Skip to content

Co to jest segmentacja rynku i jakie są jej rodzaje, zmienne i znaczenie? – Przykłady

14 de marzec de 2021

Plik Segmentacja rynku Opiera się na podziale rynku na określone grupy zgodnie z charakterystyką i istniejącymi potrzebami. Jego cele są ukierunkowane na identyfikację pliku docelowi odbiorcy i że w ten sposób można zapewnić bardziej efektywną komercjalizację.

Wszystko to jest związane z Marketing strategiczny który jest używany przez branżę, w której działa firma. W ten sposób każda firma wyróżnia się na tle innych i wykazuje się znajomością strategii segmentacji rynku.

Wszystkie Segmentacja rynku Jest to proces ogólnoświatowy, który dzieli się na różne typy, biorąc pod uwagę zmienne i struktury. Tutaj dowiesz się wszystkiego, co ten proces zakłada w praktyce.

Rodzaje segmentacji rynku

Społeczno-ekonomiczne

Ta segmentacja jest podana zgodnie z podziałem styl życia lub podane dochody na rynku poprzez założenie.

Ekonomiczny

Jest podzielony według typu Kwota Wynajmu że konsument ma prezentowany produkt.

Biznes

Dzieli się go ze względu na rodzaj firmy, jej wielkość i rozwój w sklepie dla których produkuje. Ta segmentacja uwzględnia cechy operacyjne, które firma wykorzystuje do produkcji.

Ponadto wszystko, co daje firmie lepszy ogólny rozwój, pomaga w ustanowieniu tego typu Segmentacja rynku.

Behawioralne

Odpowiada za uwzględnienie zachowań, korzyści i postawy konsumenta przed produktem to zostało zrobione.

Demograficzny

Z podziałem na płeć, cykl życia i wiek firmy, za którą odpowiada zabrać produkt do rynku, biorąc pod uwagę procesy w tym zakresie.

Geograficzny

Podaje podziały w miastach, dzielnicach, regionach lub krajach określonego rynku, biorąc pod uwagę jego ekspansję dla tego.

Psychograficzne

Dzieli się go według osobistych preferencji, stylu życia i klasy społecznej konsumentów na rynku.

Z rynków międzynarodowych

Ta segmentacja może obejmować cechy oparte na położeniu geograficznym, czynnikach ekonomicznych, politycznych, prawnych i kulturowych. Oznacza to, że te firmy mogą być częścią inne segmentacje rynku znaleziony.

Zmienne dotyczące segmentacji rynku

Biorąc pod uwagę, że Segmentacja rynku Jest w jednorodnych grupach, istnieją różne zmienne określające ich typy. Wszystko to widziane z punktu widzenia konsumenta, podkreślając następujące kwestie:

Geograficzny

Uwzględniają klimat, kraj, miasto lub region, w którym znajdują się konsumenci, szczegółowo uwzględniając specyfikację wielkość miejsca, w którym mieszkają.

Demograficzny

Podstawą tej zmiennej są cechy demograficzne konsumentów. Dlatego brany jest pod uwagę poziom wykształcenia, religię, narodowość, kulturę, rasę lub inne. specyficzne cechy konsumenta.

Behawioralne

Są powiązane z Zachowania konsumentów oraz korzyści, które otrzymujesz, kupując produkt lub usługę. Przykładem mogą być Twoje oczekiwania i wyniki w momencie zakupu.

Psychograficzne

Odpowiadają za analizę postaw, stylu życia, zainteresowań, osobowości i wartości klienta lub konsumenta. W ten sposób możesz zaspokoić swoje osobiste gusta i mieć największą popularność jako firma na rynku.

Znaczenie segmentacji rynku

Pomaga segmentacja rynku trwałe korzyści i skuteczność, ze szczególnym uwzględnieniem uzyskanej inwestycji. W ten sposób wydajny produkt może być dostarczony grupie konsumentów bez żadnych niedogodności.

Do tego dochodzi efektywna sprzedaż, możliwość stworzenia projektu i ulepszenia Kampanie lub strategie marketingowe. Wszystko to ma zastosowanie na rynku docelowym i grupie docelowej, przynosząc hojne korzyści.

wzrost przychodów na rynku międzynarodowym

Przykłady tego można zobaczyć w szczegółowych kampaniach reklamowych dla domeny określonej publiczności. Jest to możliwe, biorąc pod uwagę zmienne pliku Segmentacja rynkuskutkujące skuteczną reklamą.

Inną znalezioną perspektywą są sieci społecznościowe i ich reklama, która jest wyświetlana na podstawie wyszukiwań w Internecie lub interesy konsumentów. W ten sposób tworzone są treści skierowane do tych, którzy wiedzą, jak je wykorzystać do zakupu produktu lub usługi.

Na dobre Segmentacja rynku narzędzia takie jak Microsoft Power BI, uzyskanie większej kontroli i zakresu strategii rynkowych.

dołącz do naszego kanału telegram