej firmyDlatego można go podzielić na 2 różne systemy lub struktury. Oczywiście każdy z nich jest bardziej odpowiedni niż inny dla niektórych branż lub firm.
Są podzielone na Struktura liniowa lub zróżnicowanie i struktura pozioma lub zróżnicowaniel. Zostań z nami, a powiemy Ci wszystko, co z tym związane.
Jaka jest struktura lub zróżnicowanie pionowe w firmie?
Z tego powodu ta konstrukcja jest zwykle dostosowywana w dużych i renomowanych firmach bycie ogromnymi organizacjami Przy dużej liczbie pracowników i wielu zadaniach, celach i funkcjach Twój system musi być znacznie bardziej kompletny niż jakakolwiek inna firma z mniejszą liczbą funkcji.
To zróżnicowanie jest szeroko znane w świecie administracji i zarządzania ze względu na swoje piramidalna kompozycja zakresów lub poziomów. Na najniższych pozycjach tej piramidy mieszkają pracownicy i pracownicy zewnętrzni, którzy są oddani pracy i zajęciom drugorzędnym.
Na średnim poziomie Znajdziemy administratorów, menadżerów i pracowników firmy, mają oni znacznie wyższą rangę niż większość pracowników firmy, a ich działania i funkcje stają się dużo bardziej ogólne i określają globalny wpływ w działaniach dyktowanych w branży. .
W międzyczasie, na ostatnim poziomie piramidy konstrukcji pionowej, to najwyżsi menadżerowie firmy, a także prezesi. Niosą za sznurki wszystko i są w pełni świadomi wszystkiego, co dzieje się w firmie, oprócz rozwiązywania wszelkiego rodzaju niedogodności.
Jaka jest struktura lub zróżnicowanie poziome w firmie?
Ta konstrukcja jest znacznie bardziej dostosowana niż pozioma, ponieważ Jest to bardziej widoczne w mniejszych firmach lub firmach i przy mniejszej liczbie funkcji. Nie mają one innego poziomu rangi ani poziomu, zamiast tego są zwykle kontrolowane przez jednego menedżera, który ma stałą komunikację ze wszystkimi.
Ponadto w tego typu zróżnicowaniu pracownicy może wykonywać własne czynności bez konieczności posiadania przełożonego i jest zwykle podzielony na małe grupy pracowników. Z drugiej strony jest całkowicie uważana za zdecentralizowaną i płaską organizację, jeśli chodzi o jej system i funkcje.